matras ledikant

Discussion in 'Veilig slapen' started by mimi1987, Aug 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi1987

mimi1987 Actief lid

Mar 20, 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey!
    mijn zoontje slaapt in het ledikantje en op het matrasje van mijn zusje (nu 8 jaar). Mijn moeder zei steeds dat het een erg goed matrasje is maar ik twijfel.. als mijn zoontje sochtends wakker word ligt zijn hele hoofd afdruk in het matrasje, een hele kuil. Dit na 1 nachtje en het veert niet terug ik zou dus elke dag het matrasje moeten omdraaien. Is het dan nog wel zo goed? Hij is onder behandeling bij de kinderfysio en osteopaat vanwege plat achterhoofdje ook zit er spanning in zijn nekje/schouders. Wat vinden jullie moet ik kijken voor iets anders? Mijn zusje heeft er overigens 5 a 6 jaar op geslapen. En zo ja, welke raden jullie aan?

2. Mikjez

Mikjez Bekend lid

Mar 22, 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Als het niet goed voelt, gewoon nieuw matrasje kopen! Zeker als hij al onder behandeling is. Onze zoon heeft een helmpje gehad vanwege plat achterhoofd en het voelde beter om hem in zijn ledikantje te leggen ipv wieg met dun matrasje. Bij ikea hebben ze voor 35 euro een heel mooi matrasje met binnenvering. Ben daar zelf enthousiast over

3. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

Mar 5, 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Mimi,

Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar je geeft aan dat er echt een 'hele kuil' in het matrasje zit op de plek van je zoontjes hoofd en dat is niet goed. Een goed en veilig matras is stevig en vlak, er mogen geen hobbels en kuilen in zitten. Het gevaar bestaat namelijk dat als je zoontje naar de buik draait, dat hij met zijn gezichtje in de kuil terechtkomt en dan niet goed kan ademhalen (als hij nog jong is). Voor tips en adviezen over een goed kindermatras kijk je het beste op onze site: VeiligheidNL l Kindermatras

Groet, Angela
    VeiligheidNL

4. mimi1987

mimi1987 Actief lid

Mar 20, 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, bedankt voor jullie reacties! Ik ga morgen gelijk het bed opmeten (ik twijfel over de maat nu) en een nieuwe bestellen. Heb geen ikea in de buurt ;) een hele kuil is misschien wat overdreven maar je ziet de vorm van zijn hoofdje. Het is een stevig mannetje van 9 kilo en 5 maanden oud. Vind alleen zo moeilijk welk soort matras

Share This Page