Matras ledikant

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mimi1988, 15 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hoi hoi,

Wij gaan binnenkort met de babykamer beginnen. Bij de prenatal zagen we een matras voor in het ledikant van aerosleep. Het gaat dan om een essential pack (matras + toplaag).
    Wij willen uiteraard een goed en veilig matras. Nu was ik benieuwd naar hoe jullie het hebben en wat jullie ervaringen zijn?

2. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook aerosleep genomen voor ledikant .nog geen ervaring in, ben nu 37wkn dus de kleine moet nog geboren worden haha

Heb trouwens voor de eerste weekjes een wieg waar ik zelf vroeger in gelegen heb, deze hebben we helemaal laten pimpen. Hier zit een speciaal op maat gemaakt matrasje in, een normale..

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben een aerosleep matras. Heb deze gekozen omdat mijn kinderen graag op hun buik slapen en ik dat fijner vind met een aerosleep matras. Bevalt goed!

4. wiella

wiella Actief lid

27 apr 2015
    199
    3
    18
    Wij hebben een IKEA matrasje aangeschaft. €39.95 met wasbare hoes, prima voor in het ledikant. Een matrasje van mijn oudste zoontje is nu 2 jaar oud en merk nog helemaal geen slijtage of wat dan ook....

VYSSA VINKA Matras voor babybed - IKEA

Aerosleep is nooit bewezen effectief te zijn. Ik durf erop te vertrouwen dat wanneer je kindje met zijn hoofdje in het matras rolt, je kind dus kan rollen en dus ook sterk genoeg is om terug te draaien.

Moet jouw baby om wat voor reden dan ook op de buik slapen snap ik de keuze van een aerosleep iets beter. Maar je moet denk ik vooral kopen waar je jezelf goed bij voelt.

We gebruiken een zijslaper ( een kussentje met 2 heuveltjes) en daardoor kon onze baby niet doorrollen naar de buik.

5. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Wij hadden bij zoonlief het dekje van aerosleep. Ik weet dat het niet bewezen effectief is, maar wat ik er bijvoorbeeld wel heel fijn aan vond is dat als ze spugen, het direct de aerosleep in loopt en ze er dus niet met hun gezicht in liggen.
    Voor dit kindje zullen we de aerosleep weer gebruiken, maar we kopen dit keer wel een ander matrasje eronder. Het schijnt dat koudschuimmatrasjes prima zijn voor baby's, dus dat zal hem wel worden. Het oude matrasje gebruiken we niet meer, na twee jaar denk ik dat het toch al naar zoonlief gevormd is en dat lijkt me minder fijn voor de baby.

6. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

17 jan 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een pocketverenmatrasje genomen, met een aerosleep topper. Nog geen ervaring, het kindje moet nog komen ;)

Ik vind het zelf heel belangrijk om een goed matras te hebben, dus wilde graag voor mijn kindje ook wat in mijn ogen het beste is.
    De aerosleep heb ik lang over getwijfeld, maar uiteindelijk toch genomen. Hoor in mijn omgeving goede verhalen. En alleen al voor mijn gemoedsrust vind ik het geld het waard. Al zou ik mijn kindje natuurlijk niet op zijn buikje te slapen leggen!

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Zijslaper als in een zijligkussen tbv scheef hoofdje?
    Als je dat hebt mag je kindje daar niet zomaar in slapen, beheert mss wel es maar niet snachts.

8. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Hier ook alleen voor de topper. Net zo makkelijk en goedkoper.
    Idd niet gekocht voor het ademhalen maar voor het evt spugen. En ademend. Ideaal ding. Je gooit m in de wasmachine en bedje is weer schoon.

9. wiella

wiella Actief lid

27 apr 2015
    199
    3
    18
    Yep, wij legden onze baby na de kraamtijd in zijligging. i.p.v. handdoeken rolletje of iets dergelijks in de zijslaper. Dit kan vaak maar tot 10-11 weken dan is je kindje te sterk en te beweeglijk en leggen wij hem op zijn rug in bedje. Ons manneke had een beperking in zijn nekwerveltjes waardoor simpelweg het hoofdje draaien per slaapbeurt niet lukte. Na 11 weken was hij uitbehandeld door de osteopaat en hebben we ook de zijslaper weer op zolder gelegd.

Of ik hem nu ga gebruiken weet ik niet, misschien komt deze baby ongeschonden uit de strijd en kunnen we met een simpel knuffeltje in de hoek bijhouden welke kant hij opkijkt per dutje.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Als er allergien in de familie zitten kun je beter geen pocketveren nemen maar koudschuim.

Wij hebben een 40 euro matras van de ikea en een toplaag dat net zo werkt als de earosleep. Deze werd aangeraden bij de prenatal, hij is iets dikker en volgens hun laat hij meer lucht door, is in prijs een groot verschil ( de helft )

Zou voor losse topper gaan,werkt net zo goef

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    pocketvering heeft niet veel nut bij zo'n kleintje.
    ze zijn te klein en te licht.
    aerosleep is schijnveiligheid.
    ze spelen vooral in op de angst voor wiegendood.
    de topper voor het spugen kan ik me indenken dat dat fijner is maar daar zijn ook goedkopere alternatieven voor.
    koudschuim heb ik verschillende keren gelezen dat dat het beste is voor baby's.
    wij hebben zelf een koudschuim matras met een nasa toplaag.
    dl is niet zo'n beweeglijk kind in haar slaap dus de toplaag vormt dan weer mooi naar het hoofdje ipv het hoofdje naar het matras

Deel Deze Pagina