Wij hebben een Deryan Travel-cot peuter luxe gekocht. Nou ben ik hem net aan het opzetten. Dit is echt supermakkelijk. Maar nou heb ik een probleem met het zelfopblaasbare matrasje! Volgens de gebruiksaanwijzing moet je het ventieltje opendraaien waarna hij zich opblaast vol lucht en daarna het ventieltje gewoon weer dichtdraaien. Nou doet hij helemaal niks en blijft keihard! Iemand die dit ook heeft gehad of er ervaring mee heeft? Misschien doe ik het niet goed?
Zelf even bijblazen ben ik bang. Wij hebben de babyversie en die vult zichzelf ook niet helemaal. Maar mogelijk heb je het dopje niet open?
Nog meer open draaien. en moet zeggen ze worden niet heel dik of groot net zoals een lucht bed. en je kan er zelf ook iets bij doen maar niet heel veel.
Volledig opendraaien en het matrasje uitvouwen en dan een uurtje of langer wachten. Bij dit soort matrasjes kan het soms de eerste keer langer duren. Voor ongeduldigen werkt blazen natuurlijk ook.
Oke bedankt voor jullie reacties! Ik heb hem nu een keer met de mond opgeblazen en nu de tweede keer gaat het al een stuk makkelijker.
ik heb m ook en voor de eerste te laat gekocht waardoor ze er niet in wou.en dan de peuter versie en niet de baby versie nu willen wij t weer proberen bij deze (en gelijk al zodat ze vast kan wennen). alleen vroeg me af hoe doen jullie dat in het tentje zelf? het matrasje moet natuurlijk in de bestemde opening hiervoor,aan de onderkant.maar dan liggen ze zo koud op die stof.ze kunnen dan nog niet in de slaapzak natuurlijk,dus ik zit een beetje te denken hoe ik dat ga doen...misschien hebben jullie een idee?
er zit toch ook nog zo'n binnenmatrasje in......daar heb ik zelf een hoesje om heen gemaakt. Verder ligt Yara gewoon in haar eigen slaapzakje....
een binnenmatrasje?ik heb alleen de tent,opblaasmatrasje en slaapzakje maar ligt t stevig? kan het matrasje niet omhoog en dat ze eronder kunnen?
het matrasje wat er bij ons nog bij zit, maak je met klittenband vast aan het tentje. dat zit dus wel goed vast wij hebben de babyversie, is zonder slaapzak
hmm ok...dan is de babyversie dus wat anders als de peuterversie. had ik geen idee van joh.ik dacht dat ie alleen groter was.en we kochten m toen bij de eerste meid,toen ze een half jr oud was.ik denk dan doet ze er wat langer mee. hmmm...moet ik ff wat op verzinnen dus...
kan je geen klitteband maken op de ondergrond aan de binnenkant en aan een eigen lakentje wat je even op maat knipt? dan gaat het onderlakentje nergens heen.
Dat is geen matrasje, maar gewoon een dekentje zodat de kleine niet op het nylon ligt. Er zijn speciale zelfopblaasbare matrasjes die in de onderkant van het tentje schuift, hier komt het kindje niet bij in de buurt, dus is niet gevaarlijk. Verder heeft mijn dochter er maar 1 keer (na veel drama) in geslapen. Ding ligt nu op zolder......
ja dat hebben wij ook,een matrasje die je in de onderkant schuift. maar in de tent zelf ligt alleen een slaapzakje. maar ik denk dat ik wat ga verzinnen idd om op de bodem van het tentje zelf vast te maken (waar ze dus direkt opligt) want dat lijkt me niet lekker aanvoelen.ze hebben wel kleren en slaapzakje aan maar de rest ligt op t kale materiaal. wij hebben hem bij de eerste te laat aangeschaft,waardoor ze ook niet wou.maar we willen bij deze gelijk al proberen aan te leren. misschien als ze niet beter weet t wel werkt.
Wij hebben de tent ook net gekocht en van het slaapzakje kan de bovenkant afgeritst worden zodat je alleen een bodempje hebt zeg maar. Dat kan je dan weer met het ingenaaide klittenband vast zetten. Baby in trappelzak en klaar! Moet wel zeggen dat wij de luxe peuterversie hebben. Succes.
Heb ook lopen puzzelen hoe haar niet direct op het nylon te leggen tot ik er (wat laat) achter kwam dat de slaapzak inderdaad helemaal los kan en dan mooi op de bodem ligt. Vind het wel jammer dat er maar 2 klittenbandpunten zijn, de zijkanten friemelt ze los (niet gevaarlijk). Ik wil zelf nog iets van katoen maken voor op de bodem, maar liefst ook met de zijkanten vast dus ik puzzet nog even verder .
ja dat laatste bedoelde ik ook in mijn post. zelf extra klitteband erop zetten en op een katoenen lakentje. hoeven ze inde zomer niet op zo'n warme slaapzak te liggen.
hmm, wel goed idee zo'n lakentje. Misschien gewoon simpel flanel is iets dikker als katoen en zal minder zweterig zijn denk ook dat je gewoon van dat klittenband hebt wat zelfklevend is moet niet heel veel tijd kosten denk ik.
Wij hebben om het matrasje gewoon een molton en hoeslakentje uit het ledikantje gedaan, is de hele vakantie keurig blijven liggen. Verder sliep ze in een slaapzakje, dus da's ook lekker zacht.
Dat deden wij ook! En dan het matrasje gewoon in het tentje, in plaats van in die hoes er onder... Volgens mij kunnen ze er dan echt niet onder komen hoor! Zou niet weten hoe... Nou moet ik wel zeggen dat ons meisje er alleen overdag in heeft geslapen, dus geen hele nachten. Maar alles bleef gewoon keurig liggen!