Ik zei eerder dat je matrassen bii ravensberger alleen online kan bestellen maar ik zie dat ze nu ook een fysieke winkel hebben. Hier kan je proef liggen en dan gaan ze samen met jou op zoek naar juiste matras.
Klopt. In de winkel vond ik bijna alle matrassen wel goed liggen. Of juist niet... Bij ravensberger zeiden ze ook dwt dat proefliggen in de winkel eigenlijk onzin is. Op een half uurtje of korter proefliggen kan je gewoon geen matras uitzoeken. Ze hebben me een a4 aan uitleg gegeven. Kort gezegt kwam het er op neer dat je lichaam min of meer aan je huidige matras gewend is en aan zich eraan aangepast heeft. dat het wel een paar weken duurt voordat je lichaam zich aagepast heeft aan een nieuw matras. Daarom dat je matras ook mag uitproberen en evt terug sturen als het na de proefperiode niet lekker ligt. Dan zoeken ze samen met je naar een andere. Ik heb het met meerdere matrassen gehad. In de winkel lagen ze super. Sommige zelf na een week of langer nog. Maar daarna begon alsnog te ellende. Ook diverse goed bekendstaandr ikea matrassen. Allemaal kuilvorming, ondanks het wekelijks omkeren.
Ben ik nou de enige die heel sceptisch is rondom de vraag ‘een goed matras onder de 200 euro’? Na jarenlang goedkope matrassen (Ikea, beddenreus, etc) en veel nekklachten (fysio, osteopaat en chiropractor) ben ik naar een speciaalzaak gegaan waar ze mij precies een matras op maat hebben geadviseerd. Kost wel 1400 euro, maar ik heb nooit meer last van mijn rug of nek. En dat is mij best een hoop waard. Ik snap echt wel dat niet iedereen er het geld voor heeft, want het is natuurlijk een enorm bedrag. In ons geval betekende het dat we een jaar niet op vakantie zijn geweest. En geen spijt van gehad .
Ik had al eerder een duur matras en lattenbodem gekocht en het matras lag na 9 jaar niet zo lekker meer, dus wij op zoek... nu lag ik in Barcelona op een latexmatras.. heerlijk, dus voor mij geen pocketvering meer Nu hebben we een M-line gekocht, als ik nu ga liggen, voel ik mijn lichaam ontspannen echt zo fijn... Wat een uitgave, maar ja als je dat bekijkt over 9 jaar... Ik zou geen ikea kopen, veel kuilvorming en geen garantie daarop!