Hoi ladies, Ik heb een dochtertje van nu 10 maanden en ik ben 11.4 weken zwanger. Erg onverwachts maar we zijn heel erg blij. Nu ben ik al een beetje aan het nadenken van hoe of wat mbt de babykamer straks. Mijn dochtertje is dan 1 jaar en 5 maanden als de baby geboren wordt. Ik denk dat dat nog te jong is voor een peuterbedje (ik ben vooral bang voor het uit bed vallen, ze is een héél beweeglijke slaper). Maar vind het ook weer zo zonde om een tweede babykamer te kopen want mijn originele planning was met 2 jaar naar een peuterbed. Wat zouden jullie mij adviseren hierin? Groetjes, BEM
Hoi, Ik denk gewoon even mee hoor, maar kun je voor jouw oudste niet gewoon een kinderkamer aanschaffen en via marktplaats tijdelijk een ledikantje los kopen die je dan t.z.t kunt omruilen voor het bed van de kinderkamer?
Wat sandramarije zegt: gewoon ergens een ledikantje los vandaan halen en dat op de kinderkamer zetten. Of een wiegje en de baby eerst zo lang mogelijk in de wieg laten slapen. Wij hebben trouwens nooit een complete kinderkamer gehad. Meteen een fatsoenlijke, grote kast gekocht en een tijdloos ledikantje erbij...net zo makkelijk. Overigens ging onze beweeglijke slaapster met 1,5 jaar over op een gewoon bed met een bedrekje. Ze werd iedere nacht 20x wakker of zo omdat ze tegen de spijlen aan knalde als ze zich omdraaide. In een groot bed was dit minder het geval. Het kán dus wel. Maar dat hangt erg van je kind af, denk ik.
Inderdaad gewoon een los ledikant aanschaffen? Bijv bij Ikea, dan kan de zijkant er eventueel uit als je wilt later? Persoonlijk zou ik niet al overgaan naar een nieuw bed, maar hier sliepen ze dan ook tot zeker 2 jaar prima in een ledikant. De jongste nu nog, zonder zijkant hihi.
Mijn zoontje is net 1,5 en zie hem echt nog niet in een peuterbed slapen. Ik zou gewoon van mp een wiegje/co sleeper/ledikant halen.
Je kan bij de ikea voor 20 euro een babybedje kopen en voor 20 euro geloof ik een matras. Of ik zou een reisbedje kopen.
Ik zou inderdaad een los ledikantje aanschaffen, waarvan de zijkant open kan. Onze zoon van bijna 2 zie ik ook nog niet in een peuterbed liggen eigenlijk. Ik vrees dat dat nog een vreselijk karwei gaat worden.
Wij hadden hetzelfde probleem, dus hebben we voor onze jongste zoon een wieg aangeschaft, gaf toch weer een half jaar extra tijd.
Een groot/peuter bed zou ik niet zomaar afschrijven als idee. Met bedrekje kunnen ze er niet makkelijk uit rollen. Oudste ging met 22 mnd over ivm komst nr 2. Nr 2 ging over met 26 mnd (in de hoop op betere nachten en dat is gelukkig zo). Bij beide geen probleem. Oudste is 1 keer naast bed beland, jongste (nog) niet.
Mijn peuter is nu 25 maanden en gaat met een week of wat over naar een peuterbedje. Hij begint nu pas door te krijgen dat hij eruit kan klimmen en hij past er nog heerlijk in (heeft nog zeker 40 centimeter groeiruimte naar onderen en is lang geen 90 centimeter breed ). Dus ik zou gewoon ook een los ledikant ergens vandaan halen. Ze kunnen er nog best lang in; zolang ze tenminste niet met hun been over de rand gaan zwaaien. Mijn kereltje heeft dat gewoon helemaal niet door dat hij er zelf uit kan. Hij roept ons en blijft lekker zitten spelen met zijn knuffels. Wat betreft het eruit vallen kun je een bedhekje gebruiken, het bed andersom zetten zodat de lage kant tegen de muur aan staat of gewoon een matasje ernaast leggen om de val te breken.