Ik weet dat er een voorleesboekje bestaat over de komst van een broertje of zusje. Heeft iemand enig idee welke titel en/of schrijver dit boek heeft? Vast bedankt!
Ik heb er eentje van nijntje, maar mijn zoontje vindt er niks aan. De vk raadde mij vorige week deze aan: bol.com | Biba baby boek, Marjolein Mattaar | Nederlandse boeken ik heb 'm zelf niet besteld aangezien zoonlief toch al op korte termijn geconfronteerd gaat worden met zijn zus, maar jij hebt nog genoeg tijd zie ik!
Hier was het boek "Bobbi wordt grote broer" een enorm succes! Sowieso is de hele Bobbi Beer-serie super...
Wij hebben een boekje van Kaatje. Weet de titel even zo gauw niet meer. Is van liesbeth Slegers. Geloof Kaatje en mama's buik of zoiets. Mijn zoontje bijna 2.5 kan de teksten zo mee opzeggen (na tig duizend keer gelezen te hebben)
Er zijn heel veel verschillende boekjes over broertje/zusje. Volgens mij ook van Kiki, is ook erg leuk. Net als bobbi en nijntje.
Wij hebben het boekje van Kleine Pluis - van Nijntje dus ook hier kan ze hem dromen.. wij ook trouwens Toen we een keer op een verjaardag het boekje vergeten waren, heb ik hem uit m'n hoofd voorgelezen.. en dochterlief zei op het juiste moment 'volgende bladzijde!'
ik wou ook zo'n boekje kopen.... maar toen kregen wij het kraampakket van de cz en daar zat een boekje bij "zetje krijgt een zusje" zoonlief vond hem erg leuk
Wij hebben ook 'Bobbi wordt grote broer'. Net als alle Bobbi boekjes een groot succes. Is volgens mij sterk vergelijkbaar met Nijntje.
Kleine pluis hebben wij ook; lief boekje. Daarnaast hebben wij 'mama, wat zit er in je buik'. Is een grappig boek met een pop-up. Lotte was echter nog wel wat te jong voor de boekjes, maar we hebben ze wel gelezen. Bij de bieb nog geleend: 'een baby' van Elle van Lieshout & Marieke Witke. Het duidelijke daarvan vond ik ook de rituelen rondom de komst van een baby: beschuit met muisjes/ baby huilt en wat zou er dan zijn/ drinken aan de borst & aandacht voor oudste als baby slaapt want oudste is groter. Leuk boekje. Lotte herkende hier dingen uit. Groetjes!
Snapt jouw zoontje de boekjes dan? Mijn zoontje is een goede 2 maanden jonger dan jouw mannetje maar die snapt daar echt nog helemaal niks van. Die vind het alleen nog maar leuk om achter flapjes te kijken en bladzijdes om te slaan. Echt 'voorlezen' heeft hij helemaal geen zin in. Ik heb bij zo'n dierenboekje net genoeg tijd om het dier te benoemen en dan is meneer al weer op de volgende bladzijde.
Haha, dat scheelt natuurlijk altijd per kindje! Mijn dochter van anderhalf snapt het niet helemaal maar is wel een enorme boekenwurm en merkte dat ze er best dingen van oppikte. Maar hier wel genoeg geduld om alles voor te lezen, aan te wijzen etc etc. Mijn dochter praat ook al heel veel, dus qua taal al verder ontwikkeld dan veel kindjes van zelfde leeftijd. Tis maar net verschil in interesse natuurlijk (want lopen ho maar, dat duurde hier een stuk langer )
wij hadden ook bobbi wordt grote broer en alle andere bobbi boekjes, ze zijn geweldig. Inmiddels gaat de hele serie al naar kind nummer 3 die echt geen avond overslaat want ze vindt ze geweldig!!
Mijn zoontje vond Bobbi wordt grote broer leuker dan Kleine pluis (al hebben we die ook best vaak gelezen). Misschien herkent hij zichzelf meer in Bobbi dan in Nijntje? Geen idee hoe lang hij het nog leuk blijft vinden, hij vindt de hele serie nu érg leuk (is 2 jaar en 8 maanden). Zijn eerste Bobbi lazen we toen hij 1,5 was.
helaas is bobbi in herdruk.... kan hem nergens online bestellen... wou hem met kerst aan neefje geven. morgen nog maar ff zoeken in de winkel, hopelijk hebben ze er nog 1 liggen. leuke andere tips trouwens!!