Kleertjes wassen

Discussion in 'De babyuitzet' started by dolfijn1982, Dec 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik weet dat ie al heel vaak voorbij is gekomen.. maar nu toch even vanaf mijzelf..
    Het kamertje staat ongeveer klaar en nu wil ik begin komend jaar gaan wassen.. Dus met 2/3 weekjes. Ik ben dan 28 wk zwanger..

Maar ligt het dan niet te lang in de kasten? of valt dat allemaal wel mee?

En zonder wasverzachter had ik begrepen.. maar kan het wel met gewoon ons eigen wasmiddel (gebruik altijd een neutrale omdat er hier meer mensen gevoelig zijn voor wasmiddel.. nu eentje gevonden van de Action waar we tegen kunnen :))

Hoor graag jullie reactie! xx

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb alles in week 36 gewassen. Zodat het in week 37 gewoon klaar zou liggen.
    Eerder wilde ik ook niet vanwege het stof. Maar de kamer was ook pas in week 34/35 klaar. Dus dat stofte ook nog een poos..

Ik gebruikte voor mijn jochie gewoon ons eigen wasmiddel. Ik heb een gevoelige huid en de goedkopie van de lidl/huismerk supermarkt gaan hier goed. Die dure merken gaat vaker mis. Wasverzachter ben ik ergens tussen de 6-9 maanden weer gaan gebruiken. Eerst voor de handdoeken, en iets later ook voor de kleding.

3. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

Aug 26, 2008
    1,036
    0
    36
    Ik ga binnenkort wassen, ben dan 33/34 weken.
    Heb bij de vorige erg veel tot het laatste moment laten liggen, met als gevolg dat ik in de verlofweken voorafgaand aan de bevalling veel te druk was. Doe nu bepaalde dingen daarom bewust voor mijn verlof.
    En ach, zo stoffig zal het niet worden in de kast. Het bedje maak ik alleen nog niet op vanwege stof, beddegoed komt eerst gewassen in de kast te liggen.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb hier pas alles gewassen in de 37e en 38e week, maar dat kwam mede omdat wij pas in de 36e/37e week zijn verhuisd.
    Ik vind met 28 weken al wassen wel wat vroeg hoor., maar ja da's persoonlijk hè.

5. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Vind ik dus zelf ook ;) maar het kriebelt dus dacht: zal eens polsen wat gemiddelde tijd is dat de meiden hier kleertjes gaan wassen :)

6. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Ik zou lekker nog even wachten hoor, eerder wassen heeft eigenlijk geen nut, ook al is t wel leuk he al die voorpret :p

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Duitsland
    Ik ben eind april uitgerekend en ga in principe half maart stoppen met werken (2 weken vakantie en vier weken verlof) En denk dat ik rond die tijd wel ga wassen.... of ik ga mams/oma vragen of ze kan komen helpen :D

8. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    wat grappig, precies dezelfde due date :D

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Duitsland
    Hahaha ja moest eerst even naar je banner kijken hoor... maar inderdaad.

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    als jij zin hebt om alles al lekker te wassen moet je dat gewoon doen, wat voor stof komt er bij als het in de kast ligt? toch bijna niks?
    je kan wel gaan wachten tot je verlof maar misschien voel je je dan helemaal niet zo lekker meer.

11. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik ben bijna 35 weken zwanger en net deze week begonnen met wassen.
    Wij hebben een superstoffig huis. Twee weken geleden de nieuwe kast in de babykamer geïnstalleerd en zit nu al helemaal onder het stof (en ik stofzuig regelmatig hoor.....)
    Dus ik wilde niet eerder beginnen....

Maar goed, iedereen zijn keuze daarin lijkt me zo. Volgens mij boeit het verder niet zoveel hoe lang het in de kast ligt hoor...

12. babyke

babyke Bekend lid

Aug 30, 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Ik heb in week 35/36 alles gewassen met ons eigen wasmiddel (Dash).

13. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik heb gewoon alles gewassen toen ik de kleertjes kocht / kreeg en ik was de komende weken gewoon weer de kleinste maatjes opnieuw. Het ligt in de kast dus veel zal er niet mee gebeuren, maar ik wilde gewoon alles schoon in de kast hebben. Ik was toch alles met de gewone was mee, dus veel meer werk heb ik er niet van, behalve misschien wat strijkwerk.
    Ik gebruik ook een 'gewoon' wasmiddel - die van de Lidl doet het hier ook goed en Persil. Wel spoel ik een keertje extra nu, vooral met kortere wastijden, is in elk geval 't wasmiddel er goed uitgespoeld.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,857
    113
    Ik waste de kleertjes gewoon vaak zodra ik ze gekocht had, gewoon bij onze eigen was en met een beetje neutral/Silan sensitive wasverzachter. Zoveel stof komt er echt niet in als het daarna in de kast ligt. Haha, en zo kon ik steeds even genieten van de voorpret!

15. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    hahah ben dus zeker niet de enige die zo graag aan het wassen wil :D
    Thanxx voor jullie reacties meiden!

Share This Page