Matras nodig bij campingbedje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kissi, 6 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissi

kissi Actief lid

13 jul 2011
    271
    0
    0
  2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
  3. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Onderin staat als optie mee bestellen een matras dus denk niet dat wat erbij zit voldoende is.
    Het lijkt hetzelfde als de bambino campingbed van kruidvat en daar is het bodem matras heel hard zodat je de stangen niet voelt van het bedje, lijken wel soort planken wat erin zit.

4. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Wij hebben dit bedje, alleen andere kleur. Is inderdaad wel handig er een extra matrasje van qute bij te kopen. Het oprolmatrasje dat erbij zit is onderdaad vrij hard, meer een bodem dan een matrasje.

5. Koon

Koon Niet meer actief

Het wordt afgeraden om een extra matrasje in een campingbedje te leggen.
    De wanden zijn flexibel waardoor het kind tussen het matras en de zijkant kan komen.
    Met alle gevolgen van dien.

Onze eerste lag wel met matras in een campingbedje. Toen wist ik dit nog niet. Bij de tweede doen we dat dus niet.

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Ik heb het matrasje maar een paar keer gebruikt, maar zoontje slaapt net zo lekker op de 'plank' die er bij is geleverd.
    En idd wat Koon zegt: ik heb zoontje ook een keer met zijn hoofd half tussen extra matras en de zijkant van het campingbedje gevonden. Hij was toen nog niet groot/sterk genoeg om daar weer uit te komen, dus ik zou zonder doen.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Normaal zou er nog een camping bed matrasje in moeten van een cm of 5, deze kun je vaak in 3en "vouwen" echter als je kindje de 5/6 kilo voorbij is dan zakt dit door en ligt het echt niet fijn voor het kindje,

Wij nemen nu altijd een echt matras mee, dit kan prima in een camping bed,

Wanden van ons campingbedje zijn trouwens helemaal niet flexibel, gaat amper een cm van de "kant" af wanneer je er tegen aan drukt, het geeft juist veel weerstand en weg drukken is bijna niet mogelijk dus ertussen komen kan bij die van ons niet

8. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Dit. Echt, het is niet nodig en helemaal niet als je weet wat voor risico je loopt. Ik ben gastouder en bij mij in de regio is een kindje overleden. Oorzaak; extra matras in campingbedje. Gewoon matras of zo'n matras in 3 delen, ik zou het absoluut niet doen. Dat dunne matrasje wat er om heen zit, is perfect. Het is zwaar, zit vast met klittenband aan het bedje. Dat is met een reden.

9. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Was het brabant? Dan is het misschien wel dezelfde gastouder als hier in het dorp. Echt vreselijk.

10. rozebadeend

Brabant idd. Ik heb alleen vaste bedjes, maar als er kindjes in het campingbedje moeten, no way dat daar een extra matras in gaat.

11. Koon

Koon Niet meer actief

Toen dat gebeurd is, moest onze gastouder ook alle campingbedjes vervangen idd.

12. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Nooit geweten van het gevaar. Ik heb onze laatste vakantie een matras in het campingbedje gelegd.. Gelukkig niets gebeurd.

13. rozebadeend

Merk dat heel veel mensen het niet weten. Vooral bij jonge kindjes die net beginnen te roller, is het gevaar groot.

14. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Noemen ze die planken die erbij zitten een matras dan? Ik heb hem met matras. Maar ik gebruik hem als woonkamer bedje of portible box.

15. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Wij hebben er ook altijd een extra opvouwbaar matras in. Dat ding wat erbij hoort is zó dun, daar kan ons zoontje echt niet op slapen.

16. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    3wij leggen gewoon het ledikant matras er in.ligt hart stikke klem en daar kun je echt niet tussen rollen.gaat ook gewoon meee op vakantie

17. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL

Terecht ook. Laat dit een waarschuwing zijn voor alle ouders/begeleiders die er toch een extra matras in leggen.

18. rozebadeend

#18 rozebadeend, 7 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2015
    Mensen leggen dit op de een of andere manier snel naast zich neer. Alsof ik het verzin ofzo dat zoiets kán gebeuren en ook al gebeurd is. ;)

19. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ik denk niet dat je het verzint ....
    Maar het is net als een kruik die lek kan gaan en de voetjes dan verbranden van de baby, doe je dat extra ... Nee tuurlijk niet, betekend het dat de kruiken meteen maar helemaal niet meer veilig zijn ? Desbetreffende kruiken misschien jiet meer maar het geld niet meteen voor alle kruiken

Bij alles KAN er wat gebeuren en bij alles KAN het een dodelijk gevolg hebben en tuurlijk wil je dit niet en als je het als ouder zijnde niet vertrouwd dan doe je het ook gewoon niet

Ik gebruik nu al bijna 7 jaar een camping bedje en die camping bed matrasjes zijn echt bagger maar ik heb ook de ervaring met drie kinderen dat met een gewoon ledikant matras er ( bij ons ) echt niets kan gebeuren

Het "gaas" kan amper een halve centimeter mee geven en daar komt het lijfje van een baby echt niet tussen.

20. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb aan de hand van deze topic even rond gekeken en het is nog gevaarlijker om voor baby tentjes te gaan.

Misschien ligt het er trouwens ook een beetje aan hoe oud en sterk je kindje is. Daarbij komt dat de nieuwsberichten ook kunnen gaan om het inleggen van een gewoon (dik) matras.

Deel Deze Pagina