Wie kan mij zo snel helpen. Heb je een matras nodig bij dit campingbedje? Ik lees nl. dat er een matras bij zit , maar is dit voldoende? Qute Campingbed Q-Sleep Blauw / Zwart | Campingbedjes | Baby-Dump
Ik heb altijd een los matrasje erin gelegd. Het matras wat erin zit vond ik zelf niet dik genoeg. Ik heb altijd dus een losse daar boven op gelegd, zeg maar zoiets: https://www.google.nl/search?q=matras+campingbed&rlz=1CASMAE_enNL597NL598&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIyY2Rw6rixwIVi1oUCh1aIQcD&biw=1366&bih=633#imgrc=GTbGZRR0kt9Y-M%3A.
Onderin staat als optie mee bestellen een matras dus denk niet dat wat erbij zit voldoende is. Het lijkt hetzelfde als de bambino campingbed van kruidvat en daar is het bodem matras heel hard zodat je de stangen niet voelt van het bedje, lijken wel soort planken wat erin zit.
Wij hebben dit bedje, alleen andere kleur. Is inderdaad wel handig er een extra matrasje van qute bij te kopen. Het oprolmatrasje dat erbij zit is onderdaad vrij hard, meer een bodem dan een matrasje.
Het wordt afgeraden om een extra matrasje in een campingbedje te leggen. De wanden zijn flexibel waardoor het kind tussen het matras en de zijkant kan komen. Met alle gevolgen van dien. Onze eerste lag wel met matras in een campingbedje. Toen wist ik dit nog niet. Bij de tweede doen we dat dus niet.
Ik heb het matrasje maar een paar keer gebruikt, maar zoontje slaapt net zo lekker op de 'plank' die er bij is geleverd. En idd wat Koon zegt: ik heb zoontje ook een keer met zijn hoofd half tussen extra matras en de zijkant van het campingbedje gevonden. Hij was toen nog niet groot/sterk genoeg om daar weer uit te komen, dus ik zou zonder doen.
Normaal zou er nog een camping bed matrasje in moeten van een cm of 5, deze kun je vaak in 3en "vouwen" echter als je kindje de 5/6 kilo voorbij is dan zakt dit door en ligt het echt niet fijn voor het kindje, Wij nemen nu altijd een echt matras mee, dit kan prima in een camping bed, Wanden van ons campingbedje zijn trouwens helemaal niet flexibel, gaat amper een cm van de "kant" af wanneer je er tegen aan drukt, het geeft juist veel weerstand en weg drukken is bijna niet mogelijk dus ertussen komen kan bij die van ons niet
Dit. Echt, het is niet nodig en helemaal niet als je weet wat voor risico je loopt. Ik ben gastouder en bij mij in de regio is een kindje overleden. Oorzaak; extra matras in campingbedje. Gewoon matras of zo'n matras in 3 delen, ik zou het absoluut niet doen. Dat dunne matrasje wat er om heen zit, is perfect. Het is zwaar, zit vast met klittenband aan het bedje. Dat is met een reden.
Brabant idd. Ik heb alleen vaste bedjes, maar als er kindjes in het campingbedje moeten, no way dat daar een extra matras in gaat.
Nooit geweten van het gevaar. Ik heb onze laatste vakantie een matras in het campingbedje gelegd.. Gelukkig niets gebeurd.
Merk dat heel veel mensen het niet weten. Vooral bij jonge kindjes die net beginnen te roller, is het gevaar groot.
Noemen ze die planken die erbij zitten een matras dan? Ik heb hem met matras. Maar ik gebruik hem als woonkamer bedje of portible box.
Wij hebben er ook altijd een extra opvouwbaar matras in. Dat ding wat erbij hoort is zó dun, daar kan ons zoontje echt niet op slapen.
3wij leggen gewoon het ledikant matras er in.ligt hart stikke klem en daar kun je echt niet tussen rollen.gaat ook gewoon meee op vakantie
Terecht ook. Laat dit een waarschuwing zijn voor alle ouders/begeleiders die er toch een extra matras in leggen.
Mensen leggen dit op de een of andere manier snel naast zich neer. Alsof ik het verzin ofzo dat zoiets kán gebeuren en ook al gebeurd is.
Ik denk niet dat je het verzint .... Maar het is net als een kruik die lek kan gaan en de voetjes dan verbranden van de baby, doe je dat extra ... Nee tuurlijk niet, betekend het dat de kruiken meteen maar helemaal niet meer veilig zijn ? Desbetreffende kruiken misschien jiet meer maar het geld niet meteen voor alle kruiken Bij alles KAN er wat gebeuren en bij alles KAN het een dodelijk gevolg hebben en tuurlijk wil je dit niet en als je het als ouder zijnde niet vertrouwd dan doe je het ook gewoon niet Ik gebruik nu al bijna 7 jaar een camping bedje en die camping bed matrasjes zijn echt bagger maar ik heb ook de ervaring met drie kinderen dat met een gewoon ledikant matras er ( bij ons ) echt niets kan gebeuren Het "gaas" kan amper een halve centimeter mee geven en daar komt het lijfje van een baby echt niet tussen.
Ik heb aan de hand van deze topic even rond gekeken en het is nog gevaarlijker om voor baby tentjes te gaan. Misschien ligt het er trouwens ook een beetje aan hoe oud en sterk je kindje is. Daarbij komt dat de nieuwsberichten ook kunnen gaan om het inleggen van een gewoon (dik) matras.