Matras nodig bij campingbedje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kissi, 6 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Ik begrijp je voorbeeld, maar ik vind een extra matras voor wat comfort niet zo noodzakelijk als een kruik bij een pasgeboren baby.

En idd, het hele lijfje van de baby kan daar niet tussen. Alleen, de baby waar ik het over heb, is waarschijnlijk op zijn buik gerold in slaap, met hoofdje bij de rand gekomen en gezichtje in de spleet gedrukt.

Maarja, net wat jij zegt, als je het niet vertrouwd als ouder, niet doen. Daar moet ik het maar bij laten, denk ik. Maar wilde toch ts deze informatie meegeven, om zo een keuze te maken.

2. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

#22 rozebadeend, 7 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2015
    Stichting Wiegedood raad alle matrasjes af, ook die je in 3en deelt. Ik denk zelf dat het bij een beginnend rollende baby het gevaarlijkst is. Op buik rollen maar niet terug kunnen zeg maar.

Edit: wat je zegt over babytentjes, is waar. Heb ik ook gelezen. Verder lijkt zo'n tentje me sws al ruk. :)

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.486
    3.940
    113
    Vrouw
    Wat is het gevaar van zo'n babytentje? Het omkiepen ofzo? Zoontje heeft er de afgelopen zomer 3 weken heerlijk in geslapen en ik heb eerlijk gezegd geen moment gedacht dat het tentje potentieel gevaarlijk kon zijn ;) Dus ben wel benieuwd.

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Volgens de site (ben ff de naam kwijt) kunnen ze tussen de wand en het luchtmatje komen. Maarja weetje. Ik denk dat als je kind oud genoeg is om te kamperen oid, en daarin de nachten aan te kunnen, ze vaak ook sterk genoeg zijn om of duidelijk aan te geven dat ze hulp nodig hebben of zich te bevrijden. Ik zou ze alleen zoizo niet gebruiken voor de 6 maanden (matrasje in bedje).

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Heb je ook goed hoor ;) er zullen er genoeg zijn die jou advies ten harte nemen ;)

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Die wie je in drieën deelt is echt bagger, een heel zacht matrasje waar inderdaad je kindje tussen kan komen want die is zo enorm soepel..... Die kun je over dwars nog vouwen.... Daar hebben wij onze oudste 1 keer in gelegd maar sindsdien gekozen om op vakantie altijd het echte ledikant matras mee te nemen

7. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Nou ik weet in ieder geval wel voor welke gastouder ik dan zou kiezen :D better safe than sorry.

8. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn neefje is weleens onder het harde matrasje terecht gekomen, tussen de buizen van het frame. Mijn moeder had het klittebandje niet goed vastgemaakt. Kinderen kunnen best veel voor mekaar krijgen in hun slaap!!

Deel Deze Pagina