En dan bedoel ik duurzaam als in: geproduceerd met respect voor mens en milieu. Wie kan me helpen? Ik ben dus op zoek naar spulletjes van biologisch of ecologisch katoen en waarbij bij het maken ervan zoveel mogelijk is gelet op arbeidsomstandigheden. Biologisch afbreekbaar doet het ook altijd goed, net als FSC hout. Qua wieg kies ik waarschijnlijk voor de Kindekeklein hangwieg. Maar ik zoek ook lakentjes, beddegoed, kleertjes en allerlei andere spulletjes. Zijn er nog meer meiden die dit belangrijk vinden bij de aanschaf en wie weet fijne merken of heeft goede ervaringen? Ik hoor het graag!
Hoi Cindy, die heb ik inderdaad ook gezien, maar vind de keuze nogal beperkt. Heb er wel al slofjes van omdat die nu eenmaal echt heel schattig zijn.... Groetjes!
Biologische Producten Baby & Kind. Kleding,Cadeau etc - Green Jump www.van-door.nl Houten speelgoed - Zacht babyspeelgoed van Lilliputiens en meer voor baby peuter en kleuter (speelgoed) http://www.lekkerpullah.nl (kleding) uhm en heb nog meer maar kan ik zo gauw niet vinden
Wij hebben een groot deel van het speelgoed besteld via Greenjump en ook wat kleding. Wij vinden het ook belangrijk dat materialen duurzaam en veilig zijn, niet belastend voor het milieu etc. Naast al dit ook nog eens een hele goeie service bij deze webshop ervaren.
Hey Debora en Suske, Bedankt voor de tips, ik ga meteen even kijken! Speelgoed van Lilliputiens had ik inderdaad ook al gezien en vond ik erg mooi. Greenjump ga ik ook even kijken. Milieuvriendelijk en een goede service is dubbel zo fijn! Groetjes!
Wauw! Heb er een hoop favorieten bij.... De slofjes van Isabooties zijn echt superschattig en Bij Izzy heeft ook felgekleurde rompertjes.... ben echt heel blij met de tips. Green Jump is trouwens heel fijn omdat ze alles voor je baby en kind hebben, ook milieuvriendelijkere wegwerpluiers en biologisch afbreekbare wegwerpzakjes. Ga nog eens flink neuzen! Super!
Bij H&M en Hema hebben ze inderdaad ook wel wat aan biologisch katoen en ook wel leuke dingen, maar keus is tot op heden nog beperkt. Ik denk en hoop dat dat in de toekomst nog wel zal uitbreiden en tot die tijd kunnen we allemaal voor een ruimere keus bij Green Jump of Bij Izzy terecht.
Heb je ook wasbare luiers overwogen? Bij algemene clubs op dit forum heb je ook een 'wasbare luiers'-clubje. Ik gebruik ze zelf ook, veel mensen hebben geen idee van wat er allemaal te koop is in wasbare luierland.
Ja, ik ben zeker ook wasbare luiers aan het overwegen. Mijn man echter niet.... Zelf ben ik ergens ook wel bang voor ongemak met weken, wassen en heb nog een beetje moeite om het hele systeem door te krijgen (wat heb je nu precies nodig, hoe werkt het allemaal en welke luiers zijn het beste?) Heb al wel eens bij het wasbare luierclubje gekeken en ook op de site van Kaatjekatoen. Was daarom ook op zoek naar een wegwerpluier die niet zo milieubelastend is (ik wist dat ze er zijn). Nog geen definitieve keuze gemaakt, heb gelukkig nog even de tijd...
Dan denk ik dat dat komt, doordat je man nog een beeld heeft van een eeuw geleden , tegenwoordig zijn ze net zo simpel in gebruik als wegwerpluiers (en geloof me, als het omslachtig was, zou ik er niet aan beginnen, gemak dient de mens ). Weken doe ik niet, strijken doe ik niet, de wasmachine doet het werk voor me. Het enige wat ik moet doen is de luiers opvouwen.
Ja greenjump is echt een warenhuis aan het worden. Vind het super, alles onder 1 "dak" Joppie luiers zijn prettig in gebruik en gewoon normaal geprijsd. De billendoekjes van Jackson Reese vind ik erg fijn! De luiers van bij de Etos (naturecare) zijn op zich ook prettig maar Finn is een enorm grote plasser en houdt er de nacht niet mee droog. Maar voor overdag prima. Hier ook wasbare luiers. Voor Finn in deeltijd en de 2de komt helemaal in katoen. Ik heb goede ervaringen met Imse Vimse (=biokatoen) En Bumgenius. Laatste is misschien qua productie minder milieuvriendelijk maar enorm makkelijk in gebruik, net zoals een pamper. Voorweken doe ik niet. Gaat gewoon in de wasmachine. (vaste poep schudt je er zo af namelijk) Oh en misschien nog een tip: wollen rompers! Ook voor de zomer heel geschikt en juist niet te warm want het reguleert de eigen lichaamstemperatuur. Het is een iets duurdere aanschaf maar als ze een beetje netjes blijven kun je ze heeeeel goed doorverkopen!
Organic Baby Clothes SALE shop online now - Babi Pur Kleertjes, speelgoed, dekentjes en nog veel meer. Fair trade, organic, geen kinderarbeid etc. Dan kan je ook gelijk even bij de luiers kijken, zoals die op het plaatje, niet ingewikkeld, net zoals een papieren luier, alleen je wast 'm.
Superbedankt voor de tips en de extra uitleg over luiers. Een bijkomend voordeel van wasbare luiers vind ik ook dat kinderen over het algemeen eerder zindelijk zijn met deze luiers. Een collega van me heeft nog een proefpakket bamboe luiers dat ik zo van haar mocht hebben (1x gedragen en 1x gewassen). Ik ga dus zeker een combinatie proberen van wegwerp en wasbaar. Groetjes!