Dag meiden, ik hoop dat jullie met me mee willen denken. Mijn dochter was niet heel vroeg zindelijk, met 3 jaar en 1 maand, maar wel in één week dag en nacht. Ze heeft met luiers aan nooit last gehad van schimmels oid. De eerste maanden was er ook nog geen probleem, maar na een maand of 4 kreeg ze steeds vaker klachten, jeuk, pijn, heel zielig. We zijn via de ha, die schimmel vermoede, uiteindelijk bij de ka gekomen. Uiteindelijk de boodschap, het is geen schimmel, maar irritatie; wassen met vaginale zeep, goed opletten wat ze draagt, en smeren met zinkzalf oid bij klachten. We zijn nu maanden verder, en ondanks dat het stukken beter is geworden, keert het nog regelmatig terug. Vorige week ook weer, helemaal rood, en 2 dagen geleden dacht ik dat het klaar wad, maar vanavond klaagde ze weer over jeuk,. Heeft er iemand tips wat ik nog doen kan?? Wat we nu al doen; Geen (spijker)broeken, ze heeft 1 katoenen broek, en nu 1 spijkerbroek met katoenen voering,( maar na dat ze die laatste 1keer gedragen had, kreeg ze weer klachten, toeval??)verder draagt ze rokken en jurkjes. Ondergoed wordt op 60 graden gewassen, idem met handdoeken 1 keer per week wassen met vaginale zeep, verder met water billen afvegen doet ze nog niet zelfstandig(ondanks dat ze al ruim 4 is!) Ze zit er nooit aan te prutsen oid. ha gaf aan dat ik al alles deed wat mogelijk was, en dat sommige kinderen nou eenmaal gevoelig zijn, maar ik baal wel, vandaar mijn vraag, heeft er hier iemand nog tips?? Dat er het in elk geval onder controle kunnen krijgen?!?
Bepanthen smeren? Gebruik het zelf vaak voor geïrriteerde huid op m'n been. Die is dan ook rood, droog en jeukt onwijs. Werkt bij mij goed en van origine is het babyzalf dus ook geschikt voor "onderkantjes"
Inderdaad bepanthen helpt altijd goed. Onze dochter heeft er ook gauw last van, zelfs al als ze om de dag douched of in bad gaat (in de winter maar dan wassen we wel voorzichtig de onderkant) dan kan het al snel mis zijn. Maar bepanthen doet wonderen bij ons. En een keer in de zoveel tijd kijk ik even of er geen wc papierrestjes tussen de lippen zitten en maak het daar voorzichtig schoon met een lauwwarm watje. Weet je verder zeker dat ze er niet aan zit? Hier vind ze het nog wel eens lekker om (voor het slapengaan) met haar knuffel te wrijven in dat gebied dus , daar kwamen we achter omdat ze op zolder slaapt en langere tijd een babyfoon had. Maar het hoeft bij jullie natuurlijk niet te gebeuren maar kan wel reden zijn tot irritatie en roodheid. Succes, Charlie
Of wellicht geïrriteerd doordat de broek schuurt of door het wasmiddel? Juist daar is het natuurlijk beetje zweteriger dan de rest van haar lijfje. Maar daar had je vast zelf al aan gedacht Maar moest er net aan denken toen ik de wasmiddel per ongeluk over de grond kiepte. Wij gebruiken enkel het goedkoopste wasmiddel omdat manlief jeuk krijgt van ongeveer alles wat duurder is. OOK van neutral en dergelijke.
Bedankt voor de tips!! Ik zal inderdaad de zalf veranderen naar bephanten, die is ook wat dunner dan die dikke zinkzalf. @charlie zeker weten doe je het nooit, maar heb het haar werkelijk nooit iets zien doen. En meestal liggen we nog even bij dr te knuffelen als ze gaat slapen, en dan probeert ze ook nooit wat. Wat bedoel je met het douchen/bad? Op de dagen dat ze niet douched was je haar van onderen? Of juist niet? @maja, geen wormpjes voor zover ik dat zien kan @saskia ze draagt dus nauwelijks broeken in die reden, en dat gaf wel behoorlijk verbetering, maar nu het laatst stuk dus. Op jou wasmiddel tip, antwoordde mijn zus, dat zij haar luiers(ze gebruikt wasbare) met poeder wast ipv vloeibaar omdat die laatste Een film achterlaat?? Ook zei ze dat een algemene wasbare luier tip was on na het wassen extra te spoelen, om alle restjes weg te krijgen,. Dus dat ga ik proberen! Krijgt jou man last van de parfum in andere merken? Of its het wat anders? nieuwe tips blijven welkom!!
ik zou de was wassen met azijn als wasverzachter. Dit zorgt er ook voor dat de zeepresten verdwijnen. alleen katoenen ondergoed, misschien boxertjes blijven vaak toch wat beter tussen de benen Voldoende laten drinken zodat de urine niet geconcentreed is dat kan ook iritatie veroorzaken
Nou ik bedoel dat ze eigenlijk elke dag per se moet douchen zodat we haar onderkantje goed kunnen uitspoelen. Wassen we haar een avond ipv douchen dan is het de volgende dag al snel rood op die plek. Ze heeft het eigenlijk altijd al gehad, vooral een rood perineum zeg maar... Misschien komt het inderdaad van geconcentreerde plas? zoals iemand hier zegt? zou ook nog eens kunnen... Bepanthen is inderdaad heel fijn altijd, beter dan zinkzalf hoor! Wormpjes zijn trouwens moeilijk te zien hoor, en die kunnen ook zeker richting de voorkant gaan en veel jeuk veroorzaken. Zo'n wormkuurtje kan niet zo veel kwaad.
@lyso: mja hier gaat het eigenlijk het beste met van die tabletten van gewoon poeder. Maar dat verkoopt alleen de plus nog kennelijk? En als het puur parfum zou zijn... Zou neutral een oplossing zijn. Maar neutral vindt hij net zo vervelend. Goedkoper wasmiddel (gewoon vloeibaar) gaat wel beter. Dus het zal vast een of ander standaard ingrediënt zijn van wasmiddel in z'n algemeen dat ze dan vervangen door een goedkopere variant ofzo? Geen idee wat het precies is. Overigens... Zinkzalf sluit de huid af... Dan komt er dus bijv geen plas of zweet) meer op de geïrriteerde huid. (Maar ook minder verse lucht. Bepanthen is meer ter ondersteuning van de huid en sluit de huid dus niet af. Misschien dat dat toch verschil maakt.
Bedankt! Wasverzachter gebruik ik niet, maar ga wel azijn gebruiken voor de restjes. Katoenen boxers draagt ze al, iets anders heeft ze niet, "normale onderbroeken" zijn in de zomer echt geen gezicht onder een rok.... urine is denk ik wel goed, maar zal er dubbel op letten! @saskia, plus hebben wij hier niet. Had altijd 'perfect' wasmiddel, is het huismerk hier, heb nu maar klok meegenomen, wie weet ligt het aan het parfum. ?..
Vaseline beetje bij de ( lipjes smeren) dan kan de urine ook niet zo bijten. Weinig zeep gebruiken na douche met schoon water afspoelen. Geen vaginale douche gebruiken. ( is mijn idee daar achter hoor) geen wasverzachter en misschien zit ze er idd wel eens aan. Ondergoed zonder randjes bedoel wat snijd. Kan ook irritatie veroorzaken.