Mn zoontje word in juli 3 dus we gaan binnenkort een peuterbedje aanschaffen. Waar moet ik opletten bij het kopen van een matrasje voor een peuterbedje ?! Heb al veel op internet gekeken, maar de prijzen varieeren zo..., en weet mn god niet waar ik op moet letten! Dus alle tips zijn welkom Alvast bedankt !! Ohh en kussen en dekbed.... is dat allemaal een standaart maat voor een peuterbed of zit hier ook nog verschil in ?
Ik heb een matrasje van traagschuim HR40. Vaak wordt er goedkoper materiaal (polyether) of lagere kwaliteit gebruikt, dat zou dan wel kunnen bij het lage gewicht van een kind (meningen verschillen). Ik vind het toch wel erg belangrijk dat ze gewoon goed ligt, ze ligt toch ongeveer de helft van dr leven momenteel in bed De standaard matrasje van de Ikea bv vond ik persoonlijk wel érg dun. Had ook ergens gelezen dat vering niet zo goed is ivm elektromagnetische straling en hygiene. Zal vast erg overdreven zijn en wel meevallen, maar dacht ach, laat ik t maar niet doen dan. Ik heb een normaal formaat 1 pers dekbed gekozen, omdat ze ws relatief kort in een peuterbed ligt, kan ze die mooi meenemen naar een groter bed. Twijfelde voor een goedkoop Hema-peuterdekbedje, maar die hebben ze niet in 4 seizoenen-variant en dan zou ze t misschien koud krijgen. Kussen hebben we in eerste instantie geprobeerd van de Ikea (heel dun kussentje). Maar ze gooide m er eerst steeds uit en ze slaapt bovendien op haar buik. Dus ze heeft m helemaal niet nodig.
Ik heb bij happysleepers het matras gekocht. Ontzettend kundige mensen die veel weten over wat goed is voor groeiende kinderen en wat zij nodig hebben. Ik heb een koudschuim matrasje gekocht met een afritsbare en wasbare hoes. Je kunt de matrasjes helemaal samenstellen zoals jij het wilt. Ik heb ze gewoon gebeld en info gevraagd. Daar kwam uit naar voren dat traagschuim eigenlijk niet aan te raden is omdat kinderen in de groei juist tegendruk nodig hebben en niet een matrasje wat zich helemaal aanpast aan het lijfje. Er zijn allemaal soorten hoezen en onderleggers te koop. Ik zou idd ook geen pocketvering nemen i.v.m. elektrosmog. Moet je maar eens googelen. Ik heb dat voor mezelf ook niet meer. Verder ben ik van mening dat een kind die gemiddeld 12 of meer uren slaapt juist nog een beter matras nodig heeft dan een volwassene. Voor mij maakt het dan ook niet uit dat het iets duurder is. Oh ja, de maten beginnen bij 160 cm, maar ik heb er ook 1 in 150 besteld, dus het kan wel.
Bij ons slapen allebei de dochters op een peutermatras van de Ikea. Maar dan wel het duurste matras. Waarbij het matras zich naar het lichaam van het kindje vormt. Het matras voelt goed aan en als je erop gaat liggen, voel je ook dat het naar je lichaam vormt. We hebben bij beiden wel een matrasbeschermer gekocht voor eventuele ongelukjes. Verder slapen ze allebei op een kussentje voor peuters van de ikea. Maar deze zijn inderdaad zo dun dat ze er nog meer voor de sier liggen. Het dekbed is hier een 4 seizoenendekbed dat we kunnen wassen op 90 graden.
@Arla, je hebt gelijk. Het is idd koudschuim HR40, deze: http://www.kinderartikelen.nl/matrassen/426-kindermatras-koudschuim-70-x-150-x-10-cm.html