We hebben deze week de intake van de kraamzorg bij ons thuis gehad. Nu is ons bed 65 cm hoog, maar hij moet toch naar minimaal 70 cm (of hoger naar de wettelijke 80 cm). Maar goed, die klossen die je kunt halen zijn weer veel te hoog volgens mij, omdat het maar om 5 cm gaat... Wie heeft dit ook gehad en hoe hebben jullie het opgelost? (Het gaat trouwens om een boxspring, best een gevaarte ) Grtz, Sandra
Wij hebben ons bed helemaal niet opgehoogd omdat het niet ging ivm schuine muur. Wij hebben dit van te voren aan de kraamzorg doorgegeven en het enige was dat ze het bed dan niet verschonen (deden we zelf) en niet kunnen helpen met het aanleggen van de baby, maar ik gaf toch bv op de bank. Dit was voor ons het makkelijkst. Ben overigens in het ziekenhuis bevallen, anders had dit natuurlijk niet gekund.
ik heb ook nooit mijn bed verhoogd en doe dat nu ook weer niet...hier kunnen we 2 matrassen op elkaar leggen als het moet!! Je hebt wel van die luchtmatrssen voor onder je matras, die kun je huren bij de thuiszorg..
Hier ook een boxspring en ook geen klossen onder bed, achteraf vond kraamhulp dit geen probleem en heeft gewoon bed verschoont...
Wij hadden houtenblokken onder het bed (ook een boxspring) Ik vond het voor mezelf heel fijn want kon door de hoogte veel makkelijker uit en in bed. En uiteraard was het voor de kraamzorg ook fijn met verschonen en medische checks
Wij hebben ook het bed niet verhoogt, en de kraamhulp (al iets oudere vrouw) vond dat helemaal geen probleem..en deed gewoon alles
Bij ons gaat het om 4 cm (!) maar het bed moet toch omhoog. Je kunt dus geen klossen huren, want dan wordt het bed echt veel te hoog. Ik snap dat ze ergens een grens moeten trekken, maar ik baal hier wel van. Volgens de mevrouw van het intake gesprek moeten we het bed 'maar gewoon op bakstenen zetten ofzo'. Ja, strak plan.. NOT. Ik wil m'n namelijk ook nog gewoon kunnen gebruiken ZONDER dat de boel instort. Ik zie de poten al van die stenen schuiven. Nu gaat mijn man waarschijnlijk blokjes maken van hout met een opstaande rand. Zonde van de tijd en het geld voor de paar cm!
Ik ken het probleem ben zelf klein en we hebben ook een boxspring. Mijn zoon is met een keizersnede geboren, dus toen ik thuis kwam kon ik me bed niet in. En hebben ze de klossen eronderuit gehaald. Kraamhulp was blij dat we ze er onderuit hadden gehaald, want zei was ook klein. hihihihi
Ik zou met je kraamzorg instelling overleggen. Het enige wat ze volgens mij niet doen als je niet verhoogd, is je bed verschonen (bij mij dan). Dus als dat zo is, zou je ook bv je partner/moeder/schoonmoeder kunnen vragen dit te doen. Komen ze nog voor een intake gesprek? Kun je het meteen vragen! xxx sas
Wij hebben afgelopen maandag de intake gehad van de kraamzorg. Ons bed is 63 cm. Ze vond het geen probleem en heeft op de papieren ook gezet dat het bed oke is. Of de kraamzorg er straks problemen van gaat maken en het bed niet verschoont weet ik natuurlijk niet. Maar wij hoeven (gelukkig) niet te verhogen.
Ik heb ook een boxspring en mijn bed is 65. De kraamzorg gaf hier aan dat het bed 60 moet zijn en bij een thuisbevalling bij voorkeur 70. met de verloskundige overlegd en 65 was voor de bevalling prima, mocht het een probleem blijven hebben wij nog een 1-persoons matras wat we erop kunnen leggen. Klossen vindt ik bij een boxspring dus echt geen optie... Ik moet in mijn bed (65cm) er al in dumpen, als die 70 is moet ik erin klimmen...wie moet het nu makkelijk hebben tijdens de bevalling
De eisen zijn er natuurlijk niet voor niks....... Als je thuis bevalt zou ik zeker overleggen met je verloskundige. En sowieso is de eis er natuurlijk voor je kraamhulp. Ze doen meer dan alleen bed verschonen aan je bed. Als je een kleine hulp treft kun je altijd dan overleggen of je de verhogers verwijderd. Je weet niet hoe je eraan toe bent na je bevalling. Vriendin van mij kon paar dagen haar bed niet uit vanwege teveel bloed verlies. De kraamhulp moet je dan wel goed kunnen verzorgen, dat weet je nu eenmaal vooraf niet. Houten blokken lijken me goede oplossing. En om zelf in bed te stappen heb je natuurlijk handige opstapjes. Is sowieso handig.
Wij hebben ook een boxspring, gooien er waarschijnlijk gewoon een extra matras op, waardoor het hoog genoeg is. Ik werk zelf ook in de zorg en het is echt niet prettig om aan een te laag bed te werken... Je weet idd van te voren niet hoe je bevalling verloopt dus of je snel op de bank kan of een paar dagen op bed moet...
Ik vind eerlijk gezegd een extra matras ook geen optie. Een tweepersoonsmatras kan ik niet ergens vandaan toveren en een 1persoonsmatras is toch verre van praktisch. Zoonlief lag regelmatig op mijn bed te slapen of tussen ons in, maar met 1 zo'n matras heb je een irritant hoogteverschil. Hier dus ook een boxspring van 65cm hoog. Ik moet het nog navragen wat de vk en kraamzorg willen, maar als het echt moet dan neig ik toch naar blokjes onder de poten.
Je kunt toch ook een kraambed huren bij de thuiszorg? Dit kost je niets en is op hoogte. Vriendinnen van mij hebben dit ook gedaan en zijn gewoon in de woonkamer bevallen. Zo kun je er af en toe tussendoor ook nog even op gaan liggen en voor de bevalling.
hier ook een 1 pers. bed in de kamer en de boxspring op gewone hoogte boven. Ik beval in ziekenhuis zelfs (is de bedoeling), maar ik wil voor de bevalling en erna een bed beneden hebben zodat ik ook echt mijn rust kan pakken. Ik ga echt niet hele dagen boven liggen zo ongezellig.
Bij de eerste hadden we ook klossen onder het bed gezet. Maar ik moest zo ongeveer in bed springen. Dus deze keer kiezen we ook voor een extra matras.
Wij hadden ook netjes klossen gehaald. We hebben een dikke matras dus kwamen rond de 65 cm uit. Van de kraamzorgfirma moesten er klossen onder. Dit natuurlijk netjes met 37 wk zwangerschap gedaan. De laatste drie weken dus iedere keer in bed geklommen en bij het eruit stappen enorme kramp in mijn kuiten en geschaafde bovenbenen van de rand die aan ons bed zit. Toen zoon geboren was en we thuiskwamen vroeg de kraamhulp waarom we die klossen onder het bed hadden zitten omdat ik bijna niet zonder hulp in en uit bed kon komen. Toen hebben schoonvader en man de klossen eronderuit gehaald tot mijn opluchting. De kraamhulp vond het geen probleem de hoogte en verschoonde ook gewoon het bed. We hebben deze keer weer om haar gevraagd. Ik haal toch volgende week maar klossen want mogelijk krijgen we ivm de zomer een andere...
als hij net 5 cm te klein is of 10 leg er dan een paar telefoonboeken onder of zo... ik doe me bed ook niet hoger en ook geen matras want heb een bed van 2 bij 2 en is een boxspring en als ik alleen lig lig ik over het hele bed heen en dan heeft een extra matras ook geen zin... vraag gewoon aan je kraamhulp van vinden jullie deze hoogte goed???