Dag dames, Mijn zoontje (ruim 2 jaar) is ontzettend verkouden en hij zit dus vol. Ook zijn zijn amandeltjes wat opgezet geloof ik en zijn oortjes zijn licht ontstoken. Hij weigert ook al een halve week naar bed te gaan waardoor hij te weinig slaap krijgt in mijn ogen, als ik hem uiteindelijk in bed krijg is het rond 23.00 a 00.00 uur. Ik ben bekend met oorontstekingen bij hem (hij heeft al buisjes) dus alle maatregelen zijn al genomen, zoals: bedje schuin, zoutoplossing, ui onder bed enz. enz. Nu heb ik 2 handdoeken opgevouwen onder zijn matrasje zodat die wat schuiner omhoog ligt (ipv een kussen dus, want die heeft hij nog niet), en hij slaapt nu al ruim 3 uur (maak hem zo maar wakker ) ik vroeg me af of dit veilig is. Ik zou zelf eigenlijk niet weten waarom niet, maar misschien zie ik iets over het hoofd? Als het veilig is laat ik het gewoon zo namelijk, voor hem waarschijnlijk wel zo prettig En dan nog een vraag: wij slapen altijd met een raam open, als die dicht zit merk ik het snachts gelijk aan mijn keel ed. en het lijkt me prettiger ook omdat frisse lucht toch het slijm in de neus wat losser maakt. Die van mijn zoontje heb ik de laatste tijd dicht ivm de kou. Maar kan het raam bij hem ook gewoon open (= op een kier) of is dat niet verstandig met een flinke verkoudheid en oorpijn. Alvast bedankt voor de reactie's! Nu even mijn zoontje wakker maken
Ja hoor, is prima, hebben wij ook vaak als tip gekregen. Onze ervaring was echter dat ze er snel scheef van gingen liggen dus zijn we uiteindelijk boeken onder 1 kant van het bed (beide beddepoten zeg maar) gaan leggen zodat het hele bed wat schuin ging staan.
Bedankt voor je snelle reactie Boeken liggen er zoiezo al onder, de handdoeken heb ik als extra zeg maar.
Ik weet trouwens niet of je bedoelt dat je het er standaard onder wilt laten liggen of alleen voor nu even nu hij verkouden is? Op langere termijn is het misschien niet goed voor z'n houding (maar ook dat weet ik niet zeker hoor, als ik zie hoe m'n ene dochter soms in bed ligt )
In principe alleen voor zijn verkoudheid, als het hem goed bevalt koop ik dan misschien wel een kussentje. Het matrasje ligt ook niet in een hoek of zo hoor, maar het hoofdeinde is hierdoor gewoon wat hoger, dat loopt daar dan iets schuiner op zeg maar.
Dat deed ik eerst ook altijd. Tot onze longverpleegkundige juist zei dat niet te doen.Dan zakt het slijm weer meer de longen in dus dat was niet goed. Sam heeft wel astma, dus dat is dan misschien wel anders.
Dames, allebei nog bedankt voor jullie reactie Uiteindelijk heb ik de handdoeken er weer onder weg gehaald want het slapen werd er niet beter van
Vanaf 2 jaar mag je ook neusspray met xylomethazoline geven, dat is de lichtere versie als wat volwassenen ook gebruiken, dan gaat de neus helemaal open en kan je gewoon slapen zonder verstopte neus. Dat werkt hier altijd prima, alleen niet langer dan een week gebruiken.
ik heb van die wasmachine doppen van rubber onder het hoofdeinde zitten bij verkoudheid.iets onder het matras leggen werkt minder goed vind ik omdat ze dan sneller wegschuiven. het raam openzetten bij een klein kind doe ik niet in de winter. maar wij hebben een tochtig huis en hij zou in notime strondverkouden zijn dan.
Wij deden dan de boeken wat hoger onder de poten, want handdoek werd door de kinderarts afgeraden bij onze zoon. Maar toen was hij kleiner, dus misschien heeft het daar mee te maken? Wij hebben van die roosters die we open kunnen zetten, maar mijn zoontje slaapt aan de voorkant (= windkant) en dus zit die van hem 's nachts dicht. Tot het moment dat hij naar bed gaat, staat het raam open dus luchten doet het wel.