Zo onderhand wanhopig van poepgedrag dochter

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Amethist, Apr 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

En met poepgedrag bedoel ik dus niet dat ze vervelend is ;), maar echt letterlijk haar poepgedrag.

Mijn dochter is nog niet zindelijk, zij heeft een lichte verstandelijke beperking, dus zodoende. Om wat voor reden dan ook wil/durft mijn dochter niet goed te poepen. Ze poept een beetje en gaat het dan ophouden. Vervolgens wil ze natuurlijk verschoond worden (wat dan vervolgens ook een regelrecht drama is, maar dat is weer een ander probleem ;)), wat ik dan doe, want ze heeft snel zere billen. Maar vaak binnen 20 minuten poept ze weer een klein beetje en dat gaat zo een paar keer door. Haar ontlasting is niet hard en ik heb ook niet het idee dat het poepen zelf pijn doet. Ze ziet altijd wel al op tegen het verschonen. Zoals ik al zei krijgt ze snel rode billen en dan is verschonen natuurlijjk niet echt prettig.

Ik word er zo onderhand wanhopig van, want er gaan zo wel heel veel luiers doorheen op een dag. Bovendien is het verschonen ook een hel, want ze wordt half hysterisch en gaat schoppen, zodat het echt een gevecht is om haar billen schoon te krijgen. En last but not least denk ik ook niet dat het erg goed is om constant zo je ontlasting op te houden.

Dus nou ja...iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen?

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Ik zou het boekje "Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft" vaak aan haar voorlezen. Mijn zoontje was erg bang om te poepen omdat het pijn deed. Onder andere door het voorlezen van dit boekje is hij over zijn angst heen gekomen.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is een beetje een bewustwording van je lichaam, dat poepen en ophouden. Ik zou overleggen met de huisarts of CB of een kleine hoeveelheid laxeermiddel zou helpen, dat ophouden is idd niet goed voor je poepgewoonte. Merk je of ze vaste momenten heeft, of vaste plekjes om te poepen?

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter ging ook tegenhouden en dan steeds kleine beetjes poepen omdat het pijn deed en ze heeft al moeilijke stoelgang dus ging van kwaad naar erger..

Heb toen van de huisarts laxeermiddel gekregen, de ontlasting is zachter en nu gaat t prima

5. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    pff lastig Am.. vind ze het misschien vies ? Zou ze echt niet op een potje willen poepen ? dan hoeft het verschonen niet meer en zit het ook niet zo tegen haar billen ? het klinkt alsof ze dat gevoel heel vervelend vind en daarom stopt ?
    Of misschien een ander merk luier proberen waar ze minder last van heeft ?
    Ik weet het ook niet hoor.. kan me wel indenken dat het heel vervelend is !

Share This Page