warm bad wel of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vondebs, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    hey ik ben 6 weken en half zwanger. Mag ik een warm bad nemen? ik las overal dat het niet mag. Nu zei ik vorige week tege men gynecologe dat ik soms erge mestruatiepijnen heb, en ze zei me dat ik een kersenpitkussen mocht nemen of een warm bad. Nu weet ik niet of dit aan te raden is of niet? In verband met miskraam? weet iemand er hier iets meer over?

2. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Een warm bad is niets mis mee...jouw lichaamstemperatuur ligt toch ook rond de 37 graden?

3. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Je mag een warm bad maar niet heet!

4. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon lekker een warm bad nemen hoor.

5. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Ik had het idd ook gelezen en ben niet meer in bad geweest terwijl ik soms echt zoooo zin heb in een bad! Maarja liever zekere voor onzekere genomen. Dus hou het even in de gaten hier!

6. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Ok dankjewel voor de reactie. Heb er zo een zin in met dit miezerige weer.

7. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    je kan gewoon in bad , alleen niet te heet !

8. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    Ik heb het tot nu toe ook niet meer gedaan. Maar heb er zooo en zin in nu. Als het niet te warm is zal het wel niet zoveel kwaad kunnen denk ik?

9. tulip

tulip Niet meer actief

warm bad mag gewoon alleen de eerste 14 weken niet in een sauna dacht ik.

10. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    mag je na de 14 weken wel naar de sauna? Oh, dat ga ik even navragen aan mn vk, want DAAR heb ik nou zo'n zin in, haha!! :D

11. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Warm bad is prima, gaat erom dat je door dat warme bad zelf niet te warm wordt. Dat je zelf niet 'oververhit' raakt.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

had er nog nooit van gehoord en ga vaak in een warm bad

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Je mag zelfs in een heet bad. Mijn vk vond ee niets mis mee, ook niet de eerste weken. Heb het beide zwangersvhappen ook gedaan.

14. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Ik had het ook gelezen en ben daardoor de eerste 12 weken niet in bad geweest... Daarna aan de vk gevraagd en zij was oprecht verbaast! Ze gaf aan dat een bad juist goed is, als je het water maar niet te heet maakt..dus nooit hoger dan je eigen lichaamstemp.
    Voor mijn eigen gevoel zet ik De kraan nu op 35/36 graden, maar oh wat is het heerlijk!

Doen waar je je goed bij voelt dus en anders nog even contact opnemen bij je eigen vk (even telefoontje ofzo?)

Groetjes, LadyT

15. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik heb al een paar keer in een hot tub gezeten..en die zijn echt warm!!! mijn vk zegt altijd..als je maar goed na je lichaam luisterd!! als ik nu in bad ga krijg ik het veel sneller warm en word ik benauwd, zodra ik dat voel ga ik er gelijk uit. dit geld precies hetzelfde voor de sauna. als jou lichaam gewend is om minimaal 1x in de week in een sauna te gaan, dan kun je dat nu ook doen, maar luister goed naar je lichaam, en ga niet telang door, want dat is niet goed.

16. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn gynaecoloog vond een warm bad geen probleem. Ontspanning is juist goed! Alleen de sauna raadde hij me de eerste drie maanden af.

Het enige waar ik vanaf 12 weken last van kreeg is dat ik duizelig werd van een heet bad/ hete douche, maar dat kwam door een hele lage bloeddruk. Gewoon goed naar je lijf luisteren en genieten van je warme bad.

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik ben bij mijn dochter elke dag in bad geweest en nu weer, niks aan de hand. :)
    Gewoon zorgen dat je niet in een stomend heet bad gaat zitten waarin je gaat zitten zweten, dat is nietzo goed.

Deel Deze Pagina