sollicitatiedilemma

Discussie in 'De lounge' gestart door Nova2014, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nova2014

Nova2014 Lid

1 aug 2014
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mag ik jullie iets voorleggen?

Ik heb woensdag een derde gesprek gehad bij een leuke organisatie. Ik heb gelijk daarna een eerste gesprek bij een andere organisatie waar ik laaiend enthousiast over ben!! ik wil die baan super graag!! ook al is het salaris 500 euro minder dan de baan waar ik op derde gesprek was.

Nu ben ik bij de baan waar ik drie gesprekken heb gehad, aangenomen. Ik heb aangegeven dat ik over wat zaken na moet denken en het morgen laat horen. Nu heeft de andere organisatie aangegeven uiterlijk dinsdag met een terugkoppeling te komen. Het gesprek ging bijzonder goed, maar er waren wel 8 kandidaten (ze hadden ruim 230 brieven gehad). De kans is dus niet zo groot.

Eigenlijk wil ik morgen even bellen of ze wellicht al iets kunnen melden. Vinden jullie dit onprofessioneel overkomen? Ik wil niet als een drammer, pusher, zeur etc overkomen. Ik wil gewoon die baan heel heel graag en wil de andere partij niet aan het lijntje houden, dat vind ik niet netjes.

Wat zouden jullie doen?

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik zou het bedrijf bellen met de vraag of ze al meer informatie hebben, omdat je ook een ander aanbod het gekregen maar dat jouw voorkeur wel naar deze baan uitgaat. Indien die baan niets wordt dat je dan op het andere aanbod in kan gaan.

Dat vind ik niet zeuren hoor. Je wilt weten waar je aan toe bent.

3. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ja! Eens! Gewoon bellen, situatie voorleggen etc.

Stel dat ze over 3 van de 8 twijfelen en jij hoort daar niet bij, dan weten ze dat maandag ook wel :D

Succes met alles!

4. Foofer

Foofer Bekend lid

25 jul 2010
    831
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik zou zeker bellen! Je toont niet alleen daarmee je enthousiasme aan, maar ook nog eens dat je gewild bent :)

Veel success!!

5. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Sluit me bij de andere dames aan,ik wens je veel succes! ;)

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zou ook bellen en vragen. Maar ik vind 500 verschil in salaris wel heel groot trouwens. Gaat het om eenzelfde functie?

7. p1982

p1982 Niet meer actief

dan moet je wel heel graag weg willen als je 500 euro verschil accepteert

8. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ik zou ook bellen. En dan zeggen dat je ook een ander aanbod hebt.

9. Nova2014

Nova2014 Lid

1 aug 2014
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Klopt, ik wil de baan ook heel heel graag!! :)

10. Nova2014

Nova2014 Lid

1 aug 2014
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het gaat niet precies om dezelfde functie. De ene functie is een PA functie en daar kan ik mijn huidige loon behouden. ( mijn functie nu verdwijnt vanwege een overname). De andere functie is een secretaresse/administratief medewerker. Die heeft nog steeds een goed en boven marktconform salaris, maar wel dus 500 euro minder dan de baan waar ik reeds ben aangenomen.

Ze hadden aangegeven dinsdag as iets te laten weten, dus waarschijnlijk refereren ze daar naar als ik bel. Maar ik denk dat ik morgen toch gewoon ga bellen. In het gesprek is naar voren gekomen dat ik andere sollicitaties had lopen. Zij hebben mij ook gevraagd of ik het wilde laten weten als ik was aangenomen ergens anders en daar voor zou kiezen en dus niet in hun overweging mee genomen hoefde te worden.

Mijn man vind het ook belachelijk dat ik zoveel wil zakken in salaris, maar ik vind een goed gevoel toch het allerbelangrijkste.

11. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar war als ze zeggen je bent Door naar de volgende ronde met nog 2 andere kandidaten? Dan ben je nog niet aangenomen maar zeg je dan wel die andere af.. stel dat je dan toch niet word aangenomen dat heb je alsnog geen enkele baan meer?

12. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Waarschijnlijk heb je bij de baan waar je een bent aangenomen ook nog een proeftijd waarin je dus gelijk weg kunt gaan. Ik zou dus als het andere bedrijf het nog niet weet morgen gewoon die andere baan aannemen. Zolang je nog niets getekend hebt kun je sowieso nog op je besluit terugkomen. (als je bijv. geen proeftijd zou hebben)

13. Nova2014

Nova2014 Lid

1 aug 2014
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het gesprek was met drie man en in dit gesprek is reeds aangegeven dat er na dit gesprek een keuze wordt gemaakt en er geen tweede gesprek komt.

Ik heb uiteraard een maand proeftijd, maar dat vind ik niet netjes. Ik wil ze eigenlijk morgen laten weten dat ik het niet doe.

14. Biebsje

Biebsje Actief lid

27 aug 2015
    252
    86
    28
    Wat heb je uiteindelijk besloten?

15. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ben benieuwd wat je gekozen hebt. Ik vind 500 euro per maand heel veel minder. Dat is op jaarbasis wel 6000!! euro. Dan moet die baan wel Hééél erg leuk zijn.

16. Nova2014

Nova2014 Lid

1 aug 2014
    52
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik baal als een stekker!!! De brandweer (want daar was die leuke baan) heeft gebeld dat de keuze tussen mij en een andere kandidaat ging en ik eigenlijk bij twee van de drie interviewers op 1 stond. Ze konden niets aangeven wat een minpunt was omdat ze het een heel fijn gesprek vonden, maar die ander had een of ander veiligheidscertificaat wat de doorslag hebben laten geven. Echt heel erg balen, ben je zover gekomen (238 brieven, 8 sollicitanten) en dan net niet. Dat voelt nog rotter dan dat je bij de 6 zit die het echt niet zouden worden.

500 euro is inderdaad een hoop geld, maar ik had het er echt graag voor over! Het was namelijk alsnog een heel bovengemiddeld goed salaris.

Nu aan het dubben of ik de baan waar ik ben aangenomen aanneem. Het salaris is bijzonder goed, dat ga ik nooit meer ergens anders krijgen. Als ik de baan niet aanneem, ga ik de WW in (mijn huidige functie verdwijnt) en wellicht is het heel leuk als ik er eenmaal zit. Echter, het voelt gewoon niet zo goed, de sfeer is het niet helemaal (voor zover je dat kan proeven aan de hand van een paar gesprekjes)

Dat wordt dus weer een slapeloze nacht....morgen echt een knoop doorhakken!

17. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik zou gaan voor dr baan. Als het niets wordt, stop je ermee. Dan heb je het geprobeerd en kun je jezelf nooit voor je kop slaan had ik maar...

18. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Ik zou de baan ook nemen en kijken hoe het bevalt!

19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Ben je helemaal mal. Je hebt straks geen baan meer en komt in de ww. Terwijl je een goede baan kunt krijgen met een goed salaris!
    Je kunt toch nu nog helemaal niet goed beoordelen of het wat is. Gewoon in beginnen hoor. Wie weet of je nog een andere baan gaat vinden. En die ww is ook niet alles hoor om daar in te zitten. Het is trouwens ook bedoeld als vangnet voor mensen die geen andere baan vinden. En jij hebt er gewoon een aangeboden gekregen en wijst hem wellicht af. Als je straks ww hebt dan wordt je wel gedwongen om een baan te nemen. En die staat je misschien wel minder aan.

20. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Inderdaad!

Deel Deze Pagina