vervallen in dagritme

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Inky, 27 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Hoi Ilja,

Niels heeft afgelopen week 2 nachten doorgeslapen. Hij kreeg toen om 18 uur ene fles en om 22:30 en daarna pas weer rond 6:30.

Nu heeft hij gisteren en eergisteren om 23 uur de laatste fles gehad en toen kwam hij ineens weer om 4 uur. Ik heb wel eens gehoord dat ze na een bepaalde tijd in een diepe slaap liggen. Zou dit met Niels ook zo zijn? Ik krijg hem ook amper wakker en hij drinkt om 23 uur ook maar 60 ml. Zou het mss kunnen dat hij om 22 uur nog niet in een diepe slaap ligt en dan beter kan drinken?

Ik weet wel dat het vaak een kwestie van proberen is maar ik vraag me vooral af, of dat van die diepe slaap waar is.

Groetjes Inky

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Inky,

Net als volwassenen hebben ook baby's diepe slaap, REM-slaap etc. Maar of dit in verband staat met het niet willen drinken kan ik niet bevestigen. Het zou wel een logisch gevolg zijn dat als je Niels met moeite wakker krijgt dat hij minder makkelijk drinkt...dus vaak dan ook minder drinkt.

Daarnaast gebeurt het vaak dat kleintjes die snachts doorslapen zo ineens weer een poosje snachts kunnen komen voor een voeding.

Hopelijk slaapt hij de nachten snel weer door.

Ilja

3. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik hoop het wel haha. We gaan vandaag maar weer eens om 22:30 proberen een fles te geven en hem mss eerst even in bad te doen.

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb nog een vraagje over Niels.

Hij heeft tussen zijn ogen, op zijn neusbrug en bij zijn wenkbrauwen viezige gele plekjes, het lijkt op berg (is het mss ook wel hoor) die je er niet zo af krijgt. Ik heb het idee dat het ook erg jeukt bij hem. Als we hem rechtop houden om te boeren begint hij altijd met zijn hoofdje te schuren en laten er wat schilfertjes los.
    Ik durf nietmet babyolie aan de slag op die plek. Enig idee wat het kan zijn?

Ik kan er eventueel een foto van maken.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Klinkt inderdaad als berg. Berg is een tijdelijke ontregeling van de babyhuid die bij veel baby's voorkomt. Het is herkenbaar als een vettige gele schilferende laag, bestaande uit talg en huidschilfers op het hoofdje van de baby. Het komt vooral voor op de hoofdhuid, maar kan zich ook verspreiden naar oren, wenkbrauwen en neus.

Als hij er last van heeft zou je wel kunnen proberen om met wat olie te behandelen. Misschien heeft de apotheek / drogist wel een mild middeltje met name voor in het gezicht.

Ilja

Deel Deze Pagina