hoi meiden. omdat mijn mannetje laat thuis komt en we vanavond nog weg moeten eten we vanavond makkelijk. namelijk zo kant en klaar lasagne van de jumbo. nu vroeg ik me af of ik dit zonder problemen kan eten tijdens de zwangerschap. ik denk het wel maar toch wil ik het even aan jullie vragen.
Ik denk dat dat geen probleem oplevert, goed verhitten dan is er niets aan de hand. Waar je kant-en-klaar voor op moet oppassen zijn de salades en vis e.d. maar denk dat je dit met een gerust hart kan eten. eet smakelijk!
lekker van eten!! ik eet dat ook altijd!! kan geen kwaad hoor, en salades enzo voorverpakt, ze zeggen dat je dat niet moet doen, ik eet het wel gewoon, vind het te lekker!! de kans dat er listeria in zit is zoooooo klein, en de kans dat als het besmet is en jij er ziek van wordt schijnt ook heel klein te zijn,,,,,, las ooit ergens dat dat echt maar 0.1% is... in NL worden veel dingen wel vaak overdreven vind ik.. volgens mij heb je meer kans om een verkeersongeluk te krijgen dan dat je ziek wordt van een besmette salade
Voorverpakte salades niet goed? ow dat wist ik niet... geldt dat ook voor die voorverpakte kant en klare sla met worteltjes enz? Dat maak ik een paar keer in de week bij de aardappels als bijgerecht
ja ze zeggen van wel, maar ik eet het ook altijd hoor, ga echt niet 9 maanden lang zelf mn sla snijden hihi volgens mij is die kans zo ontzettttttend klein... ik zou me niet te druk maken
heb het even opgezocht, hier staat het Re: hoe groot is kans op listeria? door f. op 30 maart 2008, 23:58 Laat je niet gek maken hoor: het komt héél weinig voor. Volgens de federale dienst voor volksgezondheid bij 0,58 op 100.000 Belgen, en de helft daarvan is dan nog eens ouder dan 65. Je hebt dus volgens mij een kans van 0,29 op 100.000, oftewel 0,00029% (volgens mijn beperkte rekenkunde, ik kan er een nulletje naast zitten ) ,oftewel: geen enkele reden om versbereid lekkers voor te laten staan volgens mij! Hier vind je alle info: LISTERIOSE
Voorverpakte sla, softijs, verse tonijn....die lijst wordt steeds groter! Je moet ook een beetje leven nog toch?.. Over die kant-en-klaar: het enige wat hierover wordt gezegd is dat je niet te vaak kant-en-klaar moet eten, omdat er veel zout is toegevoegd. Een keer is dus niet erg, maar niet elke dag. Je bloeddruk kan hierdoor stijgen (heeft dus niets te maken met een bacterie o.i.d.). Het vlees hierin is vaak al een keer bewerkt en jij verhit het nogmaals, dus dat is prima. Eet smakelijk!
nou idd dat bedoel ik... straks moet je als zwangere nog stil in je bed blijven liggen met louter vers brood water in vitaminepillen, stel je voor dat je iets eet wat niet mag hihihihihihihi
pffff toch niet normaal die lijst met wat je allemaal niet mag! Mijn moeder hoort mij vol verbazing aan! Ik ga echt geen rauw vlees eten natuurlijk en dat soort logische dingen maar verder....beetje genieten kan ook geen kwaad hoor!
PAS OP! Brood is hartstikke zout joh! En nu maar hopen dat iedereen deze nuchtere instelling ook houdt wanneer het kind er is!
ja, tomaten enzo was ik altijd wel, maar die kant en klaar gesneden sla eigelijk nooit...... dat is toch al gewassen hihi.. waar ik wel altijd op let is dat ik bij dat soort dingen de langst houdbare pak... ik graai dus altijd helemaal achter in het schap, want daar liggen de meest verse producten