Hallo allemaal, Geen idee waar ik mijn vraag moet posten, maar misschien kan een van jullie me helpen. Afgelopen week heb ik gynaecologische problemen gehad en daardoor veel bloed verloren. Helaas ook tijdens het slapen, waardoor er op mijn matras een behoorlijke vlek is gekomen. Nou weet ik wel dat er matjes zijn enzo, maar hier was ik niet op voorbereid en krijg ik mijn matras natuurlijk niet schoon. Ik heb verschillende bedrijven op internet opgezocht, maar geen van allen behandelen vlekken. Ze behandelen alleen op huismijt en dergelijke. Nou zeggen ze wel iets over een spulletje van de IKEA, maar de vlek is behoorlijk groot (en misschien al wel in het matras zelf ingetrokken) dus lijkt me niet dat dat gaat helpen. Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? Een nieuw matras kost enorm veel geld (is zo'n matras met traagschuim en nog maar een paar jaar oud). Oja, met mij gaat gelukkig alles goed, nog wel erg moe en soms emotioneel, maar ik ga de goede richting weer op. Alle tips zijn welkom!!!!
Oeps, misschien Vanish of iets erop doen en schrobben in de hoop dat het eruit gaat? Ik zou het ook niet weten, bloed is het meest moeilijk om eruit te halen. Het laat echt nare vlekken achter. Misschien kun je van bruin bloed nog geel/groene vlekken krijgen (dat doen de meeste vlekoplossingsmiddelen) maar ik vrees dat het er niet zomaar uit gaat.
Lees her en der dat je koud water met zout moet proberen. Is wel aannemelijkgezien bij de bevallingsuitzetlijst ook vaak een pak zout staat.
Dank voor het meedenken. Zou zout niet alleen maar net werken als het nog vers is? Net als bij wijn? Wist trouwens niet dat dat op de bevallingsuitzetlijst stond, helaas is het mij tot nu toe nog niet gegeven om zwanger te worden, laat staan te bevallen... Ik zal Vanish nog eens proberen, gele vlekken zijn beter dan die rode van nu Misschien nog iemand anders een idee?
Papje van koud water en zout erin smeren. Goed droogmaken en daarna hoeslaken erover en er niet meer naar kijken Je zal het er denk ik nooit helemaal eruit krijgen. Molton en laken erover en niemand die het nog ziet.
Lola en Damay, vanmorgen toch maar geprobeerd. Net een papje van koud water en zout erin opgesmeerd. Nu even afwachten, hopelijk dat het werkt. Alle beetjes zijn altijd welkom? Is misschien ook meer mijn idee dat ik op zo'n bloedvlek moet slapen, niet echt een fris idee? Ik hou jullie op de hoogte wat het geworden is!
Zoals het er nu naar uitziet heeft het zout niets gedaan, ik probeer nog biotex dat kwam ik ergens anders op internet tegen en ben er daarna wel klaar mee en laat ik het maar zo. Omdraaien ofzo is dan de beste optie, al lijkt het me nou niet echt het meest frisse met al die bacteriën of zie ik dat nou verkeerd? Gaat het dan niet rotten ofzo?
Ik denk niet dat het gaat rotten En als je later matrasjes met kinder urine erin krijgt of kots, Die ga je toch ook niet na elk ongelukje vervangen ? Sowieso moet je niet teveel nadenken wat er buiten het bloed nog meer in je matras zit of komt. Weet zeker dat als je daar bij na gaat denken je geen oog meer dicht doet Denk aan zweet (liters) en andere lichaamssappen, mijten enz... Als je echt bang bent voor bakterien dan zou ik de stoomreiniger er overheen halen.
Mijn zusje is op de bank bevallen en had daardoor ook allemaal vlekken. Het ging ineens snel, verloskundige was er nog niet eens en voor ze het wist werd haar dochtertje geboren (nog in de vliezen zelfs). Ze heeft de bank toen professioneel laten reinigen en zelfs de kosten hiervan vergoed gekregen van de verzekering.
Ik heb kort geleden ook bloedvlekken in mijn matras gehad. Kwam er `s morgens pas achter. Plek goed ingesprayd met water en daarna ossengalzeep erop gesmeerd en weer afgedept. Vlek is helemaal verdwenen, alleen als je het weet zie je nog heel iets.
Water en zout nooit doet, ze gebruiken niet voor niks zouten om kleding te verven Hoe het wel het beste kan, geen idee. Misschien een vochtige handdoek erop zodat het daarin kan trekken, dat word wel eens aangeraden bij vlekken op een stoffen bank. Bij de stomerij gebruikte we voor kleine bloed (of urine) vlekken verdunde amoniak. Wel goed de ramen open want dat stinkt echt heel erg. Traagschuimmatras kan je ook niet keren, je hebt bij veel van die matrassen een bovenkant en onderkant en voeteneind en hoofdeind. Dus op maar 1 manier ligt dat matras zoals die hoort
Zouten om kleding te verven is totaal iets anders dan gewoon tafelzout Hier op de opleiding geleerd dat bloed met zout vaak weg gaat. Kraamverzorgsters gebruiken het ook vaak met bloedvlekken. Dat is natuurlijk niet voor niks
Idee is echt hetzelfde. Geleerd van mijn docent textielkennis en de baas van de stomerij zei het ook altijd tegen klanten...nooit zout op een vlek van wijn of bloed. Het zuigt de kleurstof op en trekt de vezels is. Dat krijg je er dan nooit meer goed uit. Bij de stomerij gebruikte ze dus verdund amoniak bijvoorbeeld, alleen niet te hard wrijven want het vervaagt ook de kleur van het kledingstuk.
Ik heb het ook een keer gehad en heb toen een flesje uit het kruidvat gekocht tegen bloedvlekken. Instructies gevolgd en was zo goed als weg
Hier ook van alles gedaan en toen eens gaan zoeken ... nooit meer helemaal er uit gekregen helaas. Mij klinkt dat ossengal nog het beste in mijn oren ... dus misschien dat proberen? Succes
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb nu bijna al jullie opties geprobeerd, niets hielp echt goed. De vlek is iets minder donker, maar nog goed zichtbaar. Straks de allerlaatste poging met biotex, dat kwam ik ook ergens nog tegen op internet. Hopelijk werkt dat ook en anders toch maar omkeren dat matras. Zit inderdaad in mijn hoofd Damay. Gelukkig is dit een matras wat je wel om kan keren, toen we het kochten werd het juist aangeraden om dat af en toe te doen. Dus geen last van een dekmatras enzo.