cvs en magnesium

Discussion in 'De lounge' started by Fairytale, Jun 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hoi allemaal..

Al jaren heb ik helaas cvs. En heb al veel dingen geprobeerd.
    Nu las ik tijdens mijn zwangerschap dat magnesium een n positief effect heeft op vermoeidheid. Nu lees ik ook overal dat er veel verschillende soorten zijn en niet alles helpt. Dus vroeg me af of er iemand verstand van heeft of ervaring?
    Dan weet ik welke ik kan kopen..

In deze tijd een beetje meer energie is niet verkeerd.:D

2. eef80

eef80 Niet meer actief

Gebruik een zo natuurlijk mogelijke zodat je lichaam het makkelijk kan opnemen en neem er calcium bij want dat helpt het op te nemen. Er zijn genoeg vitamine tabletten te kopen die een combi van beide hebben. Bijvoorbeel Orthica en solgar. Beide heel natuurlijk en goed.

Bij mij hielp het als de beste! En zodra er weer klachten opkomen als ik een tijd gestopt ben neem ik het weer en krijg ik weer bewijs dat het helpt, haha!

Ps als je diarree krijgt dan krijg je teveel magnesium binnen. Handig om te weten ;)

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ga morgen meteen halen! Hoewel t duidelijk mag zijn dat je geen wonderen moet verwachten. Maar een sprankje energie zou top zijn!

4. eef80

eef80 Niet meer actief

Je moet wel naar een natuurwinkel of een luxere kruidenier/drogist voor die merken!

5. Fairytale

De tuinen heeft het ook? Anders ga ik daar even kijken

6. mamavd

mamavd Fanatiek lid

Jan 10, 2011
    1,598
    0
    0
    ben ook wel benieuwd of de tuinen het heeft :)

7. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Online zie ik wel allerlei magnesium-dingen ;) Misschien zit er iets bij? Ga zelf eens verder lezen erover.

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Is je B12 en Vit D en B11 al eens geprikt, kan zeker een ondersteuning bieden naast de magnesium.

9. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

Nov 12, 2007
    1,068
    1
    38
    Kies de juiste soorten, onder andere magnesiumcitraat of magnesiumtauraat of magnesiummalaat. Deze worden goed opgenomen.
    Anders heb je er niets aan.

En ik zou inderdaad even laten prikken op b11,b12 en vitamine d

Bij b12 en d zeggen huisartsen nog wel eens dat de waarden goed zijn, terwijl ze dat niet zijn. Er zijn genoeg forums waar je de waarden even kunt laten checken. Als je waarden laag zijn, kun je enorm veel klachten krijgen.

Veel succes

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    Ok bloed laten prikken en magnesium, check. Goed om te weten.
    Fairytale, is bij jou een diagnose gesteld?

11. boxertjes

boxertjes Bekend lid

Aug 7, 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ik gebruik gewoon magnesium tabletten van het kruidvat eigen merk. wat is daar mis mee.?

blauwe doosjes.

12. limo

limo Actief lid

May 17, 2013
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    deze worden heel slecht opgenomen. dat is denk ik magnesiumoxide. Dit kun je vergelijken met magnesium wat sporters aan hun handen doen.

13. Fairytale

Oke..
    Ja bij mij is inderdaad vastgesteld dat ik cvs heb..
    Heb nog niet weer bloed geprikt maar mijn ijzer is meestal ook vaak laag. Ik ga in ieder geval vit. B12 slikken en magnesium. En extra vitamine c.
    Nu nog even kijken waar ik het kan halen.

14. Mimime

Mimime Niet meer actief

Goede! Ik kreeg Carnitene pillen op recept en dat deed wonderen voor mijn spieren en gewrichten, maar die mag ik nu niet hebben!
    Dus ik voel me zo mogelijk nog beroerder!
    Magnesium kende ik nog niet, wel B12 (hoge dosis, bloem recovery power, nergens zit zoveel b12 in), en extra vit D.
    Mag magnesium tijdens de zwangerschap?

15. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dit dus! Goed kijken welke je neemt.
    Ik heb het een tijdje genomen wat een energie had ik weer! Nu al weer een tijdje niets en merk weer dat ik erg moe ben etc.. :( Toch maar weer verder ermee.

16. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Ik heb heel lang de magnesium met calcium van bloem gebruikt. Deze werkte heel erg goed. Heb nu alleen magnesium van solgar maar merk wel verschil.

17. Mimime

Mimime Niet meer actief

Iemand ervaring met de magnesium 400 van orthica?

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Hielp hier niets... Helaas...

Ik eet nu wel al 2 wk geen geraffineerde suikers, alleen natuurlijke en ik heb wel veel minder vermoeidheidsdippen op een dag, dus ben nog wel moe maar dat is gelijkmatig verdeeld over de dag.

19. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    klopt, heb ik ook geslikt ;) ik zal aan de ha vragen of ze mij na 2 jaar weer willen checken na een aantal b12 injecties.

20. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

Nov 2, 2008
    1,853
    127
    63
    In een huis
    Ik ben ook aan de magnesium tabletten.
    Heb het potje bij de tuinen gehaald, waarop staat magnesium citraat.
    Dit schijnt beter opneembaar te zijn.
    Ook doe ik 7 dagen achter elkaar een voetenbad met 2 scheppen dode zeezout erin, dit omdat er magnesium ionen in zitten wat sneller in je bloedbaan komt.
    Ik merk wel dat ik wat positiever ben en wat meer energie heb.
    Daarnaast slik ik vit d van de huisarts.

Share This Page