Zou jij je uiterlijk voor je partner veranderen?

Discussion in 'De lounge' started by Juli2009, Jun 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Nog een onzinnig topic.... :)

Zou jij het doen? Je uiterlijk veranderen omdat je partner iets niet mooi vind? Dan bedoel ik natuurlijk geen hele grote verbouwingen, maar meer haar, kleding, make-up, misschien een borst correctie of zo....

Ben wel benieuwd hoe ver jullie wel/niet zouden gaan :)
    Maakt het je niet uit wat je partner vindt en neemt hij je maar zoals je bent?

Natuurlijk niet te serieus nemen.... Het draait natuurlijk niet allemaal om uiterlijk :)

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ok, ik eerst: Had er gisteren met mijn man een discussie over, hij heeft een jaar geleden zijn haar er af geschoren, omdat hij dacht dat hij kaal werd en dat vind ie echt vreselijk. Zo'n beetje iedereen vind het zonde, hij heeft echt mooi haar, maar het werd inderdaad wel een beetje dunner.... Ik vind het niet zo, helemaal als hij zijn haar net afgeschoren heeft ziet hij er uit alsof hij net vrijgelaten is :D Zei dus gisteren dat hij het in de vakantie wel weer kan laten groeien. Zou hij doen, als ik mijn haar zou milimeteren, lopen we namelijk samen voor l*l :D.

Het maakt hem niet uit wat iedereen (incl. ik dus) ervan vindt, hij voelt zich er niet lekker bij. Klaar. Ik hou altijd wel een beetje "rekening" met wat hij vindt... Een klein beetje hoor :) Als ik weet dat hij bepaalde kleding echt spuuglelijk vindt, koop ik het bijv. niet. Hij moet er tenslotte steeds tegenaan kijken. Maar echt een correctie/operatie omdat mijn man mijn neus oid niet mooi vindt, zou ik dus we nooit doen.

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Absoluut niet. Maar gelukkig sprak mijn stijl hem juist aan toen hij me net leerde kennen en laat hij me er heel vrij in :)

4. medinalil

medinalil Bekend lid

Mar 25, 2013
    799
    1
    16
    nee, maar als me man zegt dat sommige kledingstukken niet staan, volg ik zijn advies wel op want hij wil niet dat ik voor aap loop.
    en andersom ook... maar borstcorrectie of wat dan ook dat zou ik niet doen

5. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Nee ik zou mijn uiterlijk niet veranderen voor hem.
    Wel neem ik zijn mening in veel dingen mee, vind hij iets wat ik wil gaan kopen (bijv jurkje) echt niet mooi dan neem ik het ook niet. Vind het wel belangrijk wat hij vind.. Maar dit gebeurd gelukkig zelden.

6. Onje

Onje Niet meer actief

Een borstvergroting :8 voor hem nee absoluut niet.

Maar ik wil best een keer een rok aantrekken voor hem of een andere kleur lippenstift of mijn haren 'zo lekker wild' want dat vindt hij mooi

7. rums

rums Niet meer actief

Iets cosmetisch niet denk ik.
    Maar mijn man vind te kort haar niet mooi. Hij vind (voor ik hem leerde kennen) ook dat ik mijn haar te kort heb gehad. Heb het ook voor hem iets laten groeien. Nu weer iets korter geknipt maar hij vind het op de lengte die ik nu heb wel acceptabel.
    En ik wil nog twee gaatjes erbij in mijn oren maar dat wil hij niet. Ik wil dit al wel een poosje. Heb het ook gehad maar die heb ik dicht laten groeien vanwege vochtblaasje die ik erop kreeg toen ik het zweerknopje er uit haalde.
    Als dat niet was geweest dan had ik ze misschien toch al wel laten schieten.
    Maar echt grote veranderingen zou ik niet doen. Dat zou ook niet respectvol zijn tenzij je het zelf een goed idee vind.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Nou nee en hij hoeft er ook niet om te vragen want dan is het ex partner. Je moet elkaar vooral niet willen veranderen. Ik heb een borstvergroting voor mezelf en partner wilde dit niet. Nu is hij wel blij met mijn borsten :).

Ik ben bij mijn partner gebleven toen hij van 58 kg en lekker gespierd veranderd in een hompje van 101 kg :) en hield nog net zoveel van hem als daarvoor hoor. Nu is hij flink gaan afvallen maar vooral omdat hij dat wilde. Ik verwacht dag hij mijn ook niet zou afkraken of zou willen veranderen als ik verander is gewicht of uiterlijk. Gelukkig na 2 kinderen nog aardig strak ik vel maar dat ijst natuurlijk niet eeuwig zo :)

9. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Die mening deel ik, ik stel wel zijn mening op prijs.
    Maar mijn man houd bijv absoluut niet van tattoos en ik dus juist wel. En ik heb er dan ook 2 en liggen er plannen voor een 1/2 sleeve.
    Hij vind dat ik het gewoon moet doen, omdat het mijn lijf is en hij ook dingen doet/wil die ik minder vind.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Het meest vergaande wat ik voor mijn partner gedaan heb, is mijn haar blonderen. Ik vroeg me af of het leuk zou zijn, en hij zei JA, doen!
    Ik heb 4 weken lang heel licht blond haar gehad. Daarna had ik het gehad met de uitgroei en heb het teruggeverfd naar iets wat dichter bij mijn eigen kleur ligt.
    En ik onthaar soms wat meer omdat ik weet dat hij dat aantrekkelijk vindt.
    Verder pas ik wel eens kleren omdat hij denkt dat ze me goed zullen staan, ook al lijkt het mij niks. En weet je, hij heeft nog best vaak gelijk ook.

Maar verder verander ik niks aan mijn uiterlijk voor mijn partner. Hij zou dat overigens ook helemaal niet willen.
    Dingen blijvend aan mijn uiterlijk veranderen, met chirurgie of tattoos, is sowieso helemaal niks voor mij. Ook niet voor hem trouwens.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja, ik wel. Maar dan voornamelijk voor de dingen die ik zelf ook niet mooi vind aan mezelf - omdat mijn eigen zelfbeeld er meer onder lijdt dan hij, haha. Hij mag best iets vinden, maar ik heb de eindverantwoordelijkheid.

En hij vind ook 'iets' niet mooi, maar hij kan ermee om gaan. Ik vind dat 'iets' afgrijselijk/afschuwelijk (heb dan echt een hekel aan de spiegel wanneer ik het zie) en ik wil er na de bevalling etc. flink mee aan de slag.

12. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Haar verven, make-up veranderen en/of andere kleding, ja hoor, als ik daar aantrekkelijker van word voor hem..

Haar knippen en echte ingrepen als een borstvergroting of neuscorrectie of wat dan ook, no way!

13. A2CA

A2CA Niet meer actief

Jawel, wel alleen als ik het zelf ook mooi zou vinden, niet als ik het echt lelijk zou vinden.

14. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Nee, partner heeft echt geen smaak..;):p

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Als hij iets over een kledingstuk of mijn make-up zou zeggen dan zou ik daar misschien wel iets aan veranderen, maar een borstvergroting of iets anders? Dan heeft hij toch pech :D

Ik doe waar ik me lekker bij voel over het algemeen en hij vindt het gelukkig prima.
    Ik ben nu nog dezelfde persoon qua uiterlijk als waar hij verliefd op werd (-20 kg) dus als hij nu ineens iets zou zeggen dan zou ik hem daar ook op wijzen.

16. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Nee niet echt. Maar ik weet dat hij mijn haar blond leuker vindt dan donker, en ik vind het wel leuk dat als ik dan mn haar een keer blond heb, hij het leuk vindt :) Maar in de winter wordt het gewoon weer bruin dus ik doe wel gewoon waar ik zin in heb.

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik denk niks...
    Mijn man hoort te houden van me zoals ik ben en als dat nietzo is ben ik misschien niet de juiste vrouw voor hem dan.
    Volgend jaar 10 jaar samen, dus dat zal wel goed zitten.

18. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Eigenlijk zou ik het niet weten. Hij heeft nog nooit 1 opmerking gemaakt. Ja ooit heeft hij wel een keertje gezegd dat ik mijn haren te kort had geknipt, maar dat vond ik dan zelf ook. Denk dat ik het alleen zou veranderen als ik dat zelf ook vind en mij daar lekker bij voel.

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Nee, ik zou niet iets laten veranderen puur voor hem. Alleen als hij iets aandraagt en ik denk..."ja, da's wel een goed idee" dan verander ik iets maar als ik er niet voor 100% achter stan kan ie het vergeten :p

20. tuc

tuc Niet meer actief

hell no...hij heeft het er maar mee te doen;) Hij mag natuurlijk wel ideeen aandragen, zo heeft hij laatst mijn bril uitgezocht, zag zelf niks leuks en hij kwam ineens met een super montuur. Maar ik krijg bij zo'n vraag meteen van die tv programma's voor me waar vrouwen van hun man per se lang haar moeten of rokken moeten dragen.

Share This Page