Matras

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mary12, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nee de eerste weken gebruik je hem niet tenminste als je kind zich op temp houd is het uitproberen.

Heet water uit een lekke kruik verspreid zich over een Aerosleep sneller dus meer kans op verbranding van het hele lichaam. Op een normaal opgemaakt bedje neemt het meer op een1 plek op

@wollywel heb je wel aan gegeven bij de kraamzorg dat je een electische kruis hebt? Veel kvs mogen ze niet gebruiken.

2. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ja, ze heeft er zelfs mee in haar handen gestaan.
    Was allemaal geen probleem.

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het probleem met aerosleep, evenals bij waterafstotende zeiltjes/moltons, is dat het water, dus ook het hete water, erop blijft staan. Die worden ook afgeraden, die waterdichte zeiltjes/moltons.
    Wanneer een kruik lekt komt er heet water uit, wat dus opzij vloeit, en dus al snel richting kindje.
    Een niet waterafstotende molton bijv is wel een beschermlaag en houdt de meeste nattigheid uit het matrasje, door simpelweg zelf te absorberen. Dat betekent dat het hete water niet zo snel bij je kindje komt, en tegen de tijd dat je kindje in de nattigheid ligt, het water dus al afgekoeld is.

Wij doen in eerste instantie geen aerosleep. Mocht ons kindje vaak wat te warm zijn in bed, denk ik dat ie er alsnog komt. Of als we een kindje krijgen dat vaak spuugt oid. Dan heb je de boel tenminste zo gewassen en zo weer droog. En zo'n ding is volgens mij zo gekocht.
    Tis niet dat het me een slecht product lijkt, maar als het de eerste weken wordt afgeraden, heb ik geen haast om het te kopen. Kan altijd nog.

4. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Wij hebben het Vyssa matras van Ikea, ik dacht 40 euro.
    Hierop leggen wij een Aerosleep met bijbehorend hoeslaken. Veel te duur natuurlijk, die Aerosleep kost 45 euro en dat hoeslaken nog eens 15. Maar goed, wij voelen ons hier goed bij en konden het missen. Dochterlief slaapt er fantastisch op en of het nu wiegendood voorkomt of niet, je kan mij niet wijsmaken dat het niet ademt. :)

5. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Die Aerosleep combi gebruikten we overigens pas na een maand of 4 dacht ik. Pas toen ze op haar buik ging slapen, daarvoor vond ik 'm echt niet nodig.

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben inmiddels het binnenveringsmatrasje van LeenBakker gehaald. Met katoenen tijk die in de was kan.
    Is een pocket-/binnenveringsmatrasje dan eigenlijk niet ook te koud voor een baby? Ik bedoel, bij zo'n ventilatie-topmatrasje wordt gezegd dat er teveel kou van onderaf naar het kindje kan. Bij een matras met veren erin, niet?

7. youdidit

youdidit Actief lid

30 apr 2012
    150
    7
    18
    Maar wanneer lekt een goede kruik? En je legt nooit een kruik tegen de baby aan, daar komt altijd een molton o.i.d. tussen en ook nog de kruikenzak. De kraamverzorgende hier vond het geen enkel probleem. Hier gaat ons meisje de eerste weken/maanden in een wieg zonder aerosleep, als ze wat groter is gaat ze in het ledikant met een matras van de Ikea en een aerosleep+hoeslaken.

8. blonky1986

blonky1986 Actief lid

20 jan 2011
    155
    0
    0
    Wij hebben deze ook, alleen dan van Van Asten in Tilburg

9. blonky1986

blonky1986 Actief lid

20 jan 2011
    155
    0
    0
    @youdidit :Mbt lekkende kruiken, geloof mij het komt helaas veel te vaak voor en dan ook bij nieuwe kruiken. De meeste brandwonden bij kindjes onder 1 jaar is hete thee van ouders of idd een lekkende kruik in bed. Helaas in mijn eigen omgeving meegemaakt en dit was een nieuwe kruik!

Ik ben er dus wel para voor en wil dan ook geen kruik bij het kindje hebben liggen, het bedje voor verwarmen mag wel, maar geen kruik bij het kindje. Als het echt zou moeten, dan denk ik dat ik hysterisch ga worden ;)

10. youdidit

youdidit Actief lid

30 apr 2012
    150
    7
    18
    Misschien heb ik ook makkelijk praten en kom ik er later op terug maar vooralsnog wil ik me er niet te druk om maken, goed dichtdraaien en met laagjes werken. Geluk is wel dat we een zomerkindje verwachten de kruik wellicht weinig gebruiken.

11. blonky1986

blonky1986 Actief lid

20 jan 2011
    155
    0
    0
    Ik dacht ook zo, maar in mijn direct omgeving meegemaakt (mijn neefje). Nu ben ik nogal para geloof ik ;).

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Als kleine zich niet warm kan houden dan is voor verwarmen echt niet genoeg....
    Mijn dametje heeft 1,5 week met 2 kruiken in dr wiegje gelegen.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Als de kruik goed neer gelegd word dan kan een kind geen brandwonden krijgen. Er moet altijd een laag tussen kind en kruik liggen. Hier lag er een deken tussen. Kruik lag met dop naar voeteneind en voorbij de baby. En 1 aan het voeteneind waar baby ver bij uit de buurt ligt. ALS hij zal lekken dan trekt het water naar achteren en niet richting de baby en zal het in de hoes en matras trekken. Tegen de tijd dat he richting de baby getrokken is, is het water al een stuk afgekoeld.

Bij een aerosleep blijft het erop liggen dus dan is het gevaarlijker

Deel Deze Pagina