Ik heb een vraag. Mijn baby is 7.5 week oud, maar is te vroeg geboren. Afgelopen weekend zou hij 40 wkn zijn geweest. Heeft 4 weken in t ziekenhuis gelegen en daar een prematuurspeen gekregen. Deze gaf hem veel troost, ook bij pijn, bijv. Tijdens de prikken. Thuis huilt hij vooral savonds in zn bedje. Hij wil dan heel graag een speen. Ik heb het idee dat hij deze heel graag wil omdat zn buikie opspeelt. Veel hikken, rood worden, overstrekken. Een speen helpt hem, maar hij houdt deze geen seconde vast! Ook probeert hij te duimen, maar controleert handen nog niet goed dus trekt het er weer uit etc. Dit frustreert hem enorm. Vaak help ik hem in slaap, door speen vast te houden, maar ik loop nog niet weg of hij hikt en speen is weer los en hij wordt weer wakker en gaat gillen. Hij heeft geen honger, dit gebeurt echt direct na t eten vaak. Als je hem bij je houdt met een speen slaapt hij zo, maar ik kan niet hele nacht met een baby zitten. Kortom een dilemma. Al veel verschillende spenen geprobeerd, maar hij trekt ze niet vacuüm ofzo. Hij vindt ze wel heerlijk echt. Soms lijkt hij dan wel een wild beest, ogen dicht, mond open en heen en weer zwaaien om iets te zoeken. Andere avonden is hij wat rustiger. Misschien speelt dan zn buik minder op?? Ook bakeren voor de onrust weleens geprobeerd, maar hij doet zo vaak zn handen naar zn mond wat hem troost, dat ik zn handen wegbinden ook weer zielig vind. Heeft u een tip? Mvg LIsa
Hoi hoi, Hoe is het met zijn groei? Krijgt hij de fles of borst? Heb je de puckababy wel eens geprobeerd? Het is misschien minder zielig dan het lijkt als je inbakert. Er zijn kraamcentrums waar je ze kunt proberen, zonder dat je ze perse moet kopen. Werkte die prematuurspeen wel? Misschien is het goed om die weer te pakken, of kan dat niet? Infacol is een goed middel tegen kramp. Het zorgt dat de gasbellen omgevormd worden naar een grote, en dan kunnen ze die makkelijker kwijt. Groetjes Adrienne