Matras

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zara75, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Wat zijn jullie ervaringen met kinderen die het snel warm hebben?
    Mijn dochter heeft het dus heel snel warm. Om maar een voorbeeld te noemen; het is nu hierboven 21,9 graden. Zelf slaap ik onder een zomerdekbed, terwijl het in onze kamer circa 1 graad warmer is. Mijn dochter ligt onder een dekbedovertrek, zonder dekbed.
    Katoenen hemdje en onderbroek.
    Dit gaat nu redelijk, maar ze voelt nog erg warm aan , heb haar ook een paar keer moeten toedekken omdat ze helemaal boven de overtrek was gekropen. Blijkbaar dus toch nog te warm. Raam staat open.
    Heb de matrasbeschermer ook al een poosje geleden weggehaald, want ze zweette er een ongeluk door.
    Nu denk ik dat het wellicht ook door het matras komt, was een goedkoop matras. Vond het met haar gewicht een beetje onzin om een duur matras aan te schaffen.
    Heb me ingelezen en koudschuimmatrassen zouden lekker koel zijn.
    Welk matras hebben jullie voor jullie warmbloedige kind gekocht en scheelt het echt qua warmte?
    Ik zie zoveel verschillen qua prijs ...Ze slaapt btw in een eenpersoonsbed, matras maat 90-200..

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl heeft het ook altijd warm zodra ze slaapt (ikzelf ook). Zij heeft een aerosleep matrasbeschermer, en dat is een stuk koeler dan haar gewone ikea-matrasje voor op vakantie.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113
    Je zou een aerosleep matrasje aan kunnen schaffen, kun je over je matras leggen. Wij hebben prenatal eigen merk,is dikker en veel goedkoper.
    Uk slaapt ook met zo min mogelijk aan.eergisteren zelfs alleen in de romper.

4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hmm.. Mijn dochter heeft het ook snel warm maar slaapt prima op haar binnenveringsmatras. Dat leek mij fijn omdat ze dan niet op zo'n "dicht" matras ligt. Als je snapt wat ik bedoel? Ze zweet beduidend meer op het matras dat op ons bed ligt waar een goedkope topper op ligt die puur uit een dikke vulling bestaat.

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Waarom 'mag' ze niet op het overtrek slapen? Mijn dochter weigert de hele zomer al om ergens onder te gaan liggen, dus ze slaapt in een shirtje + onderbroek op haar hoeslaken. Met het warmere weer alleen onderbroek. Ik vind het maar bloot zo, maar ze slaapt zelf prima.
    Misschien dat een dikke katoenen molton helpt onder het (katoenen) hoeslaken? Niet een waterdichte synthetische, maar als er een katoenen laag misschien minder last van synthetische matrastijk? Mijn dochter zweet niet in bed, dus dat herken ik niet zo.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ze mag er wel op slapen hoor, maar dan voelt ze uiteindelijk weer zo koud aan. Ligt ze helemaal opgerold in de foetushouding, vind ik zo sneu om te zien. :)
    Maar bedankt voor alle tips!

Deel Deze Pagina