Gestopt met de speen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Matirini, Aug 1, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Matirini

Matirini Actief lid

Jul 14, 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Zins vrijdag zijn we gestopt met de speen en op zich gaat het goed. Maar het in slaap vallen heeft hij nu wel meer moeiten mee. Wil het liefst dat ik bij hem blij zitten tot dat hij slaapt.

Heeft iemand misschien tips wat hem kan helpen om in slaap te vallen zonder dat ik bij hem moet zitten. Of wat ik kan geven om de speen te vervangen?

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Wij zijn de eerste nachten bij haar gebleven toen ze in slaap moest vallen, en gaandeweg afgebouwd. Ging prima zo. Lijkt me niet onlogisch dat hij even dat steuntje in de rug van jullie nodig heeft om rustig in te kunnen slapen.

3. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Hier heeft hij een extra knuffel mee naar bed sinds we gestopt zijn met de speen en dit werkt prima! Ja soms duurt het een half uur of 3 kwartier voor hij slaapt en ja soms moet ik 3x terug om hem uit te leggen dat hij nu echt moet gaan slapen mja denk dat dat met speen ook wel zo zou zijn! ;)

4. Matirini

Matirini Actief lid

Jul 14, 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Zoals jullie alle twee omschrijven gaat het bij ons ook op het moment merk dat dat hem rustig maakt en dan lekker in slaap valt. We kijken het gewoon nog even zo aan en het gaat al beter.

5. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

Aug 4, 2013
    3,155
    2,542
    113
    Fijn!! :)

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Wij zijn gestopt met de speen toen onze zoon 3 was, hij mocht hem alleen met slapen en ook niet mee uit bed behalve bij ziek zijn.

Toen we stopten zijn we eerst bij het middag slaapje gestopt, we legden de speen dan op de kast, als hij er niet om kon slapen maakte dat niet heel veel uit. Maar meestal viel hij wel in slaap

In de avond pakten we de speen weer van de kast en dan kreeg hij de speen,

Na een week vergaten we de speen weer van de kast te pakken en viel hij zelf Zonder speen in slaap, we hebben de speen nog een aantal weken op de kast laten liggen maar we hebben hem nooit weer gegeven. Hij heeft er zelf ook niet meer aan gedacht

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben haar speen aan een heliumballon de lucht in laten gaan en zijn daarna naar de speelgoedwinkel gegaan om een mooie knuffel uit te kiezen. Deze was in plaats van haar speen en dat wist ze heel goed. Ze heeft er 2 avonden om gevraagd en elke keer gezegd dat ze nu de knuffel had en dat was oke.

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Wij zijn heel cold turkey met de speen gestopt bij onze oudste. Nou ja, hij gooide hem zelf in een woede-aanval weg in de caravan en toen kon ik hem niet meer vinden. En tja, we waren in Oostenrijk en helaas, daar verkopen ze geen spenen. Pech gehad, joh.

Hij heeft een paar avonden flink gehuild om zijn speen, maar daarna was het ook wel klaar. Hij begreep wel dat hij hem zelf had weggegooid, maar vond het natuurlijk toch niet leuk.

3 jaar later verkochten we die caravan en toen vond ik bij het leegruimen achter een schot een stoffige oude speen terug. Maar toen hoefde hij hem niet meer, haha.

9. Matirini

Matirini Actief lid

Jul 14, 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Het gaat nu helemaal super, vraagt niet meer om zijn speen en valt heerlijk in slaap. Misschien is dat ook omdat hij nu vind dat het middagslaapje ook niet meer hoeft. :D:(

Share This Page