Duowagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tweekids, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Heb er eigenlijk nog niet echt overna gedacht tot net, is een duowagen handig aangezien Sylvano dan pas 2 jaar is? Of lopen ze dan gewoon netjes met je mee? Hij wil nu al absoluut niet aan de hand lopen en gaat gewoon liggen op straat. Ik wil wel graag alleen met hun twee weg kunnen. Heb wel een draagdoek tegen die tijd maar wil die niet altijd gebruiken..

2. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Tja, ligt denk ik echt aan je kind! Een meerijdplankje is misschien ook een optie? Maar ook moet je je bedenken hoe lang je weggaat met de twee kids en of Sylvano dat kan redden met lopen/meerijdplankje?

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ja geen idee zou niet weten hoever een kind kan lopen van 2. Hij loopt inmiddels wel al 2,5 maand gewoon goed. Gewoon een rondje stad of kinderboerderij/Apenheul e.d.

4. Det84

Det84 Actief lid

29 jun 2011
    368
    0
    0
    Friesland
    Wij hebben wel bewust voor een duowagen gekozen maar dan een 2de hands. Als mijn partner mee gaat kan mijn zoontje gewoon in zijn buggy :D

5. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik heb er 1 gekocht toen onze tweede geboren werd, die heb ik ook gebruikt toen de 3e geboren werd.
    Toen onze 5e kwam heb ik een nieuwe gekocht, dus ik ben echt fan van een duowagen.

Bij mij konden ze meestal goed lopen, maar niet zo goed luisteren... ;)

6. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    M'n zus had een duowagen gekocht, maar wilde er niet veel geld aan kwijt zijn (Kees oid) . Werd typische gevalletje goedkoop=duurkoop, want na een paar maanden ging die zo weer de deur uit. Wat een rampzalig ding. Duwen ging niet makkelijk, vooral met het draaien en het babynestje was niet heel stevig, dus ze moest de ruimte onder z'n benen steeds ergens mee opvullen om te voorkomen dat het nestje weg zou zakken.

Toen kocht ze een KID-sit, is een soort meerijplankje, maar dan met een zitje er op. Baby kon daarbij lekker in de reiswieg Van de stokke. Dochter bleef er maar afstappen, dus voor hun ook geen succes.
    Inmiddels waren ze weer een paar maanden verder en paste zoon ook in een buggy. Werd de duo buggy van Koelstra en ze is er nu nog blij mij (zoon is inmiddels 1,5).

Mijn zoon vond de KID-sit echter helemaal geweldig. Als ik met m'n zus en onze kindjes op pad was kroop hij altijd snel op dat zitje en haar dochter bij mij in de buggy. Nu ze weer een stuk ouder is (was bij geboorte net 2 en nu 3 jaar en 8mnd) vindt ze het wel weer af en toe lekker om op het zitje mee te rijden.

Nu onze 2e eraan komt hebben wij dus ook de KID-sit gekocht. Hij hangt al aan de stokke en hij wil er heeeel graag mee naar buiten. Gaat er binnen ook steeds alvast opzitten. Zo grappig!
    Tegen de tijd dat de baby straks een half jaar is vermoednik dat m'n zus alleen voor de jongste de buggy nodig heeft. Dan kunnen we weer ruilen ;)

7. chantal

chantal Bekend lid

26 jun 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier is dochterlief 3.5 als nummer 3 word geboren.Ik heb via marktplaats een urban jungle duo wagen gekocht daar kunnen ze tot ruim 5 jaar in.Ik ben eigenlijk alleen van plan om hem te gebruiken bij bv een dagje efteling.Daar zijn ze dan toch nog te klein voor om de hele dag te lopen

8. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Herkenbaar probleem.;)
    Toen mijn jongste geboren werd was nr 4 bijna 2 jaar.
    Ik heb dus ook een duowagen gehad. (toppi topmark 2)
    Daarnaast had ik nog een gewone buggy en een manduca.
    En heb ik nog een duobuggy 2e hands gekocht toen de jongste oud genoeg daarvoor was.
    Die duobuggy heb ik weer doorverkocht aan mijn zusje die gastouder is, dus mocht ik hem nog nodig hebben kan ik hem zo weer van haar lenen.

9. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik heb een 2e hands urban jungle aangeschaft voor 150 euro. Ik was er echt heel blij mee omdat mijn dochter dus niet luistert.
    Ik heb hem vorige maand de deur uitgedaan dus toch nog een jaar gebruik van gemaakt.

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    hier hebben we toen een duowagen gehaald maar helemaal niet nodig gehad (gelukkig was het alleen een duozinzit en kon ik hem weer goed doorverkopen maar was dus niet nodig geweest) heel soms misschien een plankje of iets handig (en leuk) maar ging altijd prima eigenlijk..

Hier moest ie altijd de kinderwagen vasthouden bij oversteken en drukkere wegen en hij mocht maximaal 2-3 meter van de wagen af en als ie dat niet kon moest ie wagen weer vasthouden, dat heb ik zo gedaan vanaf het moment dat ie los ging lopen en met consequent zijn nooit geen problemen gehad..

11. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik heb ook een duowagen gekocht toen de 2de kwam de oudste was 1,5 ik had de adc zoom vond het een fijne wagen

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

Dat hier onze derde geboren werd was onze tweede 22 maanden en heb toen een duoseat van mutsy gehad,heb deze wel gebruikt, maar niet veel, omdat de kleine daar naar mijn idee echt niet prettig in lag.
    Dat onze vierde geboren werd was onze derde op een week na 2 jaar en geen duowagen gehad en sommige momenten heb ik hem gemist, maar dan meer met het naar school lopen om de andere weg te brengen.
    voor de rest ging hij mee op zijn loopfiets en als hij dan moe was dan zette ik hem op het buggyboard met zitje.

Deze keer heb ik er wel voor gekozen om voor een duowagen te gaan, omdat ik straks wel een beetje de vrijheid wil hebben en onze jongste dan 19 maanden is en dan toch echt te klein voor de loopfiets of buggyboard vind ik zelf.
    Daarbij is onze derde dan 3,5 en moet ik nog hem en nog 2 kids in de gaten houden en dat zie ik niet zitten.
    Plus dat onze jongste een echte bezige bij is die alle kanten opschiet en nergens op let.

Hetis dus geheel aan wat jezelf prettig vind, maar ik heb hem eerlijk gezegd soms wel gemist bij de andere kids, maar was te zuinig om er 1 te kopen.

Heb nu overigens een tweedehans urban jungle voor 75 euro gekocht, zodat de kleine gewoon lekker in een wagenbak kan ipv een babynestje.
    Als ik dan van plan ben om weg te gaan kan hij vooraf daar al in slapen.

13. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Hier is mijn dochter 3 als de kleine geboren word, maar toch heb ik gekozen voor een DUO wagen. Wij hebben nu de Phil & Teds Promenade gehaald. Die kan ik als enkel en duo gebruiken wanneer het nodig is. Dus voor kleinere uitstapjes kan ze aan de hand, en voor grotere samen zitten.

14. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Ik lees met belangstelling mee. Ons zoontje is 2 jaar en 2 maanden als zijn broertje of zusje geboren wordt.

Past de Urban Jungle makkelijk door een gewone deur en gemiddeld gangpad van een supermarkt?

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
  16. oxbow

oxbow Niet meer actief

JD74: hier past de urban jungle zelfds door ons steegje van krap 76 cm, dat is de enige weg om in huis te komen en het past net aan. Door een deur past hij zeker en ja ervaringen in een winkel heb ik nog niet met deze wagen, dus dat kan ik niet zeggen.

Fleursylvano: dit was een wagen die ik ook graag wilde, maar helaas zijn deze wagens nog vrij prijzig tweedehans.
    Je kan het ook afwachten tot de kleine geboren is en dan kijken of het te redden is zonder dubbele wagen en anders heb je via marktplaats zo een wagen op de kop getikt, er staan er genoeg.

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Krijg m cadeau van m'n moeder dus dat scheelt :)
    Maar kan maar zo dat ik over 3 weken weer wat anders wil :p
    Kan alleen nergens de nieuwprijs vinden , weet iemand die?

18. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook een duowagen gekocht. Onze dochter was 20 maanden toen ons zoontje geboren werd. Wilde eerst zo'n kidsit kopen maar onze dochter ging daar tijdens het rijden gewoon vanaf.
    Hebben nu een phil en teds promenade gekocht erg fijne wagen en kan ook gebruikt worden als enkele wagen.

19. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.041
    2.908
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik had hetzelfde dilemma. Onze dochter is pas 22 maanden als ukkie 2 komt en ze loopt nu nog niet. Ik heb een Phil & Teds Vibe gekocht. Deze is zowel enkel als duo te gebruiken. Wel 2e hands via marktplaats hoor, want nieuw vind ik veel te duur. De "oude" wagen heb ik nu op marktplaats gezet. Zo gauw deze weg is, gaan we de P&T gebruiken.

De enige andere optie op onze bestaande wagen was zo'n kidsit. Maar de prijs van dat ding was niet mals en er moest ook nog een soort van adapterset bij om 'm passend te maken (deze was bijna net zo duur als de kidsit zelf). Ook gaf de verkoopster aan dat onze dochter wellicht nog te klein zou zijn.

De keuze voor P&T heeft te maken met de afmeting. Ik kwam met mijn gewone Quinny al bijna niet tussen de kassapoortjes door bij de supermarkt, om over Kruidvat maar nog te zwijgen. Bij de P&T zitten ze achter elkaar/onder elkaar.

20. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Deel Deze Pagina