Extreem snel aankomen tijdens (begin) zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mroos, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

    mroos Niet meer actief

    #1 mroos, 31 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2011
    Ik ben altijd vrij slank (67 kilo, 1,78) maar tijdens mijn zwangerschappen(dit is mijn tweede) kom ik héél snel aan.

    Tijdens mijn vorige zwangerschap kwam ik de eerste 12 weken 5 kilo aan, daarna tot 20 weer 5, tot 30 5 en tot 40 5. In totaal dus 20 kilo.

    Het is gelukkig op 1 kilo na allemaal weer afgegaan en ik zat ook weer goed en strak in mijn vel(het heeft wel een jaar geduurd dus zolang zat ik niet alweer op gewicht)..

    Op dit moment ben ik met 8 weken alweer 3 kilo aangekomen.
    Om heel eerlijk te zijn voel ik me dik en lelijk en kan ik daardoor veel minder genieten van mijn zwangerschap. Kleding zit al meteen niet meer lekker, ik baal er echt van.

    Blijkbaar hebben mijn hormonen dusdanig invloed op mijn schildklier(heb wat gegoogled) dat die ineens heel anders gaat werken. Normaal kan ik best veel eten maar nu vliegen de kilo's er dus aan..

    Ik ben een emotie-eter, dat betekent dat ondanks dat ik me zo dik voel, ik me er niet toe kan zetten minder en alleen maar gezond te eten. Ik eet niet meer dan 2000 kcal, maar zeker ook niet minder.

    Ondanks dat baal ik er wel ontzettend van, ik ben er de hele dag mee bezig en voel me de hele dag lelijk en dik.

    Ik ben op zoek naar ervaringen (en niet; ik kan er niks over zeggen want ben zelf 5 kilo afgevallen sinds mijn zwangerschap.. daar word ik dus echt depressief van) tips, een schop onder m'n kont, of iets dergelijks.
    Ik moest het even kwijt:).

    edit. ik weet ook dat er veel ergere dingen zijn, en dat het niet dik 'is', maar je ziet je gewicht wel telkens stijgen op de weegschaal en dat is echt niet fijn..
     
  2. Ziezo1980

    Ziezo1980 Lid

    14 dec 2010
    88
    0
    0
    MRoos, herkenbaar, al heb nog nooit een zwangerschap uit gedragen. Ofwel, ik kwam bij de vorige zwangerschap 3 kilo aan in de eerste 12 weken. Met 16 weken overleed ons kindje. Die kilo's waren er nog niet af toen ik weer zwanger werd. Nu ben ik weer ruim 3 kilo in de eerste 12 weken aangekomen. Ik voel me ook dik en niet mooi. Maar wat mijn heel erg helpt, is de weegschaal wegstoppen. Ook bij de VK weeg ik niet. Vooral die kilo's die de weegschaal aangeeft hebben invloed op mijn gemoedstoestand. En niet zo zeer wat ik in de spiegel zie, want dat buikje vind ik juist leuk.

    Misschien is dit wat voor jou? Want zoals je schrijft, het zijn de hormonen. Je kunt er weinig aan doen merk ik, ik eet namelijk niet meer dan voor mijn zwangerschap en toch kom ik aan.

    Nogmaals, voor mij is het niet meer op de weegschaal gaan staan een uitkomst!

    liefs,

    Ziezo
     
  3. mie

    mie Fanatiek lid

    17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    mroos ik ben blij dat er nog iemand is die zo snel bijkomt!
    Hier lees je alleen maar dat dames afvallen in de eerste maanden en daar kom ik echt gek van! Ik ben nu een goeie twee maand zwanger en ik ben al 3kilo bijgekomen. Ik eet niet anders of meer dan vroeger maar toch vliegen die kilo's eraan! Soms is het idd echt niet leuk maar ik probeer nu gewoon minder op de weegschaal te staan haha
     
  4. mroos

    mroos Niet meer actief

    @ziezo, dat is inderdaad wel een goede tip ja, ik denk dat ik de batterijen aan mijn man geef en dat ik me een stuk minder ga wegen. Dat getalletje bepaalt nu echt hoe ik me voel de hele dag.. dankjewel:).

    @mie, ik ben ook blij dat ik niet de enige ben;).
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Idd niet steeds op die weegschaal gaan staan :)

    Maar daarnaast: heb je ook een hoge bloeddruk? Dan houd je namelijk meer vocht vast, en zou je daar wat op kunnen letten, (veel drinken: dat helpt met afvoeren van al dat vocht), geen drop en zoethoutthee, weinig zout...
    Je zou verder ook gewoon even kunnen kijken met een dietist hoe je de andere werking van je schildklier nu op een handige manier op kunt vangen? Blijkbaar werkt ie nu trager, dat je zo aankomt ook, en daar is met voeding wel op in te spelen, volgens mij.
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    O, en nog even: het afvallen in het begin van de zwangerschap klinkt leuk, maar is het echt niet! Ik viel zelf bij Thirza 7 kilo af in het eerste trimester omdat ik gewoon zo misselijk was dat ik niks kon eten en de helft van wat ik wel at er weer uitgooide. Ik heb me zo ontzettend beroerd gevoeld ook, mijn sociale leven werd aardig gedegradeerd, want ik kon niet ergens zijn waar gerookt werd of mensen met (iets) teveel parfum enzo liepen...
    Ook niet echt iets om jaloers op te zijn, dus misschien helpt dat ook :)
     
  7. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik denk dat je lichaam 'pakt' wat het nodig heeft. Bij mijn eerste ben ik 30 kilo aangekomen (van 67 naar 97 kilo bij een lengte van 1,76). Dit is er uiteindelijk bijna allemaal afgegaan, maar wat heb ik me ellendig gevoeld met die extra kilo's...
    Nu ben ik 32 weken zwanger van de 2e en in totaal 6 kilo aangekomen... En dat terwijl ik niet anders eet of doe. Okee, ik heb nu een peuter rondlopen, maar toen werkte ik weer meer dan nu.
    Kortom, ik denk dat je er weinig invloed op hebt, en 20 kilo is meer dan gemiddeld maar niet heel erg veel. Inderdaad loslaten en er proberen niet teveel mee bezig te zijn. En na de bevalling weer heel hard aan het werk om het eraf te krijgen :)
     
  8. mroos

    mroos Niet meer actief

    @Rozemarijke, ik ben door jou ideeen wat gaan googlen op speciale voeding, en heb daar inderdaad wat dingen uit kunnen halen, dankjewel.

    Vorige zwangerschap was ik ook erg misselijk, dus ik weet hoe het is(at wel heel veel tussendoor om op de been te blijven.. dus viel 'helaas' niet af).
    Ik voel me erg gezegend dat de misselijkheid dit keer beperkt blijft, maar toch kan ik een steek van jaloezie voelen als ik zie dat mensen zoveel afvallen, stom hé.

    Anyway, ik heb vandaag besloten te genieten en mij erover heen te zetten, de weegschaal gaat de badkamer uit, en ik ga genieten van deze zwangerschap.
     

Deel Deze Pagina