Hallo... Ik ben een beetje nieuwsgierig... Merk om mij heen dat, wanneer vrouwen een meisje krijgen ze vaak erg misselijk zijn en wanneer het een jongetje is/wordt vrouwen bijna niet misselijk zijn... Gaat dit op of is dat om mij heen gewoon toeval???
is toeval! ik ben nu zwanger van mijn 2e zoon en heb een totaaaaaal andere zwangerschap!! toen: nergens last van!! nu: hoofdpijn, moe, misselijk geweest, last van rug/stuitje, slecht slapen en ga zo maar door!!! gefeliciteerd met je zwangerschap!
nope dat is maar een fabeltje.. bij mijn zoon was ik tot week 26 ontzettend misselijk en bleef maar spugen. nu krijgen we een dochter en kan ik me niet eens meer herinneren wanneer ik ziek ben geweest en heb ook maar heel weinig moeten spugen.
tja, mijn ervaring is ook dat dat toevallig is... Ik had bij mijn eerste zwangerschap helemaal nergens last van en heb toch een gezonde dochter op de wereld gezet. Nu verloopt de zwangerschap ongeveer hetzelfde tot nu toe. Ook niet misselijk, maar wel heel moe!
zooooo misselijk geweest bij vorige en huidige zwangerschap. Maar is en wordt wel een jongetje. Dus hier gaat het ook niet op.
Eerste zwangerschap hoegenaamd geen klachten gehad... gezonde meid gekregen Ook nu geen noemenswaardige klachten, wel iets meer weeïg gevoel op de maag gehad en meer hoofdpijn... maar dat kan ook komen van de vermoeidheid (bij mij dan een trigger voor hoofdpijn)... inmiddels 23 weken geweest en ik weet nog niet wat het gaat worden. Hopenlijk weten we over anderhalve week wat brusje gaat zijn.
Hallo, 3 zoons en kotsmisselijk 20 weken lang en heel veel spugen, en geen meisje. Hier ging het niet op.
Is een fabeltje. Ik krijg een zoon en ben tot en met 22 weken ontzettend misselijk geweest inclusief spugen. Toen een tijdje niet misselijk en nu is het weer zo ver.
Het is echt een fabeltje....nu zwanger van onze 2e zoon en bij de 1e niet of nauwelijks misselijk geweest terwijl ik bij de 2e zeker wel meer misselijk ben geweest.
Eh nee. Bij beide misselijk/spugen tot 16 weken. En toch een jongen en een meisje. Maar ik moet zeggen dat ik stiekem dacht dat de 2e ook een jongen was, omdat de zwangerschap precies hetzelfde verliep. Maar dat zegt natuurlijk niks.
Is echt onzin: bij de eerste niet echt misselijk geweest (jongen) en bij de tweede vre-se-lijk misselijk, en is ook een jongen. Kennisje van me heeft echt 4 maanden alleen maar boven de pot gehangen, zelfs opgenomen geweest ivm. dat ze niks binnenhield, en die kreeg ook een zoon.
Ben nu zwanger van een jongen (na een dochter) maar ben wel iets misselijker geweest. De zwangerschap is verder wel makkelijker tot nu toe.
Ik geloof er ook niet in, alleen is het bij mij toevallig wel zo Bij mijn 1e (zoon) nergens last van en nu (dochter) tot 16 weken hondsberoerd geweest! Maar nogmaals: volgens mij is het toeval!
hier was het andersom: bij mijn dochter niet misselijk, deze zwangerschap (jongen) heel misselijk geweest.
In mijn familie is het aan beiden kanten zo dat de vrouwen die een meid kregen erg beroerd en misselijk waren en ik had dit ook!
Grappig om te lezen... Maar uiteindelijk is het niet te voorspellen adv je symptomen dus.... Ga ik lekker afwachten...