Ons mannetje is zindelijk geworden maar met het oog op ongelukjes wil ik graag het matras beschermen. Overal wordt gezegd: geen zeiltje ivm verstikkingsgevaar. Wat dan wel? Een molton laat toch gewoon vocht door?
Ja hier hebben we een waterdichte molton van de action liggen bij onze zoon onder het hoeslaken. Voor ons zelf hebben we ook al een 2 pers. van de action liggen voor mocht ik straks zwanger raken
Hier ook zo'n waterdichte molton gekocht voor mijzelf toen ik zwanger was...maar pffff ik zweete mijn bed uit. Nu ligt ie inderdaad op het matras van mijn zoontje. Ik heb m ooit gekocht voor 5 euro bij de kruidvat.
Abso Plus | Delta Baby Wordt heel veel verkocht aan ouders die met het zindelijk maken van hun kindjes.
ik heb zo'n bedzeiltje van de Hema eronder liggen. Die zijn niet zo groot en die ligt alleen onder de billen van m'n zoontje, dus niet onder zijn hoofdje.
Evt een aerosleep erop leggen. Dat laat ook geen vocht door, dus matrasje blijft schoon en kan geen kwaad met ademen als ze op de buik liggen omdat er luchtcirculatie is.
Waterdichte molton. en dan een gewone molton erover om vocht van het zweten op te vangen. Eventueel kun je nu nog een badlaken onder het lakentje leggen op de plek van de billetjes. Dan hoef je 'snachts niet het hele bed af te halen bij een "ongelukje"
maar is dat verhaal over die zeiltjes niet allene omdat net geboren baby's hun net nog niet goed kunenn optillen en draaien...en dan kunnen stikken?.. Ik bedoel een waterdichte molton + gewone molton lijkt me ook niet echt luchtdoorlatend...
Dat is het ook niet. De molton zeiltjes die je in een baby of kinder winkel kunt kopen zijn ook alleen voor onder de billetjes en mogen nooit onder het hoofdje gelegd worden. Iets wat geen lucht door laat zweet ook meestal heel erg, waardoor een kindje zijn warmte moeilijk kwijt kan. Wel is het zo dat een kindje op die leeftijd wel zelf het hoofdje kan optillen en draaien als ze het benauwd krijgt.
Zou ook aerosleep aanraden, dat matrasje ademt en houdt het onderliggende matras schoon. Vind het nu al héél erg handig met een af en toe spugende baby. 't Is wel duur, maar met bijv. de mama mazzeldagen scheelt het weer 20%. Ik vind het de investering meer dan waard.
Dacht ik dus ook.... Die kleine van mij blijft echt niet met zijn billetjes op dat kleine stukje zeil liggen. Die ligt soms 's ochtends met zijn hoofd op het voeteneind
AHA! maar kan ej (als ze toch hebt)...later dan niet gebruiken..wanneer je kindje zindelijk aan het worden is...?
ik heb gewoon bij de hema een molton gekocht met een onderlaag van plastic/ ondoorlatend materiaal. Dat is gewoon een 1 persoonsformaat. Deze worden ook veel gebruikt voor oudere mensen om hun matras te beschermen bv. bij incontinentie. Deze ligt gewoon over de hele matras, wel zo handig met een kind wat ook ondersteboven in bed kan liggen....