Met de babyfoon naar de buren?

Discussion in 'Verzorging' started by SushiLover123, Aug 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Ga je?

1. Nee, onverantwoord!

2. Nee, ik niet, maar ik snap het als iemand anders dat wel doet

3. Ja, maar wel met babyfoon

4. Ja, ook zonder babyfoon

5. Ja, en ook wel verder weg dan alleen de buren (hond uitlaten, boodschap doen, etc)

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    N.a.v. een zijspoor in een ander topic:
    Stel, je wil even op de koffie bij de buren, maar je kindje ligt boven te slapen. Of een avondje gezellig filmpje kijken of zo.

Ga je? En zo ja, met of zonder babyfoon?

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ehm, punt 1 heb ik geen babyfoon en punt 2 heb ik niet zo'n band met de buren:p
    Maar ik snap het wel....

Toen wij klein waren, gingen mijn ouders weleens naar een verjaardag en dan paste de buren op via babyfoon(mijn ouders waren thuis voordat hun naar bed gingen).
    Ben nooit in paniek wakker geworden;)

3. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Onverantwoord wil ik het niet noemen, maar als er brand is hoor je dat niet op op de babyfoon. Das de reden dat ik het niet zal doen.
    Wat andere doen moeten ze natuurlijkz elf weten ;)

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Maar brand hoor je dus ook niet als je in je eigen achtertuin zit, kan dat dan ook niet? En als je goeie brandmelders hebt hoor je dat uiteraard wel door de babyfoon.

5. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Als je een goede rookmelder hebt dan hoor dat wel hoor. We passen over en weer ook regelmatig via de babyfoon op. Is echt 2 seconden en dan ben je er. Als ik bij mijn ouders ben en hij ligt boven te slapen duurt het langer voor dat je er bent.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Denk je nou gewoon hetzelfde als ik, of heb je in dat andere topic mijn argumenten zitten lezen? ;)
    (I.a.w.: Dat vind ik nou ook!)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Trouwens, de poll is anoniem, dus iedereen die uren weggaat kan dat ook gewoon in de poll zetten en gewoon niet hier erbij zetten. Dan krijgen we geen uit de hand gelopen discussie, maar toch een beter beeld van wat de mama's nu echt DOEN i.p.v. zeggen. ;)

8. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    Ik geef alleen mijn mening dat ik het niet zal doen en waarom niet. Maar als je thuis ben, ben je er net wat sneller bij.
    Heb het namelijk in de vriendenkring meegemaakt dat de babyfoon bij de buren stond en hun huis in de brand stond. Nou ik zal het niet mee willen maken. En natuurlijk kan het ook gebeuren als je in de tuin zit.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hoe is dat afgelopen?

10. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Aan de ene kant vind ik het kunnen. Aan de andere kant, zou ik erg rusteloos zijn..Ik vind het gewoon heel dubbel. Als jij bij de buren zit en je hebt een insluiper in je huis, hoor je die ook niet meteen over de babyfoon. Wss pas als hij in de buurt van je babyfoon komt en dan dus ook erg dicht in de buurt van je kind. Ik vind dat een heel eng idee. Maar met nuchter nadenken, weet ik ook wel dat dat ook 's nachts kan gebeuren als ik slaap. Wij slapen op zolder, de kinderen op de 1e vedieping. Als wij een insluiper in huis zouden hebben, zouden we dat ook niet eerder merken dan dat de kids zouden gaan gillen of dat de persoon in kwestie op de zolder staat. Dus tja, weet het niet.......Nu hebben wij leuke buren, maar niet zo leuk dat we daar 's avonds op de borrel zouden gaan. Mss als dat wel zo was, had ik het ook weleens gedaan...

Zoals in het andere topic al stond, ik heb veel meer moeite met mensen die bewust hun kind alleen thuis laten en een boodschapje gaan doen of hun oudere kids uit school gaan halen. Mede doordat mijn zus iets heel akeligs heeft meegemaakt......

11. linnie83

linnie83 VIP lid

Dec 20, 2007
    5,436
    0
    0
    Kindje is voor het leven getekent. Heeft een tijdje in coma gelegen en een poos aan de beademing.
    Het kindje leeft dus nog wel, maar moet nog verschillende operaties ondergaan.

12. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

Mar 8, 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Wij wonen praktisch naast m'n ouders en daar ga ik inderdaad wel eens naartoe als m'n zoontje ligt te slapen. Vanuit hun huis heb ik zicht op de kamer van mijn zoontje, anders zou ik het inderdaad niet doen. Hond uitlaten doe ik ook wel (met babyfoon), maar dan ga ik niet verder dan het grasveldje voor de deur en ben ik binnen 5 minuten weer terug.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee ik ga niet, dan komen de buren maar naar ons en we hebben niet eens een babyfoon. Of ja ik ga wel maar de kinderen gaan dan gewoon mee. Ik laat de kinderen absoluut niet alleen in huis liggen.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Qua insluipers... De meeste inbrekers komen om dingen te stelen, niet voor je kind. Die komen binnen, pakken snel wat ze willen en zijn dan weer weg. Zodra ze een kind zien, zullen ze de biezen pakken, want dan kunnen ze ook wel bedenken dat jullie écht ieder moment thuis kunnen komen.

15. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Haha ik heb je argumenten inderdaad wel gelezen, maar toch denk ik er niet hetzelfde over hoor. Lekker dubbel he.

Ik doe het zelf namelijk niet, omdat ik me er zelf niet prettig bij zou voelen. M'n dochter is bijna 3, kan zelf dr kamertje uit en tja, ze zal maar wakker worden en op zoek gaan naar mama ofzo. Dus nee, ik doe t niet. Maar snap wel dat anderen t wel doen en haakte gewoon even aan op t argument van de brand en de babyfoon. Dus helaas...nee we denken niet t zelfde haha.

Overigens denk ik dat t ook veel scheelt hoe je woont. Mijn ouders deden dit vroeger regelmatig en als ik nog in mn vorige huis gewoond had (rijtjeshuis) had ik t misschien ook wel gedaan. Nu woon ik in een flat en de enige bij wie ik savonds zou willen zitten woont beneden en ik 2 hoog. Duurt toch nét iets langer voor je dan thuis bent.

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dan nog lijkt me dat vrij traumatisch voor t kind, als dat op dat moment nét wakker is. Want niet alleen de inbreker schrikt, maar t kind op. Maar ook dit kan natuurlijk gebeuren terwijl je wel zelf thuis bent.

17. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik heb gestemd op "nee, onverantwoord", al vind ik dat onverantwoord misschien een iets te sterk woord.
    Ik kan echter serieus niet begrijpen dat andere mensen er niet heel nerveus van worden als hun kind alleen in huis is, dus de andere ja-optie klopte nog minder voor mijn gevoel :)

Misschien ben ik wel overbezorgd, maar alle tegen-argumenten die ik tot nu toe (hier en in het andere topic) heb gelezen overtuigen me bij lange na niet dat je snel genoeg bij je kind kunt zijn als er iets is, dus blijf ik lekker bij hem of ik neem hem mee. :D

Toevoeging: het argument dat dingen ook kunnen gebeuren als je erbij bent vind ik nog wel het slapste argument dat je kunt verzinnen. Als het namelijk gebeurt wanneer je erbij bent, kun je (proberen) in (te) grijpen. Heeeeeel anders dan je huis laten afbranden met kind en al omdat je zo nodig ff koffie moest gaan drinken........

18. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Wij doen het weleens.
    Zie niet echt het verschil of ik beneden met de babyfoon zit of 1 woonkamer naar links.... (beneden zal ik bv de brand ook namelijk ook niet opmerken)
    Wij hebben een boot en gaan zelfs weleens bij andere mensen een bakkie doen en dan ligt onze dochter in onze boot te slapen. Vanuit de kuip van de andere boot kunnen we wel onze boot nog zien. Soms loopt dit 'bakkie' doen weleens uit tot 02.00uur!
    Zo af en toe lopen we dan eens heen en weer... maar als onze dochter slaapt, dan slaapt ze.....

19. tulip

tulip Niet meer actief

Bij de buren wel, mijn belangrijkste punt is dat ik mijn huis kan zien. Ik wil kunnen zien of er iemand aan de deur staat o.i.d. We hebben ook goede brandmelders die je door de babyfoon nog beter hoort dan wanneer je in de tuin zit.:D Sowieso gaan we elk half uur even naar binnen en naar boven in haar kamertje, meisje ligt toch zeer diep te slapen, dus die hoort ons niet.

20. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    wij doen het regelmatig.
    mijn schoonouders wonen op hetzelfde erf als ons en we hebben een hele waakse hond. Als er dus eventueel iemand in de buurt zou willen komen dan zullen zij de hond via de babyfoon (en live) horen.

Onze beide kinderen zijn sinds ze 4 maanden oud zijn nooit meer wakker geworden 'snachts met uitzonderingen wanneer ze ziek zijn, maar ook dan vinden ze het erg fijn als hun oma er zou zijn.

het geeft ons een hele hoop vrijheid waar we geen misbruim van maken. We zetten ongeveer 1 keer per maand de babyfoon bij de buren om zelf weg te gaan naar een verjaardag/uitje

Share This Page