Hallo allemaal Misschien niet het juiste forum, maar weet er iemand wat bedoeld word met "gewassen plas"......? Lees het hier geregeld maar heb geen idee wat het inhoud. Groetjes
Dat is als je 's morgens opstaat, je je eerst van onder wast met alleen water, dan plast en dat opvangt. Moet je ook een 'midstream' urine opvangen? Want dan moet je eerst een beetje in de wc plassen, dan wat opvangen en de rest weer in de wc plassen. Vr.gr. Chantal
in het ziekenhuis heb ik een aantal keren gewassen plas moeten inleveren. Daar krijg je dan een aantal watten in een bakje met schoonmaakvloeistof erover heen. Dan moet je een watje pakken en de linkerkant van onder schoonmaken, met een ander watje de rechterkant en dan in het midden. Dan moet je plassen. Eerst in de wc en dan midden in de straal het potje eronder houden en de rest van de plas opvangen. Een grondig gewassen plas
@ Inky en patroeschka: dit hebben ze mij nog nooit verteld.... Heb de vorige keer bij de VK een gewoon 'ongewassen' plasje ingeleverd... Hmmzzz... Dus in vervolg: eerst doos wassen en dan plassen?
Ja, want anders zitten er eiwitten in je urine door misschien wat afscheiding wat meekomt. Dus als ik jou was zou ik dat wel doen.
bij mijn dokter hoef ik ook niet eerst mijn doos te wassen als ik plas inlever. Wel is het zo dat ik eerst beetje moet plassen en dan pas het potje eronder moet houden. Dan is het ook goed zei de dokter.
Als er wat eiwitten meekomen (door witverlies) loop je dan nog het risico op onnodige, extra onderzoeken (had ik de eerste keer voor toen ik een plas moest inleveren bij m'n eerste zwangerschap). Toen dacht degynae er plots aan me te zeggen dat het een gewassen plas moest zijn. Domoor was het vergeten te melden... De leukerd Nu let ik wel op!
whaha... goh.. ik had nog nooit gehoord van die term. Ook nooit gelezen hier eigenlijk. Weer wat geleerd!
Eigenlijk best wel raar, want als je in het ziekenhuis ligt voor bijv. zwangerschapsvergiftiging, dan gaan ze je toch ook niet eerst wassen voordat ze je urine testen? Tenminste dat hebben ze bij mijn zus nooit gedaan en die heeft toch een aantal weken in het ziekenhuis gelegen met het HELLP syndroom. Groetjes Inge
Heel erg bedankt allemaal, het is me helemaal duidelijk! (hoef het zelf niet in te leveren hoor, was nieuwsgierig)
Nog nooit van gehoord heb ook al een aantal keer een blaas ontsteking gehad maar heb nog nooit gewassen plas in moeten leveren ... Klinkt wel grappig... '' Mevrouw vergeet u niet uw plas te wassen '' hahaha had er echt nog nooit van gehoord
Is idd wel handiger dat je een gewassen plas inlevert. I.v.m. de mogelijke eiwitten van je "slijm" en als je een blaasontsteking hebt kunnen ze het beter kweken. Anders krijg je een uitslag terug: mengflora. Dat houdt dus in dat er ook "andere" bacterien in de kweek voorkwamen en je kunt dus niets met de uitslag, moet je nog een keer pissen ( en nog langer rondlopen met je blaasontsteking )
@Inge1983, ik heb recent ook ivm (zware) zwangerschapsvergiftiging en HELLP in het ziekenhuis gelegen en ik moest na de bevalling ook echt wel de boel schoonmaken van onderen om te kijken hoe het zat met de eiwitten. Daarvoor volgens mij heb ik dat 1x moeten doen (maar het eiwitgehalte bleef extreem hoog). Maar niemand die mij verteld heeft dat dit "gewassen plas" heet.