Ik hoop dat ik m op de juiste plek plaats.. In een topic bij onderzoeken en echo's ook al mijn verhaal gedaan, maar nu word ik toch wel bang en onzeker. 29 juni eerste dag laatste menstruatie. Wist niet wanneer mijn NOD was dus na 3.5wk getest (cyclussen voorheen vaak van 24 dagen) en licht positief. Uiteindelijk een cb digital en die gaf 1-2 weken zwanger. Afgelopen donderdag een vroege inwendige echo gehad om bbz uit te sluiten. Maar er was alleen verdikt slijm te zien en nog geen vruchtje. Volgens mijn berekening zou ik toen dus 5wk 3dagen zijn. Gynaecoloog heeft me naar huis gestuurd om volgende week donderdag terug te komen. Ze gaf aan dat het nog te vroeg was om iets te zien. Zonder buikpijn of bloed was er geen reden voor bbz te verdenken. Nu heb ik mezelf een beetje gek lopen maken en ben erg bang voor weer een bbz. Heb nog maar 1 eierstok en eileider dus ben erg bang om een bbz te hebben. Ik heb vrijdag nog een cb digital gedaan en die gaf 3+ aan. Hcg stijgt dus wel mooi. Eigenlijk wil ik niet wachten tot a.s. donderdag. Heb lichte buikpijn maar dat heb ik eigenlijk al vanaf 3 dagen voor mijn NOD. Geen bloedverlies. Ik denk dat als ik naar t zkh bel ik evengoed tot donderdag moet wachten. Ik kan ook de verloskundige bellen? Ben gewoon heel bang en onzeker. Wat zouden jullie doen?
Je kunt de verloskundige bellen dat je heel onzeker en bent en donderdag 'niet redt'. Misschien mag je dan eerder, maar dan heb je ook weer kans dat de echo te vroeg is en dus nog niet echt iets te zien. Ze kunnen je altijd moed in praten en geruststellen. Nog even volhouden meid!
Vervelend dat je je zo voelt,maar wel logisch. Volgens mij is 5+3 inderdaad ook wel vroeg om iets te zien, zelf heb ik tussen mijn eerste en tweede(goede) zwangerschap nog een miskraam gehad, dus dit keer kreeg ik de eerste met 6 weken en toen zagen we echt alleen maar een piep piep klein stipje, jij bent nog niet bij die 6 weken dus kan ik me voorstellen dat je nog minder ziet. Het is moeilijk,maar probeer positief te blijven Succes!!
Dankje. Je leest op internet gewoon heel veel verhalen van een vroege echo waarbij ze heel duidelijk al een vruchtzakje of een ringetje zagen. Hier was helemaal niks te zien alleen verdikt slijmvlies in de baarmoeder. Maar het is wel klein allemaal nog en volgens mij makem een paar dagen al heel veel verschil uit. Ik probeer positief te blijven maar die onzekerheid is gewoon lastig. Ik ben zuinig op mn 1 eierstok die ik nog maar heb...
Heey meid het wachten is killing i know! Op internet moet je niet lezen want de echo is heel afhankelijk van de echo apparatuur. Vaak is deze verouderd of weet de gyn niet goed om zo een klein kindje in beeld te brengen. Het is tenslotte iniemienie. Hou goed in de gaten hoe je je voelt en bij erge buikpijn, bloedverlies of een niet pluis gevoel direct aan de bel trekken bij je vk! Sterkte met wachten. Ik mag vandaag mijn eerste echo na een hoop ellende en ben ook erg bang voor weer slecht nieuws.
Die onzekerheid is echt verschrikkelijk! Stop aub met lezen en zoeken op internet! Iedere zwangerschap is anders. Het kan zijn dat je toch nog iets vroeger bent dan gedacht b.v. bij mij was met 7 weken een mini klein vruchtje te zien met kloppend hartje. Deze echo is wel gedaan in het ziekenhuis, kan me voorstellen dat daar iets betere apparatuur is. Nog even volhouden. Niet de moed laten zakken! Heel veel sterkte! Hoop dat je snel gerustgesteld kan worden!
Ken de onzekerheid en angst. Zelf hadden we al een afspraak bij de gynaecoloog met 4+4. Die wilde toen ook pas een echo rond 6 week laten maken. Voelde me er ook niet lekker bij en door pijn met 5 weken een echo laten maken. Was weinig te zien, maar al wel dat het in de baarmoeder zat. Was ook doodsbenauwd voor mn eierstokken, dus dat was echt zorg nr. 1. Je laatste menstruatie zegt maar een klein gedeelde. Ik heb mijn eisprong altijd heel laat, wat betekend dat je minder ver kan zijn dan je denkt. En dan maken die paar dagen inderdaad een heel verschil. De 'goede' hcg stijging is een goed teken. Je zou om de 2 dagen bloed kunnen laten prikken om te kijken of het goed stijgt en boven de 1500 zouden ze op een echo iets moeten kunnen zien. Verder is lichte buikpijn compleet normaal. Probeer je zo rustig mogelijk te houden. Uiteindelijk gaat het vaak gewoon weer goed na een bbz. Niet dat ik rustig kon blijven hoor
Ik hoop dat het dan gewoon nog te vroeg was om iets te zien. Zelf dacht ik de 12e mijn eisprong was, maar het kan ook 16 juli zijn (dat was toen mn vriend een paar dagen naar t buitenland moest vanwegen zn werk) toen dacht ik nog dan zal t nu wel niet raak zijn. De 11e hebben we namelijk sex gehad, daarna niet meer. Als ik 16 juli mn eisprong zou hebben gehad, zou de echo precies 3wk daarna zijn. Dan ben ik dus 5wk tijdens de echo? Ik mag donderdag weer. Vind het super spannend.