Op de site las ik dat vrouwelijke zaadcellen langer leven dan de mannelijke zaadcellen. Als je dus 2 of 3 dagen voor de eisprong gemeenschap zou hebben zou je meer kans hebben op een meisje. En als je vlak voor de eisprong gemeenschap zou hebben, zou je meer kans op een jongetje hebben. Zwangeren mama's wat zijn jullie ervaringen hierover? Klopte bovenstaande ook bij jullie aan de hand van de 'klusmomenten' en moment van eisprong? Ben zo benieuwd..
Ik weet alleen dat mannelijke sneller zijn dan vrouwelijke en dat daarom als je gemeenschap hebt op dag vd eisprong of dag erna je meer kans hebt op een jongen en ervoor op een meisje.
Hihi weet niet hoe jullie hierbij komen hoor,maar dit heeft niks met geslacht te maken. Lees onder ander bij informatie:hoe word het geslacht bepaald. Het is altijd de man die het geslacht bepaald.
de theorie klopt, de praktijk doet wat hij wil (Zegt zij met 3 jongens en 3 verschillende conceptie momenten)
hihi we hebben het dus ook over het zaad van de man. het moment waarop het zaadje het eitje ontmoet zeg maar.
Dat snap ik schat De man heb een XY chromosoom en de vrouw alleen XX. De vrouw heeft dus altijd "de meisjes" maar dat bedoelen we niet XD
nou, ik heb dus geen zaadcellen....? oh, haha nu lees ik het pas goed whahaha, sorry ik dacht dat er eicellen moest staan, wahaha, ben zo blonT
Haha ja Taliaa, ik dacht al dat je het verkeerd had gelezen Maar we hebben het dus over zaadcellen en die kunnen dus mannelijk of vrouwelijk zijn. Ze komen altijd van de man en zijn of XX (vrouwelijk) of XY (mannelijk) En de vraag hier is, klopt de theorie?
Het is inderdaad al meerdere keren aangetoond dat vrouwelijke zaadcellen langer (schijnt zelfs t/m 6 dgn) leven dan mannelijke en dat ze mannelijke sneller zwemmen. op die manier kun je een heel klein beetje invloed uit proberen te oefenen op het geslacht van je baby.. Pin je dr niet op vast want dan zul je zien dat er net een heel lang levend "mannetje" bij zit of een heel snel 'vrouwtje" Mamavandelano, op deze manier bepaald de man toch ook het geslacht? Alleen mannen hebben mannelijke én vrouwelijke cellen. Onze eieren zijn allemaal XX dus vrouwelijk.
Ennuh, als je het nou 2 dagen voor je ei, 1 dag voor je ei, op de dag van je ei en de dag NA je ei hebt gedaan.... hoe zou het dan met deze theorie zitten?
Ja ik snap hem nu, ik dacht dat dat ze echt vrouwelijke zaadcellen bedoelde dacht huh kan toch niet. Maar goed daarnaast denk ik dat het onzin is. Mijn man is arts en bevestigd ook dat je het niet zelf in de hand kan hebben.
Nee, artsen hebben de wijsheid in pacht... Sorry hoor, maar er is zoveel dat we nog niet weten en deze theorie klopt verbazingwekkend vaak. Makkie, dan is het volgens de theorie een jongen.
het klopt verbazingwekkend vaak maar niet altijd. Daarnaast kun je nooit helemaal je eisprong bepalen. Er is nog geen eens helemaal bekend hoe het geslacht van een kind bepaalt word, men zegt door middel van een hormoon,maar zelfs daar is niks zeker over. En ach mijn man zal wel onzin praten toch?Het gaat niet over wijsheid maar kennis. En denk toch zeker dat een arts meer kennis over geslachtsbepaling heeft dan jij en ik. Maar goed ieder zijn mening. Ik denk zelf persoonlijk dat je het zelf niet in de hand hebt wat het geslacht is.
Nee, natuurlijk klopt het niet altijd, dat beweert ook helemaal niemand hier. Maar dat je je eisprong nooit kunt bepalen? Mijn ei is altijd, echt altijd, op de 11 dag van mijn cyclus. Ik voel 'm zelfs, dus heb er nog nooit naast gezeten. Hoe kan het ook anders als ik het zo time dat ik maar 1 keer sex hoef te hebben en dan meteen zwanger raak? omdat ik het gewoon heel goed time (en ook heel vruchtbaar ben). En je zegt nu zelf dat het niet duidelijk is waardoor het geslacht bepaald wordt, dus waarom meteen deze theorie verwerpen als er zo weinig bekent is? Ik zeg ook helemaal niet dat je man onzin praat, je leest mijn woorden niet goed. Ik zeg slechts dat ook de arts de wijsheid niet in pacht heeft en dus ook niet altijd gelijk heeft. Natuurlijk weet hij meer dan jij en ik, maar dat is zeker niet altijd waar. Zou een mooie boel worden anders he? 9zou wel fijn zijn voor alle mensen die problemen ondervinden na een verkeerde diagnose, artsen zijn immers ook maar gewoon mensen die fouten maken he). En opnieuw heeft niemand beweert dat we het geslacht bepalen in de hand hebben, het is slechts een theorie waar we onze mening over geven en zeggen dat dit best wel kan. Niemand beweert dat het 100% succesvol is.