Wat gebruiken jullie tijdens de bevalling om je matras te beschermen? Ik wou eigenlijk een waterdichte molton-hoeslaken kopen, maar deze zijn in mijn matrasmaat erg duur! ik heb een 2 persoonsmatras 160x220 Hoe doen jullie dit? Is een 1 persoons-molton onderdeken bijv. voldoende? of gebruiken jullie het zeiltje uit het kraampakket? Deze is ook niet 2 persoons.. Wat raden jullie aan? Wie heeft er ervaring?
Ik heb het blauwe zeiltje uit het kraampakket dwars gelegd. Vanaf het midden van je rug tot aan knieholtes zo'n beetje. Daarover de molton en daarover het gewone hoeslaken. Daarnaast draag ik snachts altijd een maatverbandje in, aangezien je het echt schijnt te voelen als je water breekt, dus dan kan ik nog snel opstaan indien nodig... En ik heb trouwens ook een handdoek bij me in bed liggen, voor het geval dat, zodat ik die er ook nog snel voor/onder zou kunnen houden. Maaaaaaaaaaaar de meeste ervaring verhalen die ik hoor is dat als je vliezen breken er echt niet meteen een oceaan mee komt, maar slechts een plasje zeg maar, omdat met het breken, het hoofdje omlaag zakt en als "stop" fungeerd. Naja hopenlijk heb je er iets aan
Op aanraden van de kraamzorg het volgende. Ons bed is ook telang voor een betaalbaar molton namelijk. 180x220 Zeiluit het kraamparket (is voor ons bed te smal dus heb er 3 over de breedte gelegd en je moet links in het bed v.a het voeteneinde gezien bevallen en ik slaap rechts) Dus een 3 van die zeiltjes aanelkaar geplakt. Dan op het deel waar ik moet bevallen 2 celstof matjes uit het kraamparket geplakt. Dan 3 hele grote badhanddoeken eroverheen gelegd (is voor het opnemen van je zweet en tegen het kraken) en daarover heb ik een onwijs oude matrashoes getrokken en dan mn normale beddengoed. Zweet dus niet zo, goed ingepakt enne ik hoop dat onze boxspring goed blijft. Dat vd badhanddoeken heb ik vd kraamzorg. De andere dingen van mn moeder die op de kraam in het zh werkt. Had een paar jaar terug zo het bed ingepakt van een vriendin en die kreeg toen de complimenten van haar kraamhulp. Maar door de handdoeken zweet je dus minder en kraakt het niet zo.. Succes
Ik heb van een vriendin een tip gekregen...wat ik zelf ook nog moet kopen Bij de action schijn je een soort van matrasbeschermer te hebben die haast niks doorlaten, heb je in kinderbed uitvoering maar ook voor volwassenen.. En het schijnt maar een paar euro te zijn...dus dat kun je altijd proberen..
ik ben inderdaad bij de action geweest, heb alleen maar kindermaten gezien, is dit voldoende, voor aan mijn kant van het bed? Of raden jullie aan echt het hele matras in te pakken?
Ik heb me bed het zelfde opgemaakt als jou. Wij hebben ook een boxspring. Je hoort bij ons wel het zeiltje een beetje kraken maar heb er eigenlijk weinig last van. We hebben het vast geplakt met schilderstape en het blijft goed liggen, ondanks het omdraaien niet makkelijk gaat.
Wij hebben een grote boxspring, en bij de action een waterdichte molton gehaald (voor 10.- of zo iets)
Heb je ook 1 matras? Want bij de Action hebben ze sowieso waterdichte moltons voor 1-persoonsmatrassen (5,-). Maar ze zijn er misschien ook groter. Bij de bevalling moet je sowieso aan 1 kant van het bed gaan liggen, zodat de vk er goed bij kan. En zij zorgt er op het moment van de bevalling voor dat je matras goed beschermt wordt met de verschillende celstofmatjes. En als je bang bent dat je vliezen in bed breken, daarvoor heb je zo'n matrasbeschermer in je kraampakket. Ik vond het een afschuwelijk ding, dus na 1 nacht lag het er al weer af. Maar het beschermt je matras wel.
heb bij de hema een water dichtte molton gehaald maar als ik geweten had dat action ze ook had dan was ik daar heen gereden. Scheeld in de portemonee hahaha. Heb hem nu nog natuurlijk maar leen van mijn werk even wat extra moltons en een zeiltje denk ik ook maar. Ging goed hoor bij de bevalling maar extra voorzorgsmaatregelen is iet verkeerd aangezien de spullen in het kraampakket er zo door zijn.
Ik lig links in bed, maar moest rechts bevallen (op mijn mans matras zeg maar, wij hebben 2 losse matrassen). Volgens mij gaat de voorkeur van verloskundigen daar ook meestal naar uit. Tijdens de zwangerschap heb ik dat plastic geval alleen op mijn kant gelegd. En tijdens de bevalling is alleen de kant waar ik ben bevallen beschermd, met 1 grote celstofmat en dan de kleinere matjes een beetje om me heen en op de grond. Mijn vliezen zijn gebroken op bed tijdens de bevalling en ik ben veel bloed verloren. En alles was schoon. Daar hebben de verloskundige en evt kraamhulp wel ervaring mee!
Hey Hallo. Hier zei de vk met de intake dat je aan zo'n klein matje uit het kraaampakket niet veel hebt in bed, als je vliezen breken. Heb nu bij Ikea een matrasbeschermer gekocht, vond die nog betaalbaar. Zo'n 16 euro voor 140x200cm. Maar ze hebben ze ook groter! Heb op haar advies wel zo'n matje uit het kraampakket in m'n tas gedaan, mochten ze breken als ik in de auto zit. Had ik zelf nooit aan gedacht,maar vond het wel een handige tip! Groetjes Pasjuh.
Hier ook een watervaste molton bij de hema gekocht. En dat was echt de inverstering waard aangezien mijn vliezen zijn gebroken in bed en er toch echt een flinke plas uit kwam.
bij de ikea hebben ze alle maten en niet duur! wij hebben een boxspring 180*200 en was geloof ik 21 euro! zweet niet ook niet met dit weer en ligt prima
Maar wat doe je als je in zkh moet bevallen?? Ook matrasbeschermer of matje kraampakket? Ik heb nog niks liggen...
Ik wilde in het ziekenhuis bevallen, heb het dunne matje, wel gewoon matras maat 1persoons uit het kraam pakket gebruikt, als matrasbescherming Mijn vliezen braken en dat voelde je gelijk, dus hup mijn bed uit, badkamer in en mijn bed was droog gebleven terwijl toen ik stond het er wel echt uitgutste! Heel mijn pyama nat, maar de vloer viel wel mee
Ik heb t zeiltje van kraampakket, en daarover 1 pers. Molton van action... Die met plastic.....was slechts 7 euri... En t werkt ! Haha, mijn vliezen net gebroken....matras nog steeds droog....hihi goeie reclame?
Ben gister ook bij de Action geweest. Helaas alleen maar waterdichte matrasbeschermers in 90 cm! Succes Piri Piri!