matrasbescherming

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lady7, 23 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Thanx, Hey maar das wel gek hoor. Ze hebben ze in alle maten, wellicht dat t n klein filiaal is en dus beperkt voorraad...anders zou ik er om vragen, kunnen ze zo uit ander vestiging over laten komen, ik vod t wel de moeite. deze was maar 7 euro, bij de hema 20.:$...kanje weer hoop andere leuke pullies van kopen:p

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier de vorige keer bij de Action eentje gekocht. Vorige week weer tevoorschijn gehaald.
    Deze kraakt wel wat maar 't is maar voor even.
    Volgens mij was ie rond de 10 euro.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Wij hebben altijd al een waterdichte molton in bed, weet allang niet meer waar we die ooit gekocht hebben. In ons bed leg ik niks extra meer neer. In t losse 1p bevallings/kraambed heb ik ook zo'n molton om t matras heen gevouwen, daarover het zeiltje en dan het hoeslaken. Tot nu toe heb ik op dat bed alleen nog op de deken gerust. Als het moment daar is pak ik de celstofmatjes erbij. Die en een doos vol oude handdoeken staan voor het grijpen onder dat bed.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    De vorige keer stond ik trouwens heel rap naast m'n bed toen m'n vliezen braken.
    Hebben er nu alleen vloerbedekking liggen ipv laminaat dus mocht het nu weer gebeuren, kan ik beter maar in bed blijven haha.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier hetzelfde, ik heb een matrasbeschermer van de ikea 160*200 voor iets van 20-24 euro. Ook voor na de bevalling handig met lekkende borsten en een spugende baby in bed. Verloor bij mn dochter erg veel vruchtwater dus heb nu maar voorzorgsmaatregelen getroffen. Vanaf 37 weken komt er ook een badlaken naast mn nachtkastje te liggen.

6. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Spannend suis!! Jij ook eerst ks gehad toch ..

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben bij beide dochters in het ZH bevallen en gelukkig braken ook pas daar mn vliezen.... maar ja die zouden ook best thuis kunnen breken. Ik had daarvoor ons bed beschermd met het zeiltje van het kraampakket (140*200) en had het dwars op t bed liggen, ik lig nogal graag tegen mn vriend aangekruld :D

Bij de laatse bevalling (van Yannick) ben ik ingeleid en dat duurde uiteindelijk allemaal best lang. Maar mn vliezen zijn al op dag 3 geknapt.... terwijl ik gewoon stil op de stoel zat te lezen.... en bij was het echt een vloedgolf. Uiteraard werkt een kindje van 19 weken nog niet als een stop bij het breken van je vliezen... maar t was wel een kliederbende hoor.

8. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    bij de ikea hebben ze waterdichte en helemaal niet duur! heb 180x200 en past perfect! en kraakt en zweet ook niet!

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zou er toch snel wat neerleggen. Je vliezen kunnen al breken voordat je uberhaupt weeen hebt en dan ben je nog niet in het ziekenhuis.

Mijn vliezen braken terwijl ik sliep en ik werd wakker omdat ik dacht dat ik flink in mijn bed had geplast. Het duurde een minuut of vijf voordat het kwartje viel en ondertussen was ik wel bezig met het creeren van een waterbed. Gelukkig hier wel een matrasbeschermer en mijn matras was droog gebleven. Ik had ook een medische indicatie en ben daarna rustig naar het ziekenhuis gereden. In de auto heb ik het matje uit het kraampakket gebruikt.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb mijn bed bij de eerste beschermd met een zo´n tafelzeil.. Dus matras, tafelzeil, grote badhanddoek en daarover heen mn laken en gewoon dekbed erop.

Dat matje uit mn kraampakket was echt veel te klein. Heb dat tafelzeil vastgeplakt met schidlerstape. Het is niet ideaal maarja beter dit dan een nieuw matras hoeven te kopen.

Bij mn eerste braken mn vliezen toen ik mn net mn bed in wilde stappen.... en we hadden net een nieuwe laminaatvloer gelegd haha. Dus hier was het bed droog en mn vloer doorweekt )er kwam hier wel een grote stroming in een keer)

In de auto had ik zo'n plastic hoes die de automonteur gebruikt als ze je auto gaan keuren, doen ze die er omheen en kunnen ze gewoon met hun overalletje op de stoelen gaan zitten zonder bang te zijn voor vlekken. Die heb ik gevraagd toen we (ik hoogzwanger) wat proefritjes gingen maken in nieuwe auto's. Vond het ook zo wat als mn vliezen zouden breken terwijl ik net in een nieuwe wagen van hun zou zitten ;)

11. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Effe stomme vraag misschien maar in het kraampakket zit kraammattas 70 x 180 en matrasbeschermer 90x180. Heb nu 2 matrasbeschermers (roze) over elkaar heen gelegd onder hoeslaken en thats it... Die beschermer ook doen? En als het breekt hoe gaan jullie de auto dan in naar zkh? Zeiltje stoel of maandverband in???

12. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Ik had alleen een matrasbeschermer van het kraampakket op mijn matras. Maar mijn vliezen zijn in het ziekenhuis gebroken, dus misschien dat ik het deze keer wel anders doe.

Ik had wel altijd een handdoek onder mijn kont als ik met de auto wegging. Een vriendin van mij had gebroken vliezen toen ze net bij het kdv was voor een kennismaking en toen moest ze dus nog terug in de auto. Gelukkig kon ze wel wat lenen....

13. Trees

Trees Niet meer actief

Ligt er misschien aan hoeveel je verliest, maar ik had twee kraamverbanden in en daar lekte ik binnen no time doorheen. Het kwam er met golven uit. Ik heb het kraammatrjes uit het kraampakket gebruikt. Ik denk dat een vuilniszak met daaroverheen een handdoek ook zijn werk wel doet.

14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Bij mij had een kraamverband en een handdoek denk ik niet geholpen als mn vliezen in de auto zouden breken... ik heb (op advies van de vk) zelfs toen mijn vliezen gebroken waren een half uur op de wc gezeten omdat het er maar uit bleef komen hahaha.

Deel Deze Pagina