Hallo, als dadelijk mijn verlof begint ga ik alles wassen; lakentjes, kleertjes enzo. Is het handig om de dekentjes ook te wassen of is dat niet nodig? Ik hoor het graag als jullie het weten en ook waarom het wel/niet nodig is. Alvast bedankt!
Ik heb het wel gedaan, spullen die nieuw uit de winkel komen zit altijd zo'n chemisch luchtje aan. Ook schijnt het zo te zijn dat er in nieuwe spullen uit de winkel cemische stofjes (om het bijv mooi te houden in de verpakking) kunnen zitten die je er beter uit kunt wassen ivm huidirritatie van de kleine.
Grappig, dat wou ik ook juist vragen. Ik heb vandeweek twee dekentjes in één gekocht (voor in een dekbedhoesje) en daar stond op: voor gebruik eerst wassen. Vond het zelf eigenlijk een beetje onnodig dus ik dacht: ik gooi het hier es in de groep.
Ik heb de dekentjes niet gewassen. Ze schijnen er snel lelijk vantevoren en hij ligt er bij mij toch niet direct onder. Er ligt altijd een lakentje tussen, dus het raakt zijn huidje niet. Anders had ik het wel gedaan.
Ik heb hem ook niet gewassen. Al het andere wel maar het dekentje niet. Wat suus1983 al zegt ze schijnen idd lelijk te worden. Wel heb ik hem laten luchten voor die tijd.
Nee hoor, dekentje wordt niet lelijk. Heb het lekker gewassen, ruikt het lekker fris. Zal nog wel vaker gewassen moeten worden
Idd, mijn dekentjes zijn ook niet lelijk geworden. Ze zien er nu wat zachter uit dan voorheen, dat is alles!
ik heb de dekentjes ook gewassen (op advies van iemand hier op het forum) en ze zijn er niet lelijker door geworden, alleen ruiken ze nu lekker fris! Het zijn trouwens dekentjes van prenatal. Vond het niet zo'n lekker idee dat vreemde mensen er al helemaal aan hadden gezeten, ook al zit er altijd een lakentje tussen.
Hier hetzelfde, vond het dekentje toch wel wat lelijker geworden toen ik hem eenmaal wel had gewassen. Was hem eens in de 4 weken ofzo, vies wordt hij toch niet.