We hebben een ouderwets wiegje gekregen van vrienden. Heel nostalgisch en veel kindertjes in hun familie hebben er al in gelegen, maar het moet uiteraard opnieuw bekleed worden...Veiligheid was vroeger niet zo streng dus... Wat ik me afvraag: wie heeft er tips voor het bekleden en erg belangrijke vraag, mag je nu wel of niet een dikke stof/stootkussen maken rondom??? Als je het niet doet, dan kan de baby zich stoten omdat de bekleding te dun is, maar als je het wel doet kan hij weer stikken zegt men! Ik weet even niet wat veiliger is!! Misschien weet iemand hoe het zit? bedankt alvast!
qua stoten maak ik me zelf in de wieg niet zoveel zorgen want een baby gaat heel de wieg nog niet door. Ik zou t zelf dus niet te dik maken ook qua ademen van t wiegje. Ik heb een ouderwetse rieten wieg die ik opnieuw ga bekleden, ik doe de stof zelf dun en ademend maar wel qua kleur dat t niet doorschijnt zeg maar. Ben zelf nog een beetje inspiratieloos qua kleuren enz
En is dat dubbel stof? of gewoon wat dikkere stof? Mooi hoor! bedankt allebei voor de reactie! ik ga ook niet voor stootkussen en als ik jullie zo hoor is het ook niet echt nodig.
Ons familiewiegje lijkt erg op dat van Nony. Ik heb enkele stof gebruikt en erg dun, zodat het ademd. De halve familie heeft hier ooit ingelegen en niemand heeft zicht ooit gestoten.
Het is enkele katoenen stof, dat was me bij de stoffen winkel aangeraden...heel vaal succes met je wiegje!!
Ik heb ook de familiewieg laten bekleden en je mag er geen stootkussen in maken. Dunne stof is ademend en veel beter. En mijn zoontje heeft zich ook nooit gestoten of wat dan ook.
Ik had onze wieg ook bekleed zoals nony. En dan katoen, enkellaags, en redelijk dun. Voordat ze echt mobiel worden in hun bedje, zijn ze toch wel over naar een ledikant. In ons wiegje hebben we geen last gehad dat hij tegen een rand lag..
Ok meiden ik heb veel aan jullie tips! Ik ga het proberen. Iemand anders gaat het voor ons bekleden en die is wel behoorlijk handig. Ik kan nauwelijks een naald vasthouden hahahahahaha! bedankt!
ik heb een dikke moltondoek bij het hoofdeinde vastgemaakt. ijzer is best hard om je hoofd tegen te stoten