Hallo, Ik zit heel hard te twijfelen welke buikdrager we moeten kopen. We kiezen voor zo'n buikdrager omdat mijn vriend die erg prettig lijkt en we al een draagdoek hebben Maar wat zijn de ervaringen met de chico? Deze is namelijk een stuk goedkoper dan de babybjorn van 80 euro en dus een stuk aantrekkelijker.. Hopelijk kan iemand me helpen
Waarom wil je uit die twee kiezen? Je hebt namelijk ook ergonomische draagzakken die dus wat beter zijn voor de heupjes van de kleine.
Ik zou ook kiezen voor een ergonomische! De recenties van baby bjorn zijn niet echt goed vanwege de heupjes. Ik heb de beco butterfly. Stond afgelopen keer in het boekje middenin de wij jonge ouders. Bij forumclubje draagdoekmama's kun je bladeren en kom je wel een foto van Sab en van mij tegen; wij hebben dezelfde. En; ze zijn ook nog eens veel mooier! Je hebt ook nog angelpack. Niet in NL te bestellen maar die zijn ook heel mooi. De beco is te koop bij: www.blozekriekske.nl Groetjes!!
Wij hebben de babybjorn draagzak en hij bevalt prima. Er is op elk artikel wel wat aan te merken en zoveel gebruiken wij hem ook niet. Zo nu en dan een ritje naar de supermarkt of twee uurtjes als we even naar de stad gaan. Het voordeel vond ik van de Babybjorn dat hij verstelbaar is om het hoofdje te ondersteunen. Ik ken de Chico verder niet.
Ik bedoel er ook niemand mee voor het hoofd te stoten hoor. Maar als je vooraf gaat informeren en je weet niet beter, is toch jammer (m.i.). Ik wilde ook een baby bjorn kopen omdat je die het meeste ziet. Maar was blij toen ik tips kreeg voor de ergonomische zakken. En klopt inderdaad dat het natuurlijk ervan afhangt hoe vaak je hem gebruikt. In de beco zit een speciaal stukje voor pasgeborene, zo is hij ook verstelbaar zodat hoofdje ondersteund wordt. Persoonlijk zou ik dit soort zakken (baby bjorn, chicco, beco...) niet te snel na geboorte gebruiken. Dan zou ik een draagdoek nemen. Ik heb hem gekocht toen ze 2 a 2,5 maanden oud was en toen ook pas gebruikt.