omdat wij geen wieg hebben ..en wij de baby een weekje op onze slaapkamer willen houden ivm borstvoeding,,werd ons aangeraden om de bak van de kinderwagen te pakken,,, nu is mijn vraag,,ik wil voor in de bak een dekentje kopen ,er zit nu een dekbed in hoes,,zoals bij alle kinderwagens,,dit vond de kraamhulp nogal warm,,maar wat voor maat moet ik aanhouden,,de maat zoals de deken die nu in de kinderwagen ligt ? de afmeting van die deken is 80/56
ja dat bedoel ik gewoon een dekentje die eigenlijk voor de wieg is,,die zijn 75x100 en voor de ledikant 120x150 ,,,dan haal ik wel een wiegendeken voor de bak,,,trouwens ik heb een xventure kinderwagen en ik zie dat ik dat hoeslaken er niet af krijg ? is dat normaal?
Bij mijn Quinny zat geen dekbed bij de kinderwagenbak (dreami).. Wel zat er een fleecedeken bij, niet een super grote, maar die hebben wij gebruikt icm een wiegenlakentje.
ik gebruikte altijd een fleese dekentje, kleiner formaat ik denk 100cm bij 100 cm dus lekker opvouwen en instoppen en als het erg koud was een extra fleesedekentje
ik zou ook een wiegdekentje gebruiken. Bij mijn kinderwagen zat trouwens helemaal geen deken of dekbedje ofzo
fleece is meestal synthetisch en dus te warm voor zo'n kleintje. Het is belangrijk om een dekentje van natuurlijk materiaal te hebben (katoen of wol) dat ademt beter en zo krijgt de baby het niet te warm.
en misschien past een aankleedkussen hoes over het matrasje, dan kun je dat als laken gebruiken. Ik heb ook de een hoes over het matrasje van de kinderwagen gehad, dan blijft het ook schoon ivm. spugen.
Ik heb een wiegmolton, wieghoeslakentje, wieglaken en een katoenen wiegdeken bij de hema gekocht en erin gedaan. Bij mijn kinderwagen zat ook geen deken, wel een voetenzak voor wanneer je de buggy gebruikt.