Ik merk dat Fynn 's nachts beter slaapt in de kinderwagenbak dan in z'n ledikantje. Waarschijnlijk omdat de bak meer geborgenheid biedt. Maar ik vind het matrasje zo dun aanvoelen. Wie van jullie heeft de bak ook gebruikt als 'wieg'? En hebben jullie dan het matrasje vervangen?
Ik had hier ook eens een topic over geopend: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=20572 Wij doen de bak dus niet als wieg, niet om het matrasje maar omdat een bak niet goed ademt.
Overdag heb ik het tot twee dagen geleden gewoon in de reiswieg laten slapen. Mijn kraamverzorgster had gezegd dat dat wel kon. Maar voor de langere tijden, de nacht dus, was het verstandiger om hem in zijn ledikantje te laten slapen.
Ja weet jer, dit is weer zo'n 'wiegendood' iets. De 1 zegt: doen! en de ander zegt: beter van niet. Ik denk dat je zelf moet beslissen of je zoiets wel of niet gaat doen.
Hoi, bij ons was het de bedoeling dat Iris gelijk in haar eigen bedje zou gaan slapen, maar ik kreeg een keizersnee en aangezien ik vanaf de woonkamer twee trappen op moet voordat ik bij haar slaapkamer ben en van onze slaapkamer 1 trap op moet hadden ze ons aangeraden haar in een wieg te leggen. Maar die hadden we niet gekocht toen zei zo wel in het ziekenhuis, verloskundige en kraamhulp dat we haar in de bak van de wagen konden leggen. Ze heeft 5 weken bij ons op de kamer in de wagenbak gelegen en dat ging erg goed. Het is nu zelfs zo ik ben zwanger van de tweede en ook al zal het misschien dit keer geen keizersnee worden dan zal ik ook dit kindje weer minstens 5 weken op onze kamer laten slapen in de wagenbak. Groetjes Saskia
Ik wilde de kleine eigenlijk gewoon in z'n ledikantje op zijn eigen kamertje gaan laten slapen. Dat is naast mijn eigen slaapkamer, dus dichtbij. De reden hiervoor is dat mijn hond (met nogal een verleden) juist haar toevluchtsoord op onze slaapkamer heeft. Dat wegnemen zou denk ik meer problemen veroorzaken dan oplossen, dus had ik bedacht een haakje op de deur vd kinderkamer en dan kan iedereen veilig/rustig slapen. Maar tijdens de intake van de kraamzorg bleek dat dat rooming-in toch wel belangrijk is. En zij staat er eigenlijk wel op dat ik dan tenminste overdag de kleine toch bij mij op de slaapkamer neem. Dat kan met de hond dan ook makkelijk. Alleen maakte ik me ook zorgen om het hoe/wat. Om nou ook weer een wieg te kopen... Maar zij zei dat inderdaad de bak van de kinderwagen daar prima geschikt voor was. Zelf twijfel ik nog steeds, want inderdaad het matrasje is zo dun enzo... Ik weet dus ook nog niet helemaal wat ik wel/niet ga doen. Ga het denk ik allemaal maar wat aanzien cq. uitproberen en dan uiteindelijk mijn eigen gevoel maar volgen....
Nou dat rooming in verhaal is gewoon een trentverhaal hoor, ik heb het geprobeerd met mijn zoontje op de kamer na 2 nachten is hij naar zijn eigen kamer verhuisd en zowel hij als wij sliepen tien keer beter. De kinderwagenbak heb ik hem overdag wel in te slapen gehad, maar 's nachts niet omdat ze dus inderdaad zeggen dat het niet goed ademt, bovendien lijkt me dat met een hond misschien ook niet stabiel genoeg.. ik neem in ieder geval aan dat je je kindje niet op de grond zet in de bak want dan kan de hond er meteen bij en als je hem op onderstel hebt staan en de hond springt er een keer tegenaan.. Je zou ook gewoon je ledikantje op je kamer kunnen zetten als dat makkelijk genoeg gaat.. Succes ermee! (enneh de kraamzorg is niet de baas he, dat ben jij!)