Hallo dames, misschien kan iemand me een goede kinderwagen aanraden? Ik ben zwanger van mijn eerste en heb echt nul komma nul verstand van kinderwagens. Ik wil: - een die zowel wandel- als kinderwagen is - een waarmee ik door het bos en over de heide kan - een die in de achterbak van een Clio past - hoeft niet persé heel erg wendbaar te zijn (voor de stad ofzo), als het maar een beetje stevig is. Heeft iemand een goeie tip? thnx, Inkiewinkie
Tsja, ik heb een paar weken geleden de Mutsy Slider gekregen van mijn ouders en helemaal verliefd. - Zowel wandelwagen als kinderwagen (en gemakkelijk om te bouwen) - Stevig frame en vrij stabiele (grote) kinderwagenbak - Evt. wielen om te draaien mocht je grote wielen voor nodig hebben, maar normaal gesproken heeftie kleinere (lucht)bandjes aan de voorkant. - Zwenkwielen die je ook vast kunt zetten - Heeeeel klein op te vouwen! Hij past bij ons mee in de internationale trein, dus in je Clio zal ook wel gaan. Je kunt de hele bak + duwstang er af halen en het onderstel is dan nog echt superklein. De wielen gaan er zelfs zo gemakkelijk af, dat ik die er evt. ook nog wel af zou halen indien nodig. Oftewel, de ideale wagen O ja, hij is goedkoper als de Bugaboo, maar nog niet echt een koopje. Wij hadden een showmodel van de Babydump, dus onze was gelukkig niet zo duur. Succes!
Mijn beste tip is: ga naar babypark en ga samen met een verkoopster wagens testen. Ze kunnen alles uitleggen over de wagens en de voor en nadelen laten zien. En je krijgt dan toch een beter gevoel voor wat je fijn vindt.
Ik heb de Mutsy Slider, en vind 'm helemaal geweldig , maar er zijn nog genoeg andere super wagens....... smaken verschillen he.
Ik zou gewoon eens langs wat babywinkels gaan en neem het lijstje mee zoals je hier boven hebt beschreven. De verkoopster kan je dan wat voorbeelden laten zien en demonstreren hoe die werkt. Neem ook je auto mee en laat ze passen in je auto.
Ik heb ook de mutsy slider gekocht en zocht ongeveer hetzelfde als wat jij ook in een kinderwagen zoekt. Ik ben blij met mijn keuze!
mee eens! Het is toch heel persoonlijk wat jij fijn vindt, vind ik misschien niet fijn, dus toch echt zelf gaan testen, zelf de wagen in en uit klappen, kijken hoe alles werkt, enz. heb ik ook gedaan en kwam met een heel andere wagen thuis dan ik in eerste instantie zou willen hebben!
Bedankt voor de tips dames!! Ik ga wel even kijken bij een babywinkel inderdaad (en zal dan zeker de Mutsy Slider even grondig bestuderen )
[quote="Lynn77]heb ik ook gedaan en kwam met een heel andere wagen thuis dan ik in eerste instantie zou willen hebben! [/quote] Ja, dat had ik dus ook. Uiteindelijk zelfs met een wagen waarvan mijn vriend zie dat ie die nooooit wilde
Ja en ik kwam thuis met een wagen waarvan IK altijd heb gezegd dat ik hem nooit zou willen....tot ik er een stukje mee ging rijden!!!!
De keuze van je kinderwagen is denk ik heel persoonlijk! Inderdaad lekker met je lijstje naar de winkel en uitzoeken maar! In een topic als dit prijst meestal iedereen zijn eigen kinderwagen aan, maar misschien heb jij er wel een hele andere mening over nadat je een rondje gesjouwd hebt
We hebben de Torck Jazz overgekocht van iemand die hem maar 1x gebruikt had. Het is een hele fijne wagen. We vinden het ideaal dat ie 3-in-1 in (wandelwagen, maxi-cosi wagen en buggy). Het mandje onderin is niet heel erg handig. Het zwenkwiel is wel echt een aanrader. Je kunt hem vast of los zetten, zodat je dus makkelijk rechtdoor of juist door de stad kan wandelen. Toch zou ik volgende keer een andere kopen, eentje die nog wat hipper is, vind ik gewoon mooier. Maar dat zat er deze keer qua budget niet echt in (de torck was maar 100euro!!). Als ik jou was zou ik inderdaad ff gaan testen!!