Ik heb eersgister een kinderwagen gekregen van mijn schoonzus en daarbij zit een gratis maxi cosi...ik heb alleen geen idee als straks het wurmpje in maart wordt geboren een dekentje of een voetenzak nodig heeft in de maxi cosi..vooral van het ziekenhuis naar huis toe.. De bedoeling is ook om de maxi cosi te gebruiken bij bijv. boodschappen doen.. Is een voetenzak te warm in maart/april? En een vestje/jasje genoeg? Of vestje/jasje en dekentje? Wat is het handigst?
Ik heb wel een voetenzak, vind het wel handig, geen geklungel met jasjes.. De voetenzak van MC is wel heel warm, onze dochter komt er echt bezweet uit..
Ik heb altijd een jasje + dekentje gebruikt. Dan kon ik in de auto het dekentje er weer af halen.. De voetenzak heb ik geen moment gemist. Maar ik heb ook eigenlijk niet gebruikt als kinderwagen, alleen als autostoel.. Als je van plan bent te wandelen met de MC op de kinderwagen, dan kan het wel handiger zijn..
Ik zou gaan voor een dekentje en je kindje een vestje aandoen. Ligt een beetje aan de temperatuur, maar een voetenzak zal waarschijnlijk al te warm zijn of al heel snel te warm zijn. Wat Deepfreeze al zegt, dekentje kun je meer mee spelen dan met die voetenzak. Bij de harde winderige hoek dekentje even omhoog en dan op de andere straatkant in het lente zonnetje dekentje beetje terug slaan. Veel handiger vind ik dat. Als je je kindje er bezweet uithaalt is dat niet goed, is ook helemaal niet fijn voor je kindje.
Hi, Wij zaten met hetzelfde dilemma (ben alleen begin maart uitgerekend) Je weet nooit wat het weer zal doen. Ikzelf vond de voetenzak van MC toch erg prijzig voor de korte periode. Wij hebben nu bij prenatal een universele voetenzakje gehaald (circa 15 euro). Mocht het toch lang koud blijven of idd blijken dat een jasje en dekentje niet praktisch zijn,dan hebben we wel de voetenzakje. Overigens lijkt de voetenzakje mij idd praktischer.
Ik gebruik een dekentje en een jasje. Gebruik de mc eigenlijk alleen in de auto, dan kan ik het dekentje wat terugslaan als het in de auto warm is.
Ik heb wel een voetenzak gekocht maar was in november uitgerekend en nu komt het goed van pas met dit weer. Als je in maart uitgerekend bent zou ik geen voetenzak aanschaffen. De eerste weken ben je toch niet veel buiten en dan daarna word het alweer wat warmer.
Het is zelf gevaarlijk! Er wordt tegenwoordig steeds vaker gewaarschuwd voor oververhitting in de MC. Zeker omdat je je kleintje als die achterin staat niet ziet.
We hebben hem sindsdien ook niet meer gebruikt in de auto op lange stukken.. Gebruik hem nu alleen als ik naar het centrum moet en de maxi cosi op het onderstel zet...
ik heb een fleecedekentje voor in de MC. Ik gebruik de MC alleen maar als autostoeltje en als ik dan naar de auto loop of ergens naar binnen doe ik het dekentje eroverheen en als we binnen zijn de deken er weer af. En als het erg koud is in de auto dan laat ik de deken ook erop. (wij hebben zo'n spiegeltje dus we kunnen het zien als hij de deken bv over zn hoofd zou trekken) xxx
Ik vind de maxi-cosi voetenzak ook veels te warm. Daan is er ook snel bezweet in. Wat handig is: Een omslagdoek waar een gat in zit. Bijv. de wafeldoek van Koeka. Lekker inwikkelen en kun je zo in de maxi cosi gebruiken. Koeka heeft ook nog een andere zak die je speciaal kan gebruiken in de MC, die is ook heel erg mooi! Een vestje is echt niet handig in het begin; pas na een paar maandjes. Als het kouder is kun je daarover nog een klein dekentje leggen. Zo doe ik het meestal. Ik heb daarnaast ook nog een speciale wikkeldeken die in de maxi cosi past, degene van Lief! Die is ook heel handig. Handige aan een wikkeldeken is dat je je kindje hierin kan laten en dan zo hup over in de wandelwagenbak. Schrikt de kleine tenminste niet wakker als hij in een koudere ondergrond terecht komt, haha. Als je uit het ziekenhuis komt zou ik zeker iets van een omslagdoek/ wikkeldeken nemen voor in de MC. Niet moeilijk doen met een jasje. Krijg je bijna niet aan en dan zijn de beentjes/ voetjes alsnog koud. Lekker inwikkelen zou ik zeggen! Groetjes!
Ik ben zelf in januari uitgerekend. Het zal dan natuurlijk nog wel een stuk kouder zijn, dus helemaal vergelijkbaar is het niet, maar ik zat met hetzelfde dilemma. Wij hebben gekozen voor een Koeka voetenzak. Deze is van katoen (dus ademend en niet zo zweterig) en is heel makkelijk verder open en dicht te ritsen. En niet geheel onbelangrijk, hij ziet er heel mooi uit .