flesvoeding

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nikki23, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Ik ga vanaf dag 1 fv geven en ik had daar een vraagje over. Mag je nu wel of niet voeding voor 24 uur klaarmaken? Zo ja, gewoon in een aflsuitbare maatkan van de Blokker ofzo?
    En wat is het handigste voor onderweg? Thermos met warm water en een apart flesje met koud water?
    Hopelijk kunne!n jullie mij antwoord geven!
    Alvast bedankt!
     
  2. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Of je nu wel of niet voeding voor 24 uur mag klaarmaken, daar kan ik niet op antwoorden.

    Bij Serjenka deed ik dat in het begin niet. Toen ze wat ouder was, maakte ik de flesjes voor een hele dag klaar en bewaarde ze in de koelkast.

    Voor onderweg, maakte ik dat ik een thermos met warm water meehad en een aparte fles met koud water, zelf vond ik dit wel het handigst. Vooral als ik niet op voorhand wist of ik de flesjes zou kunnen opwarmen ter plaatse of niet.
     
  3. babs1980

    babs1980 Actief lid

    2 nov 2006
    378
    0
    0
    misschien een stomme vraag hoor, maar als je een hele dag weggaat en je doet 's morgens warm (heet) water in een thermosfles, dan is dat aan het einde van de dag toch niet warm meer? of wel?
     
  4. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Tegenwoordig wordt het afgeraden om van te voren alle flesjes klaar te maken. Je moet ze dus per voeding klaarmaken. Zeker de eerste paar maanden!
     
  5. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
  6. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Babs, het water blijft in een thermofles echt lang warm hoor. Je hoeft er aan het eind van de dag misschien alleen niet meer zoveel koud water bij te voegen, maar ik het ook altijd zo gedaan, ging perfect.
     
  7. Shirleyke

    Shirleyke Actief lid

    De flesjes mogen niet op voorraad gemaakt worden.
    In het ziekenhuis raadden ze ons aan om per fles/voeding te werken.

    Als wij op stap gaan hebben wij altijd een flesje koud water en de melkpoeder appart bij ons.
    Volgens mij is de thermos niet hygiënisch, of het zou een nieuwe moeten zijn die nergens anders voor gebruikt is :(
     
  8. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Natuurlijk gebruik je die thermofles alleen voor het water voor de fles, je gaat er niet ook nog eens wat anders indoen. Je hebt deze gewoon standaard in de luiertas zitten en maak deze na ieder gebruik schoon. Bij blokker hegb je mooie kleine thermoflesjes.
     
  9. Shirleyke

    Shirleyke Actief lid

    Trouwens, je hebt ook geen heet water nodig.
    De voeding mag maar 37° zijn.
    Moet je dan eerst je water tempereren vooraleer je ze in de thermos doet? Of hoe doen jullie dat?
    Zou misschien ook wel interessant zijn om het zo te doen ;)
     
  10. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Bedankt voor jullie antwoorden.
     
  11. Als ik weg ga doe ik het zo:
    ik neem een flesje mee met de juiste hoeveelheid water in en poeder in een verdeeldoosje. Ook een thermos met heet water en een hoge smalle beker.
    Als het etenstijd is doe ik het heet water van de thermos in de hoge smalle beker, kap ik het poeder in het flesje met water, schudden en ik zet het flesje in de hoge smalle beker met heet water. Na een tijdje even voelen op de pols en hupsakee, flesje is warm!
    Eigenlijk gewoon hetzelfde principe als een flessenverwarmer!
     
  12. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Maar lost het melkpoeder ook op in koud water dan? Ik dacht dat het alleen oploste in warm water.
     
  13. huh? melkpoeder doe je toch steeds in koud water :-s
    misschien is er verschil in melk, maar ik (en ik weet ook van familie) doe altijd eerst het poeder erbij en dan opwarmen, dat staat ook zo op de verpakking. Ik gebruik Aptamil HA1. Maar misschien dat daar verschil op zit van merk, dat kan natuurlijk!
     
  14. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Oh. Nou op het pak nutrilon staat dat je het water moet koken en dan laten afkoelen tot een 37 C''en dan het melkpoeder erbij. Maar als het evt ook oplost in koud water is dat natuurlijk ook heel handig aangezien je het water tegenwoordig toch niet meer hoeft te koken. (of gewoon spa of bar le duc).
     
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Gewoon water opwarmen in de magnetron en dat in de thermoskan doen.

    Poeder in verdeeldoosje.

    Zodra je het nodig hebt, warm water in het flesje en daarna poeder erbij,

    Klaar!
     

Deel Deze Pagina