Wij willen het liefst een matrasje van natuurlijk materiaal, omdat ons kindje er zoveel tijd op doorbrengt. Die zijn duur, zo'n 180 euro, dus dat is de overweging nog.
Toch ook nog een hoop verschillende reakties ! Hoode gisteren van mn vriendin dat hier in het westland een zaak zit die matrasjes zelf maakt en daar heeft zij hem gekocht...kwam op 80 euro. GA ik zaterdag ook maar eens kijken, kan nooit kwaad toch !
Hoi, wij hebben er een matrasje gekocht van Babydump. Aerosleep Matras Elegance 60x120 | Matrassen | Baby-Dump deze bevat een extra los 'matrasje', met een honinggraat structuur, zodat als je kleintje op zijn/haar buikje draait, de kleine niet kan stikken doordat het matrasje door ademt. Het is wel een uitgave, maar je zit met een gerust hart beneden. Ons dochtertje draait de laatste tijd veel, ook al zit ze in een slaapzak, maar ze slaapt gewoon rustig door en ze kan doorademen. Mijn man en ik hebben beide uitgeprobeerd hoe het is als je met je gezicht in het matras gedrukt zit...je kan echt doorademen. Succes met alles!
Hey brenda ...heb hier al een aantal positieve verhalen over gehoord ! Wat ben jij nou kwijt als ik het vragen mag ?
Wij hebben een matrasje bij Ikea gekocht. Dit eigenlijk omdat toen ik op zoek was naar ons eigen matras bleek dat IKEA matrassen gewoon heel erg goed zijn. In sommige gevallen beter als Hästens. Het is niet dat we geen duurder matras kunnen betalen maar ik hou er niet van geld uit te geven als het niet nodig is. Het mastrasje was volgens mij rond de 80 euro. Volgens mij is hij 12 cm dik. Een aerosleep beginnen we niet aan. Dit omdat het effect ervan niet is bewezen en ik het wel erg prijzig vindt. Wel heb ik twee wasbare topmatrasjes gekocht. (ook bij ikea) deze zijn 2 cm dik. schijnen ook ongeveer hetzelfde te doen als aerosleep, alleen ging het mij erom dat ik die makkelijker schoon kan maken als het matras bij ongelukjes.1 topmatras koste 19,95. Ik heb er dus twee gekocht. wat het wel weer kostbaar maakt. Ze lagen er ook van 9,95 maar die waren iets dunner. Matrasbeschermer koste 4,95 geloof ik. Er was nog een ander matrasje van 59 euro waar ik tussen twijfelde.
Ik heb een aerosleep matras gekocht bij prenatal. En voor de wieg doe ik dat ook. het idee stelt mij wel gerust dat de kleine dan kan doorademen etc etc.
fijn dit topic...wij hebben gisteren de babykamer besteld...maar komen maar niet uit welk matrasje we willen... meningen veschillen nogal toch ( ook verschillend advies in winkels) Dat aerosleep leek ook ons ook wel ideaal... Twijfelen nog wel erg over t matrasje, ene winkel zegt dat t niet te zacht moet zijn , de ander niet te hard...( ivm rugliggen) Ga iig ook eens bij de ikea kijken
Als je bij Babydump het aerosleep dekje én matrasje koopt, is het soms goedkoper in verhouding tot alleen het dekje kopen en een goedkoper matras kopen. Je krijgt dan namelijk een mooie korting.
wij hebben een purflo matras, wel heel duur, maar ook heel fijn gevoel. Het is volledig ademend en kan ook helemaal uitgewassen worden. Het enige nadeel is wel dat kleintjes er met een slaapzak in moeten omdat de onderkant open is, en mijn dochter is nu wel aan een dekbedje toe. Heb nog niet de tijd gevonden om een nieuw bed voor haar te kopen, dus ze moet zich er toch even mee redden nog.
Ik heb gisteren bij de aldi een matrasje gekocht. Het is een koudschuimmatras met afneembare hoes die je op 60 graden kan wassen. Hij kostte 40 euo. Iemand toevallig ervaring met dit type? Groetjes Gwen
Die hebben wij ook, mijn zoontje ligt er nu in. De laatste maanden hadden we wel een goedkoop Leen Bakker matrasje van 25 Euro er in gedaan, want ze begon hem als een soort trampoline te gebruiken en op een gegeven moment waren die middelste verbindingsstukken kapot. Ik heb toen van Purflo nieuwe verbindingsstukken gekregen, maar hem maar bewaard voor de baby en haar zolang op dat goedkope matrasje gelegd. Makkelijk dat je een heel klein pakketje maar hebt als je het matrasje opbergt, vind het ook handig dat je hem kunt wassen. Je zou bijv. een molton en een gewoon hoeslaken over het matrasje kunnen doen als je het nu met een dekbedje wilt combineren, dan is het wat minder fris. Mijn dochtertje heeft het ook snel warm, dus zomers was dit matrasje ideaal. Bij opa en oma hebben we het iets 'duurdere' matrasje van Leen Bakker, eens voor 35 Euro in de aanbieding gekocht. Ook een prima ding. Nu heeft ze een Ikea matras in haar meegroeibedje, maar ik vond die van Leen Bakker beter, helaas hadden ze die niet in dat formaat.