Ik heb een matras voor het ledikantje. Ik heb hem gekregen dus weet niet wat voor soort het is en hoe duur hij was en zo.. Maar er zit nu al een hele kuil in! En het lijkt me dat mijn zoontje voorlopig nog wel in het ledikant slaapt. Tot hoe oud liggen ze daar in? Een jaar of 2? Ik heb hem nu maar omgedraaid maar mijn ventje verdient een lekker bedje.. Dus ik ben op zoek naar een fatsoenlijk matrasje voor een beetje een normale prijs.. Welke raden jullie aan?
Meteen weg doen dat matrasje. Een matrasje met een ligkuil kan gevaarlijk zijn ivm omrollen in het ledikant. Als ze op hun buik komen in de kuil dan kan het gebeuren dat ze niet meer terug kunnen rollen. Ligkuilen in een matras komen meestal voor in polyether matrassen. Bij polyether matrassen wordt altijd aangeraden om het matras regelmatig alle kanten op te draaien om ligkuilen te voorkomen. Koudschuim matrassen bijvoorbeeld kennen dit probleem niet die veren altijd weer terug in oorspronkelijke staat en zijn goed ademend. Polyether matrassen zijn ook niet slecht, zijn gewoon prima matrassen maar wel regelmatig keren. Een kindje ligt ongeveer 2 jaar en sommige 3 jaar in het ledikantje.
Ok dank je! Ja ik heb hem ook meteen omgedraaid toen ik het zag. Nu draait mijn zoontje zich nooit om (alleen over dwars of ondersteboven ) maar lijkt me ook gewoon niet lekker liggen. Dan ga ik toch voor zo'n andere want dit vind ik niks.
Wij hebben gewoon een goedkoop matrasje van de Ikea (eentje duurder dan de goedkoopste volgens mij), is gewoon latex en helemaal geen deuken! Voor in de wieg hebben we een matrasje op maat van de Prental, daar komt bij het hoofd wel meteen een deuk, dus die moeten we regelmatig omdraaien. Wel heel irritant, maar goed, het moet maar voor die ongeveer 6 maanden.
Ook ik ben opzoek naar een geschikt matrasje. We zijn laatst bij babydump geweest en konden kiezen tussen een stuk of 4 verschillende. De duurste is een ademend matras, en het schijnt dat het de kans op wiegendood verminderd. Ik vraag me wel af of dit echt zo is. Het is zo weer 60 euro duurder als een gewoon matrasje.
Ow nou dat vind ik wel heeeeel duur voor een babymatras. Zijn er meer mensen met tips? Ik denk dat ik maar niet meer een polyether matras neem. Wat is koudschuim? Dat is gewoon stevig toch? Dan ga ik daarvoor kijken.
Koudschuim is heel stevig, ventilerend en luchtdoorlatend. Een latex matras is ook een goede optie, beetje vergelijkbaar met de eigenschappen van een koudschuimmatras.
Hier twee van de Leenbakker. Het is een dik matrasje en koste 40 euro. Materiaal weet ik niet, maar bevalt heel goed.
koop een ledikant matrasje.. wij hebben hier een goeie gekocht voor 25 euro... had er meteen meerdere gekocht zo dat ik in haar bedje met een afwijkende maat en haar kinderwagen een goed matrasje had liggen op maat snijden kan gewoon met een keukenmes en de hoes heb ik gewoon vermaakt..
voor het ledikantje heb ik een aerosleep. weet niet of er deuken in komen oid...denk het niet want het matrasje ligt, welliswaar verpakt, in de ledikant met daarop allemaal spullen die we nog moeten uitzoeken enzo...en t matrasje ziet er nog recht en wel uit. Dit is idd een ademend matrasje... en bij de prenatal lieten ze het zien hoe het werkte. Deed ze een normaal matrasje op een soort van buis met een balletje... en dat balletje viel hup op de bodem van de buis omdat het niet ademde. En met de aerosleep bleef het balletje omhoog...kortom de baby kan dan doorademen als hij op zn gezichtje ligt. Nou weet ik ook wel dat een normaal matrasje ook prima zou zijn en dit ook best wel een verkooppraatje is en blabla...maar kind slaapt er zeker 2 jaar op...dus dan mag het ook wel wat kosten in mijn ogen. Voor de wieg zijn we nog zoekende. Want het schijnt dat de aerosleep daar niet in kan. Voor mezelf heb ik ook een goed matras dus voor mn baby ook.