Ik heb laatst een mooie mamfiets 2e hands gekocht, en daar zit ook een buggy drager aan. Kan ik daar iedere buggy aan hangen of passen ze niet allemaal?. Welke hebben jullie, en zitten ze er goed in?
Als het goed is is de buggydrager verstelbaar, zodat iedere buggy erin kan. Ik heb een topmark van prenatal en die kan er gewoon in.
Als het gewoon zo'n universele fietsdrager is dan kan in princiepe elke "paraplu buggy" erop met een gewicht tot maximaal 7 kg. Quinny Zapp heeft zijn eigen fietsdrager dus die zal er niet op passen.
De oudere types buggydragers kunnen officiƫel tot 5 kg dragen en de nieuwere tot 7 of 7,5. Mijn advies: neem de fiets mee als je een buggy uit gaat zoeken. Wij hebben hem ook eerst "geprobeerd". We mochten de buggy niet mee naar buiten nemen, dus toen hebben we gevraagd of we de fiets dan mee naar binnen mochten nemen. Met de buggy die we eerst op het oog hadden werd de fiets instabiel, die kon dan niet meer los staan. Toen hebben we toch maar een lichtere buggy uitgekozen waarmee de fiets wel bleef staan. Ben ik achteraf erg blij mee, wel zo handig als je eerst je buggy er aan vast kan maken en vervolgens je kind op de fiets kunt zetten. Overigens hebben we nu een paraplu-buggy van Prenetal.
Ik zou inderdaad wel een lichtgewichtbuggy kopen. Ikzelf had er een van topmark maar niet lichtgewicht en dat ging eigenlijk niet. Als je eenmaal fietste ging het goed maar kreeg je een windje van opzij of moest je plotselijng stoppen dan werd het echt heel instabiel.