Heej halloa allemaal... Ik heb een vraagje! We zijn nu alles klaar aan het maken voor de komst van ons kindje en nou willen wij graag dat als het kindje geboren is hij of zij de eerste paar nachtjes bij ons op de kamer komt te liggen... Dus heb ik van mijn ouder mijn wiegje gekregen (waar ik in heb gelegen vroeger...) Nou hoorde ik dat het gevaarlijk kan zijn voor je kindje als hij of zij op een oud matrasje komt te liggen... Het matrasje is van schuimrubber (denk ik). Er zouden schadelijke gassen in kunnen zitten... Nou vraag ik me af, is dat verholpen als ik het matrasje naar de stomerij breng? Of kun je het gewoon écht niet meer gebruiken? Het is nu dus 26 jaar oud... Bij voorbaad,... thankssss! Graag hoor ik van jullie!
Ik zou zon oud matrasje niet meer gebruiken maar gewoon een nieuwe kopen. 26 jaar vind ik wel errug oud.
Bij babywalz verkopen ze nieuwe ovale wiegmatrasjes voor 16.95. http://www.baby-walz.com/neu/SyEngine.p ... osition=12 Ik denk dat je bij de stomerij meer kwijt bent en dan is je matrasje nog niet superschoon.
Ja is ook zo... Maar ik vond het wel 'speciaal' omdat ik daar ook op gelegen heb... snappie!? Maar tis idd zo, je kunt het risico er niet voor lopen! Maar hebben jullie dat ook ooit gehoord (dat het schadelijk kan zijn?) Ik namelijk nog nooit eerder...
Bij babywalz verkopen ze nieuwe ovale wiegmatrasjes voor 16.95. http://www.baby-walz.com/neu/SyEngine.p ... osition=12 Ik denk dat je bij de stomerij meer kwijt bent en dan is je matrasje nog niet superschoon.
Mischien heb je hier iets aan ? Matras Een kind ligt veel in bed. Daarom is het belangrijk dat een matras veilig en van goede kwaliteit is. Het matras is minimaal 8 cm dik. Het matras is voldoende stevig. Gebruik geen matras met korrels. Het hoofdje zakt hierin weg waardoor de kans op verstikking bestaat als je kind op zijn buik rolt. Het matras past goed in het ledikant. De ruimte tussen de matras en de binnenmaat van het ledikant is niet groter dan 2 cm. Als deze ruimte groter is bestaat de kans dat je kind tussen het matras en de zijwand bekneld raakt. Gebruik alleen een tweedehands matras als deze er schoon uitziet, zonder schimmelvlekken. Gebruik geen matras met plastic hoes. Plastic is warm voor je kind en ventileert niet. Dit vergroot de kans op verstikking. Er bestaan matrassen van verschillende materialen. De bekendste zijn: polyurethaanschuim, latex of binnenvering matras. Welk materiaal je kiest is niet zo belangrijk, zolang het matras maar aan de bovenstaande punten voldoet. Indien er allergie voorkomt in de familie, kun je beter geen matras kopen met een schapenwollen afdeklaag. Oude matrassen zijn vaak gevuld met bijvoorbeeld kapok of zeegras. Veel kinderen zijn hier overgevoelig voor. Koop daarom liever een nieuw matras. Bron: http://www.veiligheid.nl/csi/websitevei ... penbed.htm
@ Hanan: dit is ook een tweedehands, ook al weet je door wie het gebruikt is (in dit geval jezelf ) Ze raden bv ook aan om niet hetzelfde matrasje te gebruiken bij je tweede als bij je eerste.
pff ik schrok me wild toenik dit las... ik heb het matrasje van me schoonzus gekregen. Haar dochter heeft er maar een half jaartje opgelegen en denk dat dat matrasje nu een jaartje of 4 oud is! Maar het ziet er nog spiksplinter nieuw uit! Als je het in de winkel zou zetten zou je het als nieuw kunnen verkopen! Dat kan toch wel?