welke kinderwagen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Wondertje, Nov 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

May 7, 2006
    1,167
    0
    0
    zuid holland
    Hoi allemaal,

ben druk op zoek naar een kinderwagen maar heb geen idee wat ik zou moeten kopen.
    wie heeft er tips wat heb je zelf en waar moet ik op letten.
    zat zelf te denken aan een x-adventure cross over maar is dit wijsheid?
    wie o wie helpt me

2. Niet meer actief

Wat ik zelf heel erg belangrijk vond is dat 'ie stabiel aanvoelt als je ermee rijdt en dat de kinderwagenbak/buggy naar twee kanten erop bevestigd kan worden... we hadden al een maxi cosi, dus voorwaarde was ook dat deze erop zou passen!

3. janice

janice Actief lid

May 14, 2006
    420
    0
    0
    Wat je het beste kunt doen om naar een winkel te gaan en daar allerlei wagens uitproberen.
    De een vindt die wagen fijner en een ander een merk of type.

Wat wij hebben gedaan is vantevoren bepalen wat wij ervoor over hebben. Wij vonden het niet nodig om niet meer uit te geven dan een bepaald bedrag. Dan vallen er wat merken af.

Toen we in de winkel waren, hebben we eerst zelf rondgekeken en wat wagens uitgeprobeerd. Doe maar alsof je in de supermarkt rondrijdt. Dan merk je al welk merk/type je fijn vindt rijden.

Daarna hebben we een verkoopster gevraagd om een algemeen verhaal. Zij heeft de verschillen tussen een aantal wagen verteld.
    Het hangt af van waar je vaak gaat rijden. Als je vaak in het bos of op het strand rijdt dan kies je voor een andere wagen dan als je vaak in de stad rondrijdt.
    Zoals Nann al zei, vinden wij stabiliteit ook belangrijk. Wij hebben ook gelet op hoe handig de wagen kan in- en uitklappen. Hoe groot of klein is de wagen ingeklapt (dus qua ruimte)
    Hoe zwaar is dat ding? Dit vanwege het in- en uit de auto tillen.
    Het kunnen omkeren van de kinderwagenbak/buggy zoals Nann vindt, daar hadden wij helemaal niet over nagedacht.
    Wel vonden wij het kunnen verstellen van de duwstang belangrijk, ik ben klein en mijn man gemiddeld. Ook het kunnen induwen van de duwstang om beter het kindje uit de reiswieg te kunnen halen, zonder er scheef voor te staan (dat merk je in je rug)

Wij hebben nog geen maxi cosi, dus daar hebben we geen rekening meegehouden.
    Dus ik zou zeggen ga naar een winkel en probeer de wagens uit.
    Een wagen kan op papier super geschikt voor jou lijken maar de praktijk moet het uitwijzen.
    Succes en veel plezier.

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Inderdaad; naar de winkel gaan en uitproberen!

Wij wilden in eerste instantie de Queenie Speedi sx of de Easy Walker.
    Maar de Queeni had voor ons een te kleine boodschappenmand eronder. Ik heb geen auto en we wandelen veel met de hond, dus bergruimte was voor ons erg belangrijk!

De easywalker vonden wij niet stabiel.

Uiteindelijk is het dus een andere geworden die was stevig, stabiel, had een zwenkwiel voor dat je ook vast kon zetten (handig op strand of in bos) en een grote boodschappentas. Verder is het een wagen die snel en makkelijk in te klappen is, maar hij blijft wel redelijk groot, dus niet geschikt voor in een heel klein autootje. Ook was ie aan de prijzige kant (maar wij hebben hem gekocht toen er 20 % korting was bij de prenatal). Maar ik had al van zoveel ander hondenbezitterd gehoord dat ze achteraf spijt hadden dat ze een goedkopere of 2e hands wagen hadden gekocht...... Als je een wagen jarenlang dagelijks veel gebruikt gaan dingen je toch meer irriteren als wanneer je er 1 maal per dag 10 minuten mee gaat lopen ;)

Ik zou dus duidelijk voor jezelf op een rijtje zetten waar je de wagen voor gaat gebruiken en hoe vaak.
    Verder kun je op sites zoals www.vergelijk.nl of www.kieskeurig.nl ervaringen van anderen lezen.

Veel succes!

Share This Page