De planning is om in het ziekenhuis te gaan bevallen, wel om daarna weer naar huis te gaan. Ik weet dat het bed dan hoog gezet moet worden ivm de zorg die de kraamverzorgster geeft. Waar kan ik die klossen halen? En welke zaken moeten vooraf ook geregeld zijn? Heb mij al wel aangemeld bij een kraamcentrum, maar daar heb ik verder nog geen contact mee gehad. Is ook wel logisch omdat ik pas 20 weken ben.
Hoi hoi, De klossen kun je halen samen met een ondersteek bij de thuiszorg of het kraamcentrum waar je je hebt aangemeld. Er zijn meestal geen kosten aan verbonden. Het kraamcentrum komt bij ongeveer 7 maanden een intake doen. Zij zullen je verder op weg helpen. Er moet een kraampakket in huis zijn. Dat zijn spullen die je nodig hebt voor een eventuele thuisbevalling en de kraamweek. Dat kraampakket wordt meestal vergoed door de verzekering, en die zorgen ook dat je het in huis krijgt, meestal rond de 7e maand. Neem even contact op met je verzekering daarvoor. Als je niet bent getrouwd, moet je partner de baby erkennen. Verder info daarover kun je krijgen op het gemeentehuis. Erkennen doe je meestal wel in de 5e maand. De baby kan ook met de 6 maanden geboren worden, en dan zou er niets geregeld zijn. Succes met de voorbereidingen. Groetjes Adrienne